Lapsi sairaana ja työ

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja palkkatuki ja laki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

palkkatuki ja laki

Vieras
Olen saamassa työttömyyden jälkeen palkkatuetun työn ja tässä mietin että onhan siinä samat lait että jos 5 vuotias sairastuu niin vanhemmalla on oikeus olla kotona jos häntä ei voi tarhaan viedä. Eikös tuo ole ihan jokapaikkaa (työ) koskeva laki että sairaan lapsen kanssa saa olla (alle 10 v )

no periaatteessa joo. oikeastihan se menee niin, että saat olla kotona kunnes löydät lapsellesi hoitajan. Eli siis jos 5v lapsi on kipeänä, niin sun pitäisi etsiä hänelle hoitajaa ja mennä sitten töihin, mutta mistäs sitä kukaan työnantaja tietää etsitkö sä oikeasti vai et.

[QUOTE="vieras";27460781]no periaatteessa joo. oikeastihan se menee niin, että saat olla kotona kunnes löydät lapsellesi hoitajan. Eli siis jos 5v lapsi on kipeänä, niin sun pitäisi etsiä hänelle hoitajaa ja mennä sitten töihin, mutta mistäs sitä kukaan työnantaja tietää etsitkö sä oikeasti vai et.[/QUOTE]Ainakin valtion virkaehtosopimuksessa tuo kohta on nykyään että tilapäistä hoitovapaata voi saada lapsen hoidon järjestämiseksi tai lapsen hoitamiseksi.

[QUOTE="vieras";27460879]Ainakin valtion virkaehtosopimuksessa tuo kohta on nykyään että tilapäistä hoitovapaata voi saada lapsen hoidon järjestämiseksi tai lapsen hoitamiseksi.[/QUOTE]

no se on varmaan sitten muutettu tuollaiseksi, kun eihän sitä tosiaan esimies voi mitenkään valvoa että etsiikö vanhempi lapselle edes hoitajaa. Ainahan voi sanoa ettei tähän hätään saa ketään joten on hoidettava itse...:) Ja varmaan suurin osa tekeekin niin ettei edes mitään hoitajaa etsi vaan hoitaa itse, niin minäkin teen.

Yhteistyössä