Lapsi sairaalassa, kela ja matkakorvaukset, kysymys

• Viestiketjun aloittaja miina
  • Ensimmäinen viesti
miina
hei!

Te joiden lapsi on ollu sairaalassa esim. viikon kerralla pitkän matkan päässä esim. 200km. Kelahan korvaa meno ja tulo matkan,mutta jos vanhempien läsnäolo on lapsen kannalta välttämätöntä ja on haettu kesken viikon 5v iso veli sairaalaan, onko kela korvannut tälläisiä matkoja?

ap
Itse olimme osastolla lapsen kanssa ja viereisen lapsen vanhemmat sanoivat, että heilä oli korvattu kun oli isoveli ja haettu ja viety, yhteensuuntaan matka oli 150km. Jäin miettimään kun minulle sanottiin ettei korvata.

ap
meilä lukee päivämäärät paperissa, vanhempien ja sisarusten läsnäolo ollut välttämätöntä potilaan toipumisen kannalta. Lisäksi on päivämäärät, milloin on kukakin paikalle tullut.

hoo
Me saatiin korvaus kyllä näistä matkoista. Jouduttiin sairaalaan lähtemään vähän yllättäen yli 170 kilometrin päähän ja pakkaus jäi vähän huonoksi. Isä kävi 2,5 viikon aikana 2 kertaa kotona (hakemassa vaatteita ja isosiskon) ja jokaisesta reissusta saatiin rahat.

Lisäksi muillakin sairaalareissuilla mä olen mennyt pojan kanssa esim. ma autolla sairaalaan ja isä tullut pe junalla ja sit yhdessä lähetty sairaalasta pois, niin joka matka on korvattu. Isän matkat junalipun mukaan ja muut matkat kilometrikorvausten mukaan.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja hoo:
Me saatiin korvaus kyllä näistä matkoista. Jouduttiin sairaalaan lähtemään vähän yllättäen yli 170 kilometrin päähän ja pakkaus jäi vähän huonoksi. Isä kävi 2,5 viikon aikana 2 kertaa kotona (hakemassa vaatteita ja isosiskon) ja jokaisesta reissusta saatiin rahat.

Lisäksi muillakin sairaalareissuilla mä olen mennyt pojan kanssa esim. ma autolla sairaalaan ja isä tullut pe junalla ja sit yhdessä lähetty sairaalasta pois, niin joka matka on korvattu. Isän matkat junalipun mukaan ja muut matkat kilometrikorvausten mukaan.
Tarvisiko kela näistä mitään todistuksia?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hoo:

Tarvisiko kela näistä mitään todistuksia?

Ei me vaan saatu. Mun piti olla 2 viikkoa 500km päässä kotoa lapsen kanssa. Ja mies vei ja haki. En voinut omalla autolla mennä kun mies sitä tarvitsi. Ja juna ois ollut leikatun lapsen kanssa poissuljettu vaihtoehto. Kelasta sitä kysyin ja hakemukseen laitoin ehdolle...ei maksettu kuin 2 matkaa. Ja aika isosta rahasta kuitenkin kysymys, nimittäin Kajaani-Tampere-kajaani x2

vieras
Voisiko olla niin, että jos katsotaan sairaalassa olevan lapsen tarvitsevan vanhempien läsnäoloa, niin siinä tapauksessa vanhempien matkat korvataan.

Onko siellä osastolla sosiaalihoitajaa, jolta voisi kysyä?

Yhteistyössä