.. menettääkö hoitaja näiltä lapsen sairaslomapäiviltä palkan?
Tuli vain mieleem, ku laps oli tänään hoidossa oksentanut ja hoitaja kehoitti tuomaan huomenna hoitoon, jos ilta on OK. Tosin ei viedä.. on isänsä kans kotona!
no jos sillä hoitajalla ei ole muutakuin se yksi lapsi niin menettää. mutta jos muita lapsia hoidossa ja sinun lapsesi pois niin saa palkan sinunkin lapsestasi vaikkei paikalla olisi.
Ei menetä palkkaa!
Meillä päin on ainakin sellainen käytäntö, että jos on hoitolapsia sairaana, niin siitä pitää pph:n ilmoittaa pph:n ohjaajalle, niin sitten voi ottaa tilalle varahoitoon lapsia, jos joku hoitaja sattuu vaikka olemaan kipeenä, mutta vaikka varahoitolapsiakaan ei sille päivälle tulisi, niin palkan saa kyllä silti.
Täällä oli ainakin vielä viime vuonna että hoitaja menetti palkan joka päivältä mitä lapsi ei ollut hoidossa, siksipä meillä merkattiin listaan että lapsi oli joka päivä paikalla vaikka ei olisi ollut. se kun ei meidän laskussa kuitenkaan näkynyt vaikka lapsi olisi ollut hoidossa vain 5päivää/kk.. :kieh:
menettää palkan jos hoitajalla ei ole lapsia hoidossa hänestä riippumattomista syistä. saa palkan jos menee ennalta määrättyyn paikkaan siksi päivää töihin tai ottaa ylityöpäivän tai vuosilomapäivän palkattoman tilalle. *muoks*mutta et tietenkään vie lasta huomenna hoitoon jos tänään kerran oksentanut. siihenkin tarvitaan ainakin yksi lepopäivä
hoitajalla on muitakin lapsia hoidossa (tosin 3 lapsesta 2 on sairaana).. no eipä se ole mun murhe.. tuli vain mieleen, ku meinas et vois hoitoon viedä.. mut kyl me yks levähys päivä pidetään, kun isällä mahdollisuus olla lapsen kanssa kotona.. ja muutenki!
oli jotenki hupanen ku soitti mulle tänään töihin, et tyttö oksentanu.. ni meinas ettei mun tartteis lähtä kesken pois töistä, et kyl he pärjää... mut TOKI mä lähin, ku vaik pärjäisivätki, ni sairas lapsi kaipaa äitiä..