lapsi pois hoidosta..

• Viestiketjun aloittaja kakspluskaks
  • Ensimmäinen viesti
kaksoset
Meillä 4,5 vuotiaat kaksospojat. Pojat oli kotihoidossa reilu kolme vuotiaiksi. Olisi ollut mahdollisuus kotihoitoon eskari- ikään asti kiitos anopin.
Kuitenkin viemme pojat tarhaan 10 pv / kk koska kotihoito ei enää riittänyt. Meidän kaksoset viettävät kaiken mahdollisen ajan yhdessä. Jos toinen on pois on toinen aivan onneton. Eli kotona eriyttämistä ei voinut ajatella varsinkin kun yleensä vanhemmat ovat eri aikaan kotona.
Pojat menevät mielellään tarhaan ja ovat saaneet uusia kavereita ( kodin lähellä niitä ei ole ), oppineet ryhmässä toimimista ja muiden huomioimista ja arkuuskin on vähentynyt.
Eli mielestäni kotihoito ei aina välttämättä ole se paras hoitomuoto. Toki jokaisella on valta valita hoitonsa mutta älkäämme arvostelko muita heidän valintojensa takia.

Pistää vihaksi
Meillä ei ole autoa käytössä, joten vauvan kanssa on helpompi käydä neuvolassakin, jos isompi on parina päivänä viikossa muutaman tunnin hoidossa. Alussa vauvan kanssa on niin kiinni imetyksessä ettei kotonakaan ehdi antaa isommalle lapselle tarpeeksi huomiota. Tukiverkkoja ei ole, koska isovanhemmat asuvat monen sadan km:n päässä ja isä tekee pitkää päivää.
Ainoa huoli päivähoidossa on se, että isompi lapsi saa kaikki taudit siellä ja vauva saa ne.
[/quote]

Kyllä niitä kaikenlaisia selityksiä on äideillä jotka tuuppaavat esikoisen pois jaloista kun vauva syntyy.
Tätä asiaa en kyllä voi käsittää kun äidit selittävät, ettei esikoiselle RIITÄ AIKAA kun vauvan kanssa on niin kiinni milloin mistäkin syystä. Voi luoja, herätkää naiset. Kyllä se esikoinen huomionsa ottaa jossain vaiheessa ja sitä on sitten turha ihmetellä mistä se johtuu. Mitä varten niitä lapsia pitää tehdä lisää jos kerran ei esikoiselle riitä aikaa?
Tiedän, että useimmissa päiväkodeissa sitä ei katsota mitenkään hyvällä jos äiti jättää esikoisensa hoitoon vauvan synnyttyä. Sitä vaan ei tietenkään suoraan äideille sanota. Sanoisivat vaan!

vierass
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.10.2006 klo 11:23 vieras kirjoitti:
Meillä lapsi jatkaa osapäiväisenä ja osaviikkoisena päiväkodissa vauvan synnyttyä. Mielestäni päiväkodissa on monia hyviä asioita esim. meidän lapselle puheenkehitys on vielä ikäistään heikompaa, joten on hyvä, että hän saa olla samanikäisten seurassa. Päiväkoti on lähempänä kuin harrastusmahdollisuudet tai avoimet päiväkodit. Muskareissa pitää itsekin osallistua toimintaan eikä lasta voi yksinään jättää sinne.

Meillä ei ole autoa käytössä, joten vauvan kanssa on helpompi käydä neuvolassakin, jos isompi on parina päivänä viikossa muutaman tunnin hoidossa. Alussa vauvan kanssa on niin kiinni imetyksessä ettei kotonakaan ehdi antaa isommalle lapselle tarpeeksi huomiota. Tukiverkkoja ei ole, koska isovanhemmat asuvat monen sadan km:n päässä ja isä tekee pitkää päivää.
Ainoa huoli päivähoidossa on se, että isompi lapsi saa kaikki taudit siellä ja vauva saa ne.

Onko teidän vauva jotenkin sairas jos joudutte käymään neuvolassa niin usein???? Minusta niitä neuvolakäyntejä kuitenkin on aika harvoin,joten keksippä parempi selitys isomman päivähoitoon viemiselle.Höh sanon minä kaikenlaisia niitä on...käääk..

ihan naurettavaa sanoa että kaikki ketä jatkaa hoidossapitoa, "tuuppaavat esikoisen pois jaloista"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! tuskin se kauhean monella niin on, päinvastoin, kyllä se nyt yli 3vuotiaille on aika tervettä leikkiä ikäistensäkanssa, ees parina pvänä vkossa! ja jos ei "voi pitää" hoidossa niin EI VOI KYLLÄ VIEDÄ SRK KERHOIHINKAAN, YHTÄLAILLA SEKIN ON SITTEN SITÄ POIS JALOISTA TUUPPAAMISTA! argh,äly hoi ja maalaisjärkeä..

ite aion pitää 4v hoidossa todnäk, jos hän sinne haluaa, ainakin parina pvänä vkossa vaikka vauva tuleekin. koska hoitolapset ovat niin hyvänlaisia (ja nykyään se on melko harvinaista.....) ja lapseni tykkää leikkiä heidänkans. hoitotäti voisi olla kyllä parempikin..

Kyllä suomalaiset on kateellista porukkaa, ja kaikkien pitäisi kärsiä jotka ovat lapsia tehneet. Huh. Tuolla euroopassa lähes kaikki lapset menevät noin parivuotiaasta leikkikouluun vVAIKKA äiti on kotona. On sitä kotona töitä muutenkin.

kajsa
voi kun te olette niin ymmärtäväisiä ja empatiakykyisiä ;)

lapsia ei saa hankkia jos niitä ei jaksa täyspainoisesti hoitaa 24/7..

meillä on kaksi lasta, 3kk ja 5 v. ja esikoinen on 2 päivää viikossa hoidossa. tykkää käydä siellä ja innolla on aamuisin menossa sinne ja selittelee paljon kavereistaan ja leikeistään tarhassa. kotona tykkää "hoitaa" vauvaa ja auttaa minua. vauvallamme oli paha koliikki, huutoa keskimäärin joka yö klo 12-03 ja esikoinen herää kello 6-7. vauva on vieläkin aika huonouninen ja syö useita kertoja yössä. joinain öinä saan nukuttua vain 4 tuntia ja sen voimin tulisi jaksaa hoitaa vauvaa ja samalla olla 5-vuotiaan kanssa. nyt kun 5-vuotias on hoidossa, saan nukuttua päiväunet yhdessä vauvan kanssa, muuten olisi järkyttävät univelat. päivisin menee paljon aikaa vauvan syöttämiseen makuuasennossa (vauvamme on pieni imuri =) ) eikä silloin voi antaa niin paljon huomiota esikoiselle. niin ja synnytyksestä toipuminen vei ihan oikeasti yli kuukauden, repesin pahasti ja vasta nyt olen pystynyt istumaan lähes normaalisti.

mutta ihan kiva kuulla että olen huono äiti kun en jaksa hoitaa lapsiani täysin kotona.. mutta minäpä en tästä välitä =)

ja tosiaan 5-vuotiaamme vuorottelee toisen lapsen kanssa, eli ei vie yhtä kokonaista paikkaa tarhasta.

Tapsu
Mitä jos kukin huolehtis omasta elämästään ja omista lapsistaan just niin kuin parhaaks näkee. eikä lähtis arvostelemaan muiden valintoja. Kaikki me yritetään parhaamme.

meillä jäi kans pois hoidosta lapset, sillon reilu 3-vee ja 5-vee, kun jäin ite äitiyslomalle.
Kyllä alkuun mietitytti, et miten alkaa sujumaan, kun olivat tottuneet hoitoon ja leikkikavereihin.
Alusta asti kun jäätiin kotiin ollaan oltu selkeessä päivärytmissä, tämä mun mielestä on helpotus kaikille.
Jokapäivä aamupalan ja siistimisien jälkeen lähtään ulos, niinkuin tekivät myös hoidossakin, välipälat, leikkimistä ym...ruoka, ulos tai sisällä leikkiä/askartelua..näin meillä, aika säännöllinen rytmi jokapäivä, mutta ei oo kyl ollu ongelmia lasten "viihtymisen" kannalta, hyvin on kotona pärjätty.
Lapset on mielissään kun ei aamulla tartte lähtä minnekkään ja äiti kotona..mullei ees käyny mielessä et oisin jatkanu heillä hoitopaikkaa, kun kolmas synty.
seurakunnankerhossa kävivät ja sit päivällä kyläillään jonkunverran(n.2x vko) lapsiperheissä, on sitte leikkiseuraa. ja illasta tietenki naapurin lasten kans leikkii.

kommentoija
Niin, ei ole tietenkään yhtä oikeaa patenttiratkaisua, perheitä ja elämäntilanteita kun on niin monenlaisia.
Sitä vain ihmettelen, miksei niitä sosiaalisia taitoja voi harjoitella kotonakin, lapsellekin voi kutsua kaverin kylään pariksi tunniksi. Ei sitä varten tarvitse mennä tarhaan. Mahdollisesti voi vielä sopia vastavuoroisudesta eli tällä viikolla lapset leikkii meillä ja ensi viikolla teillä. Onhan kerhotkin toki kivoja ja tarhatkin varmaan jees, mutta enpä tosiaankaan usko, että lapset hirveästi 'kärsivät' tarhan lopettamisesta, jos kotiolot ovat muuten ok.
Tutustukaa nyt ihmeessä kunnolla lapsiinne ja niihin kavereihinkin, saatte paljon hauskoja hetkiä. Vauvallakin on viihdykettä kun seuraa isompien touhuja.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.10.2006 klo 22:58 HAKUNAMATATA kirjoitti:
meillä jäi kans pois hoidosta lapset, sillon reilu 3-vee ja 5-vee, kun jäin ite äitiyslomalle.
Kyllä alkuun mietitytti, et miten alkaa sujumaan, kun olivat tottuneet hoitoon ja leikkikavereihin.
Alusta asti kun jäätiin kotiin ollaan oltu selkeessä päivärytmissä, tämä mun mielestä on helpotus kaikille.
Jokapäivä aamupalan ja siistimisien jälkeen lähtään ulos, niinkuin tekivät myös hoidossakin, välipälat, leikkimistä ym...ruoka, ulos tai sisällä leikkiä/askartelua..näin meillä, aika säännöllinen rytmi jokapäivä, mutta ei oo kyl ollu ongelmia lasten "viihtymisen" kannalta, hyvin on kotona pärjätty.
Lapset on mielissään kun ei aamulla tartte lähtä minnekkään ja äiti kotona..mullei ees käyny mielessä et oisin jatkanu heillä hoitopaikkaa, kun kolmas synty.
seurakunnankerhossa kävivät ja sit päivällä kyläillään jonkunverran(n.2x vko) lapsiperheissä, on sitte leikkiseuraa. ja illasta tietenki naapurin lasten kans leikkii.
Joo tässä on eri asia kun lapsilla seuraa toisistaan. Heidään hoitomaksutkin olisivat jo isommat. Ei kaikilla ole tuttuja kavereita sille esikoiselle, kun vauva tulee.saa olla koko ajan yksin, koska ei äiti ehdi kaikilta kodin töiltä eikä jaksa askarrella ym. koko ajan.

pörrö
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.10.2006 klo 00:15 kommentoija kirjoitti:
Niin, ei ole tietenkään yhtä oikeaa patenttiratkaisua, perheitä ja elämäntilanteita kun on niin monenlaisia.
Sitä vain ihmettelen, miksei niitä sosiaalisia taitoja voi harjoitella kotonakin, lapsellekin voi kutsua kaverin kylään pariksi tunniksi. Ei sitä varten tarvitse mennä tarhaan. Mahdollisesti voi vielä sopia vastavuoroisudesta eli tällä viikolla lapset leikkii meillä ja ensi viikolla teillä. Onhan kerhotkin toki kivoja ja tarhatkin varmaan jees, mutta enpä tosiaankaan usko, että lapset hirveästi 'kärsivät' tarhan lopettamisesta, jos kotiolot ovat muuten ok.
Tutustukaa nyt ihmeessä kunnolla lapsiinne ja niihin kavereihinkin, saatte paljon hauskoja hetkiä. Vauvallakin on viihdykettä kun seuraa isompien touhuja.
Täysi peesi.

hohhoijakkaa
Eiköhän meistä jokainen osaa itse päättää mikä on lapseleen parasta. Turha siinä on alkaa syyttämään ketään jos äiti on kotona vauvan kanssa ja isompi välillä tarhassa. Mitä väliä sillä on jos lapsi siellä viihtyy?

Oman lapsen kohdalla voin sanoa, että tarha on hänelle hyvä paikka ja siellä saisi olla jos vauva tulisi.
meilläpä vaan on nyt se tilanne, että edessä saattaa olla tarhan vaihto ja nyt on suuri pohdinta se kuinka paljon lapsi kärsii kun menettää kaikki ystävänsä, jotka ovat todella tärkeitä hänelle. Eli sama on pointti tässä kuin tuossa vauvan syntymän jälkeisessä tarhan käymisessäkin.

Mietitäänpä siis myös lapsen näkökulmasta!

musta päiväkoti on niitä lapsia varten joiden vanhemmat käy töissä.
ja niitä jotka tarvitsee sitä kuntoutuksillisita syistä.
en veisi omaa lasta viemään paikkaa sellaiselta joka oikeasti sitä tarvitsee vain siksi että lapsi saa virikkeitä ja seuraa.
Ja musta on kauheaa kun kuulin että iso osa lapsista on päiväkodissa 10 tuntia päivässä joka päivä eikä heillä ole edes lomia.
päiväkotioikeus niille lapsille joiden molemmat vanhemmat (tai yh:t) käyvät töissä!
+tietenkin korotusta kodinhoidontukeen että on mahdollisuutta hoitaa kotona.
Päiväkotihoito tulee muuten yhteiskunnalle kalliimmaksi kuin kotihoito joten ne jotka käy töissä ja maksaa veroja niin heille oikeus viedä lapsensa hoitoon.

Minäkin sain vauvan kun esikoinen oli 3 v 2 kk vanha. Luonnollisesti otin vanhemman lapsen silloin pois tarhasta. Miksi ihmeessä veisin lastani tarhaan, jos itse olen kotona???

Olen saanut usealta ihmiseltä palautetta, että "hienoa kun jaksat hoitaa molempia kotona". Minusta tällainen palaute on aina kummallista, koska en voi kuvitella muuta vaihtoehtoa omalle kohdalleni.

Kavereita 3-vuotias näkee kaupungilla, kyläreissuilla ja leikkipuistoissa. Ja kyllä hän viihtyy kotonakin äidin ja pikkuveljen kanssa - ei tuon ikäinen niin hirveästi virikkeitä ja varhaiskasvatusta kaipaa. Tavallinen kotonaolo riittää oikein hyvin.

Olkaa vanhemmat rohkeita, älkääkä menkö mukaan tuohon "yli 3-vuotias kaipaa kavereita eikä viihdy kotona"-roskaan.

Jokainen tekee tietysti omalle perheelle sopivat ratkaisunsa,mitä muut voivat vain myötäillä tai ihmetellä jne.
Tässä oma versioni..
Jäin kesällä äitiyslomalle,kotiin hoitamaan vauvaamme ja nyt n.4-vuotiasta poikaamme.Kesä oli synnytyskipuineni,muuttoineen ja poikani uhman(=kaikkien muutosten aiheuttama käytös)vuoksi rankka.Ja tietysti univelkaa oli ja on edelleen rutkaasti,Olen huono nukkuja muutenkin..
Poikamme käy kaksi kertaa vko:ssa kerhossa ja kerran vkossa käymme perhekerhossa.Minulle nuo kolme kertaa viikossa(+neuvola ym.käynnit)ovat maksimi,olen ollut niin uupunut öistä että niissäkin on joskus liikaa?!Ja,tietty ne voisi alkaa vaikka 0.5h myöhemmin.
Poika viihtynyt kotona ihan hyvin vaikka välillä pitkästyykin.Onhan hänellä naapurissakin kavereita.Itse olen omien voimavarojen mukaan touhunnut "ekstraa"hänen kanssaan esim.askarreltu jne(olen lastenhoitaja itse)välillä.Yllättäen nopeasti,rutiinisti päivät vierii..Itse en näe että hän jäisi jostain paitsi kotona,kyllä kerhoissakin on samantapaista toimintaa kuin päiväkodissa ja vielä pienemmässä ryhmässä.Meidän pojalle kerho on hyvä jatke yksityiselle pph:lle ja kenties "ponnahduslauta"päiväkodille kun menen töihin ensi syksynä?
Mulla pari ystävää,yh:ta joilla toinen lapsi hoidossa,sen vielä ymmärrän...tai jos vanhemmilla muita ongelmia että lapsi tarvitsee hoitopaikan.Muissa tapauksissa en voi kun kuulua ihmettelijöiden joukkoon miettien lähinnä lapsen ajatuksia kun äiti ja vauva jää kotiin ja sitä että hoitopaikkoja on rajoitetusti jollain paikkakunnilla..Mutta niinkuin sanoin ,jokainen tehköön niinkuin parhaaksi näkee...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.10.2006 klo 17:11 Sartsa kirjoitti:
Jokainen tekee tietysti omalle perheelle sopivat ratkaisunsa,mitä muut voivat vain myötäillä tai ihmetellä jne.
Tässä oma versioni..
Jäin kesällä äitiyslomalle,kotiin hoitamaan vauvaamme ja nyt n.4-vuotiasta poikaamme.Kesä oli synnytyskipuineni,muuttoineen ja poikani uhman(=kaikkien muutosten aiheuttama käytös)vuoksi rankka.Ja tietysti univelkaa oli ja on edelleen rutkaasti,Olen huono nukkuja muutenkin..
Poikamme käy kaksi kertaa vko:ssa kerhossa ja kerran vkossa käymme perhekerhossa.Minulle nuo kolme kertaa viikossa(+neuvola ym.käynnit)ovat maksimi,olen ollut niin uupunut öistä että niissäkin on joskus liikaa?!Ja,tietty ne voisi alkaa vaikka 0.5h myöhemmin.
Poika viihtynyt kotona ihan hyvin vaikka välillä pitkästyykin.Onhan hänellä naapurissakin kavereita.Itse olen omien voimavarojen mukaan touhunnut "ekstraa"hänen kanssaan esim.askarreltu jne(olen lastenhoitaja itse)välillä.Yllättäen nopeasti,rutiinisti päivät vierii..Itse en näe että hän jäisi jostain paitsi kotona,kyllä kerhoissakin on samantapaista toimintaa kuin päiväkodissa ja vielä pienemmässä ryhmässä.Meidän pojalle kerho on hyvä jatke yksityiselle pph:lle ja kenties "ponnahduslauta"päiväkodille kun menen töihin ensi syksynä?
Mulla pari ystävää,yh:ta joilla toinen lapsi hoidossa,sen vielä ymmärrän...tai jos vanhemmilla muita ongelmia että lapsi tarvitsee hoitopaikan.Muissa tapauksissa en voi kun kuulua ihmettelijöiden joukkoon miettien lähinnä lapsen ajatuksia kun äiti ja vauva jää kotiin ja sitä että hoitopaikkoja on rajoitetusti jollain paikkakunnilla..Mutta niinkuin sanoin ,jokainen tehköön niinkuin parhaaksi näkee...
en tiedä missä te asutte, mutta täällä päin ainakin on kerhopaikat yhtä kiven alla kuin päiväkotipaikatkin :/

Pienemmällä paikkakunnalla n.30 000asukasta.Aamupäiväkerhot kuulemma suht täysiä(missä poikammekin on,mutta johan me viime keväänä "varasimme"paikan),iltapäiväkerhoissa kuulemma väljempää..mutta rytmillisesti meille tai pojallemme sopii vielä aamukerho kun nukkuu välillä päikkäreitä..

Meillä ainakin 4-vuotias jää automaattisesti kotiin kun äitikin. Ei hankalimmassakaan vauvassa niin paljon työtä ole etteikö omien lasten kanssa voi olla enemmän kuin mitä hoitajat 20 lapsen ryhmässä!
Tai ehkä se on niin että ne joilla on useampi lapsi on "kokeneempia" vauvan hoidossa ja selviytyvät kotitöistä ja useamasta lapsesta siinä sivussa?
Kykenen jopa käymään kaupassa vaikka minulla on vauva, 4- vuotias,7v. erityislapsi ja esikoinenkin mukana :LOL:
Silti: ei minusta ole rikollista viedä lasta hoitoon vaikka on vauvan kanssa kotona, muistattehan vain oikeasti miettiä mikä on rakkaillenne parasta :heart:
Meillä haluaa 10-vuotiaskin vielä syliaikaa päivittäin, kyllä sitäkin pitää olla.

jepp
meillä kolmevuotias on kolme päivää/vko osapäivähoidossa 4h/päivä 8.00-12.00 ja kotona on myös 5kk vauva. kyllä meillä on ainakin sujunut hyvin ja lapsi saa virikettä, toimintaa ja kavereiden kanssa oloa. en tunne siitä huonoa tuntoa, päinvastoin! näin sopii meille, ja ei pääsyt kunnan kerhoon ennenkuin on sen kolme vuotta täyttänyt, jonka täyttää marraskuussa. ja mitään hoitotukia meillä ei saada. jokainen tekee omalla tavallaan, ja meidän tyttö on todella touhukas ja virikettä täytyy olla ja paljon, joten kateellisten panettelua jos pitää muita alkaa kritisoimaan, kaikki lapset meillä on kuitenkin samanarvoisia oli hoidossa tai kotona! lapsen parasta tämäkin asia on, JA MEILLÄ TÄMÄ TOIMII ERITTÄIN HYVIN! toisilla on varaa ja toisilla ei, mutta se ei tarkoita että jään kotiin "öllöttelemään vauvan kanssa", ei tosiaan, täälläkin se aika aherretaan ja kehitellään uutta tekemistä ja virikettä kun tyttö tulee kotiin. huomaan kyllä että tyttö tykkää ja on tosi reipas kun tulee tarhasta, ja ei kyllä meillä ole että se tuntis pahaa oloa siitä että jään vauvan kanssa kotiin siksi ajaksi, häntä hellitään ja rakastetaan niin paljon muuten että kyllä luottaa siihen. että kukin tavallaan!
KIITOS JA HEI!

kuka tekee mitenkin
meille syntyy huhtikuun lopulla kolmas.Kaksi muuta on 4 ja 5 vuotiaat.
Alotin äsken työt 5 vuoden kotona olon jälkeen ja lapset luonnollisesti ovat hoidossa.Ollaan oltu aika liikkuvaista porukkaa vaikka olen kotona lasten kanssa ollutkin ja kerhoissa/kavereilla on kovasti käyty.Aion pitää kuitenkin lapset hoidossa vaikka vauva syntyykin.Olen ollut niin omistautunut äiti että tuntuu ihanalta ajatella että saa olla päivisin vauvan kanssa kahdestaan.Ja vaikka lapseni ovat sosiaalisia (välillä liiankin kanssa) koen että päiväkoti valmentaa jo isoa hieman eskaria varten ja pienempi taas on isomman perään ja viihtyvät paremmin yhdessä hoidossa.Tällä kertaa viiden vuoden jälkeen todellakin ajattelen MYÖS itseäni.Mieheni by the way on vkot työmatkoilla ja jos vienkin jonkun työssä käyvän lasten paikan se on voi voi!!OMA ELÄMÄLAATU(kin) KUNNIAAN. :saint:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.10.2006 klo 16:53 kuka tekee mitenkin kirjoitti:
meille syntyy huhtikuun lopulla kolmas.Kaksi muuta on 4 ja 5 vuotiaat.
Alotin äsken työt 5 vuoden kotona olon jälkeen ja lapset luonnollisesti ovat hoidossa.Ollaan oltu aika liikkuvaista porukkaa vaikka olen kotona lasten kanssa ollutkin ja kerhoissa/kavereilla on kovasti käyty.Aion pitää kuitenkin lapset hoidossa vaikka vauva syntyykin.Olen ollut niin omistautunut äiti että tuntuu ihanalta ajatella että saa olla päivisin vauvan kanssa kahdestaan.Ja vaikka lapseni ovat sosiaalisia (välillä liiankin kanssa) koen että päiväkoti valmentaa jo isoa hieman eskaria varten ja pienempi taas on isomman perään ja viihtyvät paremmin yhdessä hoidossa.Tällä kertaa viiden vuoden jälkeen todellakin ajattelen MYÖS itseäni.Mieheni by the way on vkot työmatkoilla ja jos vienkin jonkun työssä käyvän lasten paikan se on voi voi!!OMA ELÄMÄLAATU(kin) KUNNIAAN. :saint:
:x

Sinulle "kukA TEKEE MITENKIN",MITÄPÄ JOS SINULLE ILMOITETTAISIINKIN ETTÄ LAPSESI PAIKOILLE ON OTETTU/OTETAAN JOTKUT MUUT LAPSET,ESIM.TODELLA HOITOA TARVITSEVAT..JA KÄVISIKIN ILMI ETTÄ HEIDÄNKIN ÄITI KOTONA,MILTÄS TUNTUISI?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.11.2006 klo 14:06 vieras kirjoitti:
Sinulle "kukA TEKEE MITENKIN",MITÄPÄ JOS SINULLE ILMOITETTAISIINKIN ETTÄ LAPSESI PAIKOILLE ON OTETTU/OTETAAN JOTKUT MUUT LAPSET,ESIM.TODELLA HOITOA TARVITSEVAT..JA KÄVISIKIN ILMI ETTÄ HEIDÄNKIN ÄITI KOTONA,MILTÄS TUNTUISI?
tsori vaan, mutta tollanen ei voi koskaan tapahtua. Ei voi ns. syrjäyttää ketään. lapsia otetaan vaan sit ylimääräisille paikoille, ts. tulee ylisuuret ryhmät.

jeps Hayd`:n,jos huomasit kirjoitin lauseen isi-muodossa,sen tarkoituksena oli laittaa ajattelemaan tilannetta tolta kantilta eli se oli vain oletus.Tiedän kyllä että ei noin voi yleensä käydä..En vaan ymmärrä ajatustapaa missä muista viis veisataan kun omat asiat on hyvin...Tiedän tapauksia,joissa esim.ryhmiksissä varalapsia on tullut hoitoon ja hlökuntaa sairaana niin silloin on jouduttu pyytämään kotona olevien vanhempien hakemaan aikaisemmin(tai hoidattamaan vain klo 8-15 väl.aik.) tai pitämään jopa koton!En itse kyllä ilkeisikään tuollaisessa tapauksessa ym.omia lapsia viedä hoitoon,jos itse kotona!!!Tietty nuo oli ääritapauksia,mutta kuitenkin..

Yhteistyössä