Ä
Äiti-61
Vieras
Minulla ja miehelläni on lievästi kehitysvammainen 10-vuotias poika. Nyt viime aikoina on ilmennyt sellainen ongelma, että jos me riitelemme pojan kuullen, niin poika alkaa selvästi pelkäämään ja yrittää estää meitä riitelemästä hokemalla, että "Älkää riidelkö" ja vaikka minä sanon miehelleni, että olen hänelle vihainen, niin poika tulee halaamaan minua ja sanoo, että "Äiti, ei saa olla isälle vihainen. Ole vihainen minulle jos sinua kiukuttaa" tai jos mieheni osoittaa olevansa minulle vihainen, niin poika saataa sanoa hänelle, että "Älä ole äidille vihainen. Lyö isä minua ja ole minulle vihainen, ei äidille saa olla vihainen". Mistä tälläinen johtuu? Olemme yrittäneet saada pojan uskomaan, että vaikka me mieheni kanssa joskus riitelemme, niin emme me silti ole pojalle vihaisia eikä meillä todellakaan lyödä ketään, vaikka olisimme vihaisia, mutta silti poika ei tunnu haluavan, että me mieheni kanssa riitelemme tai olemme vihaisia toisillemme, vaan että purkaisimme vihamme ja kiukkumme häneen. Mitä tälläisessä tilanteessa pitäisi tehdä?