Lapsi ostoskärryissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja VierasÄiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

VierasÄiti

Vieras
Niin ikuisuusaihe mutta... Olin tänään isossa marketissa lapseni kanssa. Meillä oli semmoiset matalat kärryt jossa alhaalla on semmonen teline esim. perunasäkeille papereille tms. Lapseni istui siellä. Myyjäpoika maksamieni ostisten jälkeen sanoi, että meillä on autokärryjäkin. Minä että joo hieman hämääntyneenä. Hän väitti asiakkaan valittaneen kun lapsi istuu siellä tellingillä, hygieniasyistä. Minä olin vielä enemmän hämmästynyt, koska en todellakaan laittaisi lastani istumaan kärryosioon, jonne ihmiset laittavat ruokansa mutta että ihan valitus jo tellingistäkin?? Sanoin vain että niinhän se on että ei ne lapset saa olla missään, ei ainakaan näkyä ja kuulua... En vaan vieläkään tajua miksi lapsi ei voi siellä istuskella koska jos vie kärrin vaikka ulos autolle niin sateen sattuessa kurakin lentää ritilälle ja lika roiskuu... Mielipiteitä.

Ajatus siitä, että kengissä on voi olla vaikka eläinten jätöksiä pieniäkin määriä, häiritsee aika paljon kun miettii tarkemmin. Ottakaa kengät pois, jos ei ole muuta vaihtoehtoa kuin mennä sinne kärryyn tai sen alatelille.

varmaan kyse siitä että nollatoleranssi sille että istutaan yhtään missään muualla kun istumiseen tarkoitetuissa kohdissa. Järjettömän paljon näkee kärryissä seisoskelevia lapsia. Just tuossa männä päivänä istu sellasissa autokärryissä ehkä v poika ja kärryn päällä keikku sellanen 5-6v,,,hirveetä älämölöä piteli ja sen näköstä touhua että jotkut lapset eivät vaan pärjää julkisissa paikoissa,,,

Suomi on nipottajien paratiisi. Mä en muuta sano ja lohkaisit hyvin sille myyjälle takaisin. Peukku sille. Mun äiti nosti mun pojan tässä taannoin prismassa ihan sinne kärryosaan istumaan. Annoin olla. Kukaan ei sanonut mitään. Itkekää nyt niitä pojan kakkaisia kenkiä sitten.

Ajatelkaa, kun ihmiset laittaa tosi usein sinne ostoskärryyn omia päällysvaatteitaan ja olkalaukkujaan! Hyvä jumala, mikä määrä kakkaroiskeita, hilsettä ja hikeä sinne kärryyn on levinnyt!
Ihmiset ostaa vaatteita ja kenkiä kaupasta ja laittaa ne kärryyn. Ties minkä Yrjön päällä ne ovat juuri äsken olleet sovituksessa!!
Ja voi sitä yskösten ja räkäisten käsien jonoa, joka on kulkenut niiden kärryjen pinnoilla.
On totta, että lapset, nuo pienet koirankakkaiset bakteeripesät saastuttavat kaiken sen minkä me hygieeniset aikuiset pidämme niin puhtaina, että pinnoilta voisi vaikka syödä. Sillä siihen tarkoitukseenhan ne helvetin kärryt on tarkoitettukin.

Olen kyllä samaa mieltä että ostoskärryyn ei lapsia laiteta, mutta se alaosa, ei siellä kukaan kuljeta mitään irtotavaraa mikä ei ole kääreessä... joten ihan sama. En ymmärrä miten voi kenenkään napaa kaivella.

Mutta se varsinainen ostoskärry, en ymmärrä miksi sinne pitää lapsia änkeä. Ei ole siihen tarkoitettu.

Minua ei kyllä pätkän vertaa haittaa ostoskärryssä istuvat pikkulapset. Jos on perheessä useampi pieni lapsi ja tekee ostokset jossain hyber-Prismassa, niin en yhtän ihmettele, jos lapset ei jaksa kävellä. Eli kärryyn vaan! Johan se Arvo Ylppökin aikanaan sanoi, että yhdet nuollut kengänpohjat päivässä pitää lapset terveinä...

En tajua tuoata hysteeristä vouhkaamista hygieniasta. Käsissä on kamala määrä bagteereja, jotka jäävät purkin kylkeen kaupassa tavaroita hipelöitäessä. Ihme ettei ole vielä hanskapakkoa marketeissa. Samoin laukku lasketaan usein maahan esim parkkipaikalla, joten senkin pohja on saastaa täysi. Ja joo, ilmassa on jos jonkinlaista myrkkyä, parempi ettei hengitä kun ulospäin kauppareissulla.

Minä kuljetan ainakin turvakaukaloa sisällä ostoskärryssä ja jos joku tulisi siitä napisemaan hyppisin silmille. En minäkään kyttää ostarin vessasta lähteviä käsiä pesemättä jättäviä ihmisiä ja huomauta heille kun kakkaisilla käsillään tarttuvat ostoskärryyn. Ja ne bakteerithan leviää suoraan käsistä vihannesosaston tavaroihin.

Mihin se lapsi kaukaloineen pitäisi tunkea kauppareissun ajaksi, säilytyslokeroonko?

Itse aiemmin lapsettomana ja nyttemmin lapsellisena olen kyllä sitä mieltä, että jos se on lapselle mukavampi/kivempi, niin kärryyn vaan!

Vai meinaatteko, että jos ostatte elintarvikkeen, joka ei ole suojapakattu, etteikö kaupassa sitä olisi kaikenmaailman räkätassut kopeloineet? Suurimmassa osassa kotimaisiakin esim. hedelmiä on hyöteismyrkkyjäämiä, yms. lannoitteita pinnassa.

Mä olisin todellakin vähiten huolestunut siitä, että tarttuuko kärrynpohjasta ostamaani omenaan jotain kuin siitä, että joku käsilleen oksentanut juoppo on sitä varttia ennen mua käynyt pyörittelemässä.

Miksi suomalaisten pitää hyppiä silmille jos joku kritisoi????? Eikö ole mukavampaa heittää kohteliaasti joku perusteltu vasta-argumentti...? Ai ei ole perusteluja...niijjooo. No tokihan se silmille hyppiminen on sitten fiksua ja paikallaan,,,, :whistle:

Miksi suomalaisten pitää hyppiä silmille jos joku kritisoi????? Eikö ole mukavampaa heittää kohteliaasti joku perusteltu vasta-argumentti...? Ai ei ole perusteluja...niijjooo. No tokihan se silmille hyppiminen on sitten fiksua ja paikallaan,,,, :whistle:

Katsos kun on kahdenlaisia ihmisiä. Sellaisia joilla on työt, yritykset, suvussa hoidettavia, taloudellisia vaikeuksia tai haasteita, lapset hoidettavana ja opiskelujakin.

Ja sitten on sellaisia ihmisiä joilla ei ole mitään v*tun tekemistä muuta kuin kyylätä ja viilata muiden tekemisiä joista mennä nenäkkäänä huomauttamaan.

Hlökohtaisesti olen sitä mieltä että tämä jälkimmäinen ryhmä omaa liikaa vapaa-aikaa, ja täten työtuntejakin saisi Suomessa lisätä reilusti. Kellä oikeasti niin köyhä elämä että kyttää toisten ipanoita ostoskärryissä ja menee vielä idioottina aukomaan leipäläpiään siitä? Mitä jos käyttäisi tuonkin ajan ja energian oman elämänsä parantamiseen. Tai menisi tekemään vapaaehtoistyötä jonnekin.

Tuo jälkimmäinen ryhmä aiheuttaa Suomessakin ison osan yhteiskunnallista pahoinvointia.

minä olin tänään prismasa ja eräs äiti tuli sitten kulman takaa aika vauhdilla suoraan päin minun kärrykäni, ainut vaan että tällä kaahailija mutsilla oli oma pentu kärrien sisäpuolella kärriosassa.
Toki toi muksu pelästy ja alkoi parkumaan ja mutsisna käy mulle huutamaan pää punaisena, totesin vaan että ei kannattaisi varmaan kaupassa silmät kiinni äidin juosta kärrien kanssa ja vielä muksu kärreissä joissa ei edes saa lasta kuljettaa. Sinne se hevi osastolle jäi mussuttamaan jotain ja näytti sinne myyjäkin tulevan kun minä jatkoin matkaani ;)
Seuraavan kerran kyseiseen kokoonpanoon törmäsin kassalla (onneksi eri kassajonoissa) kummasti se mukula olikin laitettu kävelemään ;)
Liekö sitten myyjä täti kävi äitiä valistamassa.

Yhteistyössä