Lapsi omaan sänkyyn

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynytäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynytäiti

Vieras
Miten olette saaneet lapsen nukkumaan omassa sängyssä? Meillä tyttö nukkui ensimmäiset 6kk omassa sängyssä mutta sitten alkoi hampaiden tulo ja uusien asioiden oppiminen haitata yöunia joten otettiin väliin nukkumaan. Nyt tyttö vajaa vuoden ikäinen eikä suostu nukkumaan omassa sängyssä millään. Nukahtaa meidän väliin hetkessä eikä herää yön aikana mutta jos yrittää siirtää omaan sänkyyn niin alkaa huuto... Eli miten teillä muilla on onnistunut siirto perhepedistä omaan sänkyyn?

Meillä on sama juttu. Kun poika oppi liikkumaan 9kk:n iässä, samalla alkoi eroahdistus ja levottomat yöt. Ollaan nukutettu poika aina omaan sänkyynsä mutta kun herää yöllä, en jaksa kauaa laittaa takaisin selälleen (nousee kokoajan pystyyn) vaan otan hänet viereen, missä nukahtaa hetkessä. Välillä olen nukahtamisen jälkeen siirtänyt takas omaan sänkyyn kun on tarpeeksi sikeässä unessa eikä herää..

Nyt pelottaa, että olen tehnyt karhunpalveluksen itselleni ja poika nukkuu vielä kouluiässäkin meidän välissä. Toisaalta heräily saattaa johtua vaan uusien taitojen (tällä hetkellä kävely) oppimisen ja eroahdistuksen takia. Elättelen toiveita, että kun poika ei herää enää öisin, niin ei ole myöskään enää tarvetta ottaa häntä viereen nukkumaan.

Monelta tyttönne menee nukkumaan? Meneekö samaan aikaan kuin te vai aikaisemmin? Meillä menee aikaisemmin joten jaksetaan miehen kanssa vuoroilloin nukuttaa hänet omaan sänkyynsä kun ei silloin olla itse vielä niin rättiväsyneitä. Mitäs jos aloittaisitte siitä, että illalla nukutatte tytön omaan sänkyyn, vaikka yöllä sitten ottaisittekin viereen.. Tai jos päikkärit nukkuisi omassa sängyssään niin tulisi sänkykin taas tutummaksi ja helpottaisi ehkä yöunille menoakin.

Yhteistyössä