Lapsi omaan huoneeseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oma huone
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Esikoinen muutti 5,5kk:n iässä. Meni tosin hyvin, imetyksetki väheni ja pian loppui kokonaan, yöllä siis..
Nyt kuopus 5kk ja jos olis kolmas makuuhuone niin laittaisin kans omaan huoneeseen jo et yöt rauhoittuis. Nyt kuitenki pitää odottaa että oppii nukkumaan ja sit siirrän veljen kans samaan huoneeseen.

Esikoinen oli joku ehkä 1½v. Kuopus siirrettiin tiistaina kun yöt oli niin hirveän levottomia. Reagoi kaikkiin ääniin kun nukkui samassa makuuhuoneessa. Ikää vajaa 7kk. Muutaman yön on siis nukkunut yksin ja 2-3 kertaa herännyt tissille. Ennen heräsi jopa 1½h välein että kai siitä jotain apua on ollu, ehkä :D Toivottavasti loppuis pian yöheräämiset kokonaan =)

Ei mulla kokemusta vielä ole mutta ensi vuoden aikana taidetaan siirtää lapset yhteiseen huoneeseensa nukkumaan, ovat vielä samassa makuuhuoneessa mun ja miehen kanssa. Ikää noilla on sitten suunnilleen 5v ja 3v.

Taidan vähän poiketa tästä yleisestä linjasta täällä. :D

Meillä kaks lasta, kokeiltiin erikoisella alusta asti välillä, mutta ei nukkunut kuin vieressä. Nyt kohta 3vuotiaana nukkuu huoneessaan, mutta siellä nukkuu myös isä. Pienempi on alle vuoden ja nukkuu alkuyön omassa sängyssä mutta siirtyy yöllä viereen. Eli täällä ei ole vielä mikään ikä ollut sopiva... Toivossa elämme, että 10 vuoden sisällä saatais miehen kans nukkua vierekkäin.

Ollaankohan me ihan outoja ;). Meillä kun vajaa 3v ja vauva 5kk nukkuu vielä molemmat meidän kans samassa huoneessa eikä meillä oo kiirettä niitä siirtää pois. Vauva nukkuu perhepetissä ja esikko saattaa tulla joskus aamusta myös meidän sänkyyn. Huoneita ois kyllä kaikille, mutta me tykätään nukkua monestakin syystä näin.

Alkuperäinen kirjoittaja hups:
TUmpula, Oih ja Florece. Hyvä kun kirjoititte tekin... ;) Meille tää systeemi ainakin paras.

Niin meillekin. =) Tykätään kun pienet on lähellä, äkkiä ne kuitenkin kasvaa eikä sitten enää suostu tulemaan viereen. :D

lisään vähän perusteluja meijän ratkasuun jos en vaikka olis enää niin hirviö muitten mielestä.. eli meillä esikko siirty siks niin aikasin (4kk) viereiseen huoneeseen että mä itse saisin paremmin nukuttua. ja syy siihen et tarviin hyvät yö unet on se et mulla on todella paha migreeni. ja yks suuri laukasia on unen puute. ja kun tyttö nukku samassa huoneessa heräilin ihan koko ajan ja näin ollen päänsärkyli aivan kauhee. sit kun tyttö siirty omaan huoneeseen niin mä nukuin paremmin ja pääkipu pysy poissa ja näin ollen jaksoin ihan erilai touhuta tytön kaa päivisin kun ei koskenu. ihan röyhkeesti laitoin oman etuni ensi sijalle jotta tytöllä ois paremmin voiva äiti. noh, siinä sivussa tytön unet parani. nyt sit kun on kuopus niin hän nukkuu meijän kaa samassa huoneessa. mutta perhepetiin en pysty ottaa, samasta syystä, en saa ite nukkuttua. ja totta lapset on hetken pieniä ja haluisin minäkin olla heidän kaa lähekkäin myös öisin mutta minä saan paljon enemmän nautottua ihanista lapsista kun olen itse kunnossa ja pää ei ole kipee.. näin siis meillä.

ja myönnettäköön et mieskin on helpompi ja mukavampi pitää sillä saralla tyytyväisenä kun ratkasu on tää.. :D

meillä esikko siirrettiin 3kk iässä , meni viikko alkoi nukkua koko yöt.

pikkuakkonen siirrettiin noin 2kk iässä. ja alkoi nukkuas koko yöt ilman ruokataukoja noin 5kk iässä. (isompi kuin isoveljensä vauvana ja söi paljon).
kakkosen huoneessa edelleen sohva. eli jos oli rikkonainen yö niin tirsasin pienenmiehen huoneessa sohvalla.

Yhteistyössä