Lapsi oksennellut monta päivää satunnaisesti - edelleenkö oksennustautia?! :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietin

Vieras
Oksensi ensimmäisen kerran sunnuntaina illalla, iltapalan jälkeen. Yö meni sitten ok, maanantaina meni ok, tiistaina veimme hoitoon.
Oli syönyt aamupalan hoidossa ja oksentanut. Haettiin kotiin. Oli koko loppupäivän ok. Ihan virkeä ja pirteä, leikki ja puuhasi.

Nyt taas, iltapalasta kuutisen tuntia ja oksensi.

Mulla kauheasti vaivaa se, kun jokaisella oksennus kerralla on syönyt puuroa, ja oksentanut siitä muutaman tunnin päästä. Niin kotona, kuin hoidossa sama juttu. Muina iltoina ja aamuina ei ole syönyt puuroa, ja voi sitten ihan hyvin. Hoidossa oli vielä syönyt jopa 2 lautasta puuroa.

Muuten ei oksentanut ole siis, kuin syöntien jälkeen..

Voiko olla normaalia oksennustautia? Mulla epäilyttää kyllä, kun noin jaksoittaista, vai mitä olette mieltä?

Syöny (kuulemma) kolmekin lautasellista puuroa joskus hoidossa, ja se kyllä ihmetyttää noin yleensä, kun ei kotona meinaa se yksikään lautasellinen maistua.

Nyt tänä iltana söi suht pienen annoksen puuroa soseen kera, koska pelkäsin että liian täyteen syöttö taak oksetuttaa. Mutta tuli silti ulos.

Maitoon keitettyä puuroa kenties?

Toisilla toipuminen kestää kauan ja syöminen pitää aloittaa varovasti. Toiset mahataudit on just tuollaisia että oksentelee harvakseltaan.
Koska näistä ei tiedä, pitäisin lapsen kotona kunnes ei enää oksenna.

Rota virus ainakin tekee sitä että muutaman pv terve, sit taas tulee..meillä 2 muksua taudissa ja mä itse.olen ollu yli viikon jo ite

Aha. Meillä ei ole ollut rajua tautia kellään, tommosta pientä "pulauttelua" ja päänsärkyä. No itselläni oli rajumpi, kumpikin pää lauloi jne.

Mutta missä päin Suomea tätä outoa tautia on ollut? Lähipiirissä ei muilla kuin meidän perheellä.

Yhteistyössä