Lapsi narskuttaa hampaita unissaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mamatsu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mamatsu"

Vieras
Ja kovaa narskuttaakin! 3-vuotias kyseessä, ei vielä ole siis leipähampaat kyseessä. Kauhea ääni, tätä on jatkunut nyt kuukauden. Saattaa narskutella tuntikausia, niin kovaa että mä herään viereisessä huoneessa..

Mitäs nyt, yhteys hammaslääkäriin vai?Vaiva oikeestaan alkoi kovan flunssan yhteydessä, nyt alkaa olemaan penska terve mut tää "oire" jäi..

meillä sama ongelma 2v:n kanssa, mutta päivisin. rouskuttaa hampaitaan siis hereillä. meillä on ollut muutama tällainen aalto, kestää aina jonkin aikaa ja sitten unohtaa taas narskuttelun. oon itekkin miettinyt että otanko hammaslääkäriin yhteyttä, mut en ole keksinyt mitä ne sille vois tehä. kauheen kuulosta, pelkään että ne murenee vielä suuhun!

[QUOTE="mamatsu";23345155]Ja kovaa narskuttaakin! 3-vuotias kyseessä, ei vielä ole siis leipähampaat kyseessä. Kauhea ääni, tätä on jatkunut nyt kuukauden. Saattaa narskutella tuntikausia, niin kovaa että mä herään viereisessä huoneessa..

Mitäs nyt, yhteys hammaslääkäriin vai?Vaiva oikeestaan alkoi kovan flunssan yhteydessä, nyt alkaa olemaan penska terve mut tää "oire" jäi..[/QUOTE]

Meillä 11v tyttö. Nukkui viimeyön vieressä kun oltiin kahestaan kotona. Hurjalta kuulostaa. Yksi psygologi kerran väitti, että lapsella on jotain patoutumia/agressioita vanhempia kohtaan kun narskuttelee....

Hammaslääkäri ei tee mitään ennen kuin suussa on pysyvät hampaat. Mun 6-vuotias on narskuttanut niin kauan kun hampaita on suussa ollut ja kuulostaa todella kamalalta, ihan kuin se yrittäisi saada ne palasiksi. Kysyin sitä kerran hammaslääkäriltä ja tämä oli siis vastaus. Kun pysyvät hampaat on puhjenneet, voidaan miettiä esim. kiskoa yöksi.

[QUOTE="äiti";23345542] Yksi psygologi kerran väitti, että lapsella on jotain patoutumia/agressioita vanhempia kohtaan kun narskuttelee....[/QUOTE]

:O sepäs kivaa...

Ei kai tässä sit auta kuin odottaa että menee ohitse..

Yhteistyössä