Lapsi meni hoitoon ja minä olen kotona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ja olotila on syyllinen, mutta toisaalta tarvitsen lepoa näiltä hemmetin liitoskivuilta. Kahdesti viikossa ajateltiin jatkaa lapsen hoitoon viemistä, vaikka jäinkin nyt äitiyslomille. Kunhan lapsi syntyy, otetaan ainakin kuukaudeksi esikko kotiin ja sitten taas jatketaan tuota 2krt/vko ainakin siihen asti, että pikkukakkonen kasvaa ja sen kanssa voi ulkoilla enemmän. Ja ai niin, lapsella ikää 2,5v, tarha on pieni ja ihana josta ei haluta luopua vaan halutaan toinen lapsi siihen samaan tarhaan sitten kun menen takaisin töihin.

Itsekin tiedän, ettei pitäis potea syyllisyyttä. Lapsi ei nimittäin ikinä muulloin ole hoidossa, vaan aina meidän kanssamme. Tai no, ehkä kerran kuukaudessa ollut isovanhemmilla pari tuntia :) Jotenkin ajattelen, ettei siitä haittaa lapselle ole vaikkei aina meidän kanssa roikkuisikaan. Varsinkin nyt kun mun liikkuminen on niiden kipujen takia sellaista, että pihallakin jaksan vaan seisoskella enkä puistoihin jaksa lähteä kun nostelut on vähän hankalia.

[QUOTE="aloittaja";27830603]Itsekin tiedän, ettei pitäis potea syyllisyyttä. Lapsi ei nimittäin ikinä muulloin ole hoidossa, vaan aina meidän kanssamme. Tai no, ehkä kerran kuukaudessa ollut isovanhemmilla pari tuntia :) Jotenkin ajattelen, ettei siitä haittaa lapselle ole vaikkei aina meidän kanssa roikkuisikaan. Varsinkin nyt kun mun liikkuminen on niiden kipujen takia sellaista, että pihallakin jaksan vaan seisoskella enkä puistoihin jaksa lähteä kun nostelut on vähän hankalia.[/QUOTE]

Sinä saat vähän lepoa.
Lapsi saa seuraa ja aktiviteetteja.
En näe mitään syytä minkäänlaiseen syyllisyyteen vaan kaikilla paras tilanne.

:)

Meillä koululaisilla tänään koulut kiinni, neljäs "tyhjä" päivä tekee 6v autistille jo tiukkaa ja 7v veljensäkin kaipaisi tekemistä. 7v:n avustaja tulee jossain vaiheessa hakemaan pojan ulkoilemaan tms ja mies lähtee 6v:n kanssa uimaan. Itse saan jäädä laiskottelemaan vauvan ja 2v:n kanssa. :)

Mulla on laskettuun aikaan enää 2 viikkoa ja esikoinen kotona ja tekis kyllä niiiiiiin hyvää jos lapsi kävis parina päivänä vähän tarhassa, ei tahdo äiti jaksaa menossa mukana :D

Toivottavasti kaupunki pystyy meillekin jossain vaiheessa tarjoamaan järkevän matkan päässä olevan hyvän hoitopaikan :)

nauti vapaista hetkistä!

Sinä saat vähän lepoa.
Lapsi saa seuraa ja aktiviteetteja.
En näe mitään syytä minkäänlaiseen syyllisyyteen vaan kaikilla paras tilanne.

:)

Nimenomaan. Itselläni oli tuo 2v kotihoidossa kun odotin kuopusta ja vaikean loppuraskauden aikana välillä toivoin että olisi päässyt pariksi päiväksi viikossa päiväkotiin.

Onneksi oloni helpotti heti kun vauva syntyi. Nyt jo odotan että saataisiin nämä "lomat" lusittua loppuun ja päästäisiin taas kunnolla ihmisten ilmoille. :)

No voi että. Mullakin oli aika pahat liitoskivut mutta ihan hyvin pärjäsin alta 2v kanssa kotona, eipä ollut apukäsiä tarjolla :-) Kyllä se on joillakin helppoa kun lapsetki hoitaa joku muu jossain muualla :-D Ite onneksi oon pärjänny ite ja oon ylpeä ja onnellinen siitä.
Vauva nyt 3kk ja esikoinen ei vielä kahta vuotta ja hyvin oon pärjänny, eipä ole tarvinnu miettiä hoitoon viemistä. Jotku on kyllä tottunu niin hyvälle..

• Tykkää
Reactions: Karolinskaja
[QUOTE="mantu";27830899]No voi että. Mullakin oli aika pahat liitoskivut mutta ihan hyvin pärjäsin alta 2v kanssa kotona, eipä ollut apukäsiä tarjolla :-) Kyllä se on joillakin helppoa kun lapsetki hoitaa joku muu jossain muualla :-D Ite onneksi oon pärjänny ite ja oon ylpeä ja onnellinen siitä.
Vauva nyt 3kk ja esikoinen ei vielä kahta vuotta ja hyvin oon pärjänny, eipä ole tarvinnu miettiä hoitoon viemistä. Jotku on kyllä tottunu niin hyvälle..[/QUOTE]

Saitko sinä sitten jonkun mitalin? :)

Jos olis ollut surkeampi hoitopaikka, niin oltais jo irtisanottu, mutta ei luovuta tuosta paikasta joka tapauksessa. Joten jos maksetaan niin miehen mielestä sama pari päivää viikossa myös käyttää. Huolimatta mun syyllisyydestä tiedän, että lapsella on paljon kivempaa hoidossa kuin mun kanssa sisätiloissa makaamassa.

[QUOTE="vieras";27830548]. Ja ai niin, lapsella ikää 2,5v, tarha on pieni ja ihana josta ei haluta luopua vaan halutaan toinen lapsi siihen samaan tarhaan sitten kun menen takaisin töihin.[/QUOTE]

Mikä tulee siihen, että pääsisi samaan tarhaan: itse otin keskimmäisen (3,5v) pois päikystä, kun kuopus syntyi (esikoinen oli eskarissa). Meilläkin pieni kiva päiväkoti. Kaksi vuotta myöhemmin molemmat pääsivät takaisin samaan päikkyyn ;)

[QUOTE="mantu";27830899]No voi että. Mullakin oli aika pahat liitoskivut mutta ihan hyvin pärjäsin alta 2v kanssa kotona, eipä ollut apukäsiä tarjolla :-) Kyllä se on joillakin helppoa kun lapsetki hoitaa joku muu jossain muualla :-D Ite onneksi oon pärjänny ite ja oon ylpeä ja onnellinen siitä.
Vauva nyt 3kk ja esikoinen ei vielä kahta vuotta ja hyvin oon pärjänny, eipä ole tarvinnu miettiä hoitoon viemistä. Jotku on kyllä tottunu niin hyvälle..[/QUOTE]

Ikävää, ettei teillä ole toimivaa verkkoa.
Kaunista kuitenkin että osaat iloita niiden puolesta jotka ovat osanneet asiansa fiksummin järjestää. Pienisieluisempi sortuisi tuossa tilanteessa katkeruuteen ja typerään "marttuurinkruunun kiillottamiseen" .

Voimia ja onnea siihen, että onnistutte tekin järkkäämän turvallisen verkon lapsillenne! Jokainen lapsi ansaitsee sen.

[QUOTE="niinpä";27830921]Mikä tulee siihen, että pääsisi samaan tarhaan: itse otin keskimmäisen (3,5v) pois päikystä, kun kuopus syntyi (esikoinen oli eskarissa). Meilläkin pieni kiva päiväkoti. Kaksi vuotta myöhemmin molemmat pääsivät takaisin samaan päikkyyn ;)[/QUOTE]

Jos olis takuupaikka niin tehtäis myös siten että otettais lapsi pois. Mutta kyse 1,5v ajasta eikä tuo yksityinen päikky voi antaa takuupaikkaa niin ei uskalleta riskeerata. Kun toinen vaihtoehto on sitten 100-paikkainen laitospäiväkoti, johon en halua alle 2-vuotiastani sitten jatkossa laittaa.

Mun lapsi on päiväkodissa vaikka mä oon kotona työttömänä. Just oli kyllä 3 viikkoa lomalla.

Mulla loppui työt koeajalla enkä ole vielä saanut uutta paikkaa. Mullakin oli aamulla kamalan syyllinen olo, mut sit ajattelin että lepään tän päivän ja otan omaa aikaa.

3 viikkoa ollaan oltu lapsen kanssa kahdestaan tai kolmisteen ja kyllä ton taaperon perässä saa juosta.

Sori, mut niitä marttyyriäiti-mitaleja ei jaeta enää nykypäivänä. Nykyään jaetaan paskamutsi-mitaleja. :)

[QUOTE="uudi";27830954]Laiskuutta sanon minä, tuo etuus täysyisi ehdottomasti poistaa.[/QUOTE]

Ihan varmasti osittain laiskuutta tässä raskauden lopussa, en sitä kiellä, väsyttäis ja nukuttais ihan kokoajan! :)

Mä teen vaan niin monta lasta että jaksan ne hoitaa kotona alle kolme vuotiaina. Ja taitaa se luku olla siis yksi... Mutta monethan näin toimivat (eli vievät virikehoitoon), eli ei kai siinä mitään kun se kerta mahdollista on. Jokainen harkitsee omalta kantiltaa.

varmaan veisin itsekin lapsia päivähoitoon välillä, jos matkaa ei olis 20km yhteen suuntaan. Sen verran tukalaa on vilkkaiden 4- ja 3-vuotiaiden kanssa nämä arkipäivät näin loppuraskaudessa. Että älä suotta pode syyllisyyttä. Mä taas yritän olla potematta syyllisyyttä siitä että dvd pyörii päivittäin, kun en kertakaikkiaan jatkuvasti jaksa keksiä tekemistä tai kuunnella riekkumista.

[QUOTE="uudi";27830991]En myöskään ymmärrä sitä et miks niitä lapsia pitää vääntää monta jos ei jaksa niitä hoitaa. Ai niin, mut äidit tarvii sitä omaa aikaa...[/QUOTE]

Ikävä, että se elämä ainokaisesi kanssa on "vääntämistä".
Saatteko jostain apua?

[QUOTE="uudi";27830991]En myöskään ymmärrä sitä et miks niitä lapsia pitää vääntää monta jos ei jaksa niitä hoitaa. Ai niin, mut äidit tarvii sitä omaa aikaa...[/QUOTE]

Todella surullista olisi, jos ei olis yhtään omaa aikaa. Jos sinulla ei ole, niin ottaisin asian puheeksi miehen kanssa (jos löytyy sellainen).

Helpottiko?

Yhteistyössä