Lapsi juorusi isovanhemmille meidän riidelleen pahasti

  • Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti
"aapee"
Ja että mä sanoin että annan viimeisen mahdollisuuden nyt, muuten ero tulee.

En olisi halunnut vanhempieni tietävän meidän kaikki asiat. Meillä on ollut rankka kevät.

Kun olin kahden, uhkasin lasta jos vielä puhuu mitään meidän kotiasioita noille. Sanoin etten tuo häntä sen jälkeen enää mummolaan ikinä. Tämä on kaukana toisessa maassa.

Lapsi kohta 8.
 
Ette oo osannu sitten fiksusti riidellä ja lapsikin on tuota säikähtänyt.

Uhkailun sijaan mamin kannattais istua alas ja koittaa selittää lapselle missä mennään jottei jää mielen päälle painamaan tuollaiset kotkotukset.
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";28678905]Ja että mä sanoin että annan viimeisen mahdollisuuden nyt, muuten ero tulee.

En olisi halunnut vanhempieni tietävän meidän kaikki asiat. Meillä on ollut rankka kevät.

Kun olin kahden, uhkasin lasta jos vielä puhuu mitään meidän kotiasioita noille. Sanoin etten tuo häntä sen jälkeen enää mummolaan ikinä. Tämä on kaukana toisessa maassa.

Lapsi kohta 8.[/QUOTE]

Miltä mahtaa lapsesta tuntua, ensin kuuntelee erolla uhkailut ja riidat. Sitten vielä uhkailet lisää. Kokeile asettua lapsesia asemaan, 8 v:n ei tarvitse asettua aikuisen asemaan.
 
"aapee"
Syyt on niin moninaiset, etten käy niitä selvittämään lapselle enkä vanhemmilleni. Mm. olin raskaana, lapsi oli todella pahasti vammainen ja jouduin tekemään abortin. Mies on ollut pois tolaltaan ja meillä on ollut paljon riitaa.
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";28678933]Syyt on niin moninaiset, etten käy niitä selvittämään lapselle enkä vanhemmilleni. Mm. olin raskaana, lapsi oli todella pahasti vammainen ja jouduin tekemään abortin. Mies on ollut pois tolaltaan ja meillä on ollut paljon riitaa.[/QUOTE]

Oletko ajatellut pyytää anteeksi siltä 8-vuotiaaltasi?
 
Blue
[QUOTE="aapee";28678945]Omat vanhempani ovat katolisia. Sekä ero että abortti on todella kiellettyjä.

Ennen tätä reissua vannotin, että mitään kotiasioita ei kerrota eteenpäin.[/QUOTE]

Ala sitten itse käyttäytyä niin ettei tarvitse lasta asettaa "valan" alle koska hän ei sitä kuitenkaan pysty pitämään.
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";28678945]Omat vanhempani ovat katolisia. Sekä ero että abortti on todella kiellettyjä.

Ennen tätä reissua vannotin, että mitään kotiasioita ei kerrota eteenpäin.[/QUOTE]

Juurihan sanoit ettet ole mitään lapselle kertonut ja vielä kiletänyt kertomasta mitään kotioloista.

8 v. on liian pieni olemaan ymmärtäjän ja vaikenijan roolissa.
 
"krista"
Oletko tietoinen siitä, että jotkut isovanhemmat ovat niiin kieroja että saavat tavalla tai toisella selville mitä kotona tapahtuu. Tai toinen vaihtoehto on se, että lapsi kuunteli kun isovanhemmat riiteli ja päästi sammakon suusta.
Pyydä anteeksi lapselta ja kasvaa aikuiseksi.
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";28678933]Syyt on niin moninaiset, etten käy niitä selvittämään lapselle enkä vanhemmilleni. Mm. olin raskaana, lapsi oli todella pahasti vammainen ja jouduin tekemään abortin. Mies on ollut pois tolaltaan ja meillä on ollut paljon riitaa.[/QUOTE]

Oli syyt mitkä hyvänsä, SINÄ olet tässä se joka on käyttäytynyt tyhmästi ja lapsesi ei ole tehnyt mitään väärin. Sääliksi käy lastasi, koita nyt asettautua hänen asemaansa. Varmasti ahdistavaa kun vanhemmat riitelevät, hän ei ymmärrä mistä on kysymys ja oma äiti uhkailee. Ja lapsi ei "juorua", hän kertonut mieltään painavia asioita eteenpäin turvalliselle aikuiselle, kun omat vanhemmat eivät ole kyenneet tukena olemaan.
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Blue
[QUOTE="krista";28678974]Oletko tietoinen siitä, että jotkut isovanhemmat ovat niiin kieroja että saavat tavalla tai toisella selville mitä kotona tapahtuu. Tai toinen vaihtoehto on se, että lapsi kuunteli kun isovanhemmat riiteli ja päästi sammakon suusta.
Pyydä anteeksi lapselta ja kasvaa aikuiseksi.[/QUOTE]

Voi hyvä luoja mitä salaliittoteorioita! Paljon todennäköisempää on että lasta ahdistaa kotiasiat niin paljon että ihan omaa oloaan lievittääkseen kertoi asiasta isovanhemmilleen.

Anteeksipyynnöstä ja aikuiseksi kasvamisesta olen täysin samaa mieltä.
 
  • Tykkää
Reactions: keppälerttu
"aapee"
Olin paikalla kun juorusi, kukaan ei houkoutellut puhumaan aiheesta. Kysyin miksi kertoi, niin kuulemma kosti kun olin puhunut hänestä noloja (eli kertonut kun on allerginen ettei tarjottaisi tiettyä piirakkas).

Teki siis täysin tietoisesti sen eikä missään ahdistuneisuudessa avautunut. En todellakaan pyydä anteeksi.

Hän ei tiedä syitä riitoihin, mutta kuuli kerran just tuon riidan.
 
Blue
[QUOTE="aapee";28679015]Olin paikalla kun juorusi, kukaan ei houkoutellut puhumaan aiheesta. Kysyin miksi kertoi, niin kuulemma kosti kun olin puhunut hänestä noloja (eli kertonut kun on allerginen ettei tarjottaisi tiettyä piirakkas).

Teki siis täysin tietoisesti sen eikä missään ahdistuneisuudessa avautunut. En todellakaan pyydä anteeksi.

Hän ei tiedä syitä riitoihin, mutta kuuli kerran just tuon riidan.[/QUOTE]

Hakekaa apua ja/tai päästä lapsi pois luotasi.

Ai niin, mut ethän sä ollut edelleenkään tosissasi. Mutta siitä huolimatta hae apua, vaikka sitten tuohon sairaalloiseen huomionhakuisuuteesi. :)
 
  • Tykkää
Reactions: ElaineH
"aapee"
Hakekaa apua ja/tai päästä lapsi pois luotasi.

Ai niin, mut ethän sä ollut edelleenkään tosissasi. Mutta siitä huolimatta hae apua, vaikka sitten tuohon sairaalloiseen huomionhakuisuuteesi. :)
???

Olin kyllä tosissani sekä miehen että lapsen suhteen.

Apua on haettu, siis parisuhteeseen.

Päästä se lapsi pois luotasi?? Mitä tää tarkoittaa? Ja miten olen huomionhakuinen, lapsi tässä taisi olla just sellainen.

Olen saanut jo 2 lähentymistä äidiltäni tämän asian takia. Voi sanonko mikä. Tekisi mieli ostaa uudet lentoliput ja hävitä täältä mahd. pian. 3 päivää pitää jaksaa kestää...
 
"aapee"
Läpsäytäppä nyt kaikki kortit ja juonen käänteet yhdellä kertaa pöytään niin voidaan puida asia kokonaisuuden valossa.
Ei ole muuta käännettä. Oltiin noin 14 maissa autossa tulossa tätini ja setäni luota, kun lapsi päätti yhtäkkiä kertoa nuo jutut. Jäätävä hiljaisuus kun ajettiin vanhempieni kotiin. Perillä nuo lähti kauppaan ja mä juttelin lapsen kanssa aiheesta. Syyksi sanoin, että olin nolostuttanut hänet, kun en antanut syödä sitruspiirakkaa allergian takia.

Nyt olen saanut kestää 2 kertas jeesusjuttuja.

Mikäli taustat kiinnostaa, olen Suomessa syntynyt, toinen vanhemmista on täältä kotoisin ja muuttivat eläkkeellä tänne.
 
Huhuh
1. Pyydä lapselta anteeksi. Heti.
2. Selitä lapselle iän mukainen totuus tilanteesta ja kerro rauhallisesti mitä kertomisesta aiheutuu sinulle.
3. Kerro rakastavasi lasta kaikissa tilanteissa ja pitäväsi huolen, että lapsesta pidetään huolta kaikissa tilanteissa.
4. Kerro kenen kanssa lapsi voi puhua HÄNEN NÄKÖKULMASTAAN asioista, jotka mietityttävät ja ahdistavat.
 
  • Tykkää
Reactions: Short Brief
"aapee"
Vanhemmat on tuskin toipuneet siitä, että lasta ei ole kastettu (emme kuulu kirkkoon).

En mä sille mitään enää voi, että kuuli sen 2 kk sitten tapahtuneen riidan. Asiaa on käsitelty paljon lapsen kanssa. Hänelle on kerrottu että ei aiota erota. Me ollaan nyt menossa syksyllä tukiryhmään saman kokeneille ja kesällä parisuhdeleirille. Lapsi on silloin sisareni perheen kanssa mökillä. On kerrottu sekin että äiti ja isi menee sellaiselle leirille, mikä auttaa ettei riitoja tulisi.
 

Yhteistyössä