Lapsi juo, mutta pissaa ei tule! HELP!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kyseessä 2-v kuumepotilas, tosin tänään enää vain lämpöä, antibioottikuuri päällä. Aamulla vaippa oli ihan kuiva, pottaan saatiin pieni liru tummaa pissaa, olisko ollu desin verran, pohja peitossa. Aamulla joi vajaa 4 dl laimeaa mehua, silti klo 12 vaippa kuiva ja pottaan tuli pissaa sen verran, että just voi sanoa, että sitä tuli. Nyt päiväunilla joi 2 dl maitoa pullosta ennen nukahtamista, olisko tarpeen soittaa lääkäriin, jos päikkyjen jälkeenkään ei pissaa tule juurikaan? Voiko elimistö kuivua, vaikka hän juokin mun mielestä suht paljon?

Alkuperäinen kirjoittaja lääkäriin;25858507:
Soita lääkäriin.

Juu, taidan pirauttaa ellei päikkyjen jälkeen ole ns. normimäärää pissaa... Yleensä vaippa on yönkin jälkeen ihan täynnä ja saattaa usein jopa päästää läpi :/

Ainakin jotkut antibiootit voi kerääntyä virtsateihin. En tosin tiedä kuinka toi sitten oirii.Siis jos kerääntyy niin ettei saa kunnolla pissattua mutta luulis että sitte alkais olla kipeäkin.

Ainakin jotkut antibiootit voi kerääntyä virtsateihin. En tosin tiedä kuinka toi sitten oirii.Siis jos kerääntyy niin ettei saa kunnolla pissattua mutta luulis että sitte alkais olla kipeäkin.

Eilen alkoi zithromax kuuri, illalla klo 20 sai ekan annoksen. Pissaa tuli eilenkin tosi vähän, mutta eilen ei kyllä juonutkaan kunnolla. Jotenkin en usko, että kyse olisi siitä.

Juota enemmän, koko ajan tuputat juotavaa. Vaikka mehua, kunhan juo. Onko lapsi hereillä ollessaan muuten suht virkeä ja leikkii, vai onko nuutunut? Entä lakiaukile, onko kuopalla vai normaali? Tuleeko kyyneleitä kun itkee? Onko suu kuiva?

Mä luulen, että käskevät juottaa ja tarkkailla vointia vielä kotona, kun mitään oksentelua/ripulointia ei ole ja lapsi juo. Ja jos siis yleisvointi on suht ok.

[QUOTE="vieras";25858599]Juota enemmän, koko ajan tuputat juotavaa. Vaikka mehua, kunhan juo. Onko lapsi hereillä ollessaan muuten suht virkeä ja leikkii, vai onko nuutunut? Entä lakiaukile, onko kuopalla vai normaali? Tuleeko kyyneleitä kun itkee? Onko suu kuiva?

Mä luulen, että käskevät juottaa ja tarkkailla vointia vielä kotona, kun mitään oksentelua/ripulointia ei ole ja lapsi juo. Ja jos siis yleisvointi on suht ok.[/QUOTE]

On ihan suht virkeä. Silmät on kipeän näköiset, jotenkin lurpsallaan. Mutta jaksaa kyllä leikkiä. Lakiaukiletta en ole tuntenut enää piiiiitkään aikaan, kai se on kiinni jo. Huulet on kuivat, suuhun sisälle en ole katsonut. Itkenyt ei tänään ole, kyyneleistä en siis tiedä tulisko niitä.

[QUOTE="aapee";25858596]Eilen alkoi zithromax kuuri, illalla klo 20 sai ekan annoksen. Pissaa tuli eilenkin tosi vähän, mutta eilen ei kyllä juonutkaan kunnolla. Jotenkin en usko, että kyse olisi siitä.[/QUOTE]

Joo ei varmaan sitte oo.

Jos on suht virkeä, niin ei ole hätää. Juota vaan koko ajan.
6dl on vähän siinä suhteessa, että lapsi ollut jo valmiiksi kuiva kun ei yön aikanakaan ole pissaa tullut. Voit sä nyt varmuudeksi vielä soittaa jos haluat, mutta mä uskon että käskevät juottaa ja seurata tilannetta. Eri asia jos lapsi menee täysin uupuneeksi ja väsähtäneeksi ja silmät painuu kuopalle jne, eikä runsaalla juottamisellakaan tilanne parane. Sitten heti lääkäriin.

[QUOTE="aapee";25858827]Jaa niin, kuinkahan nopeeta muuten CRP laskee? Se oli eilen 103, jos huomenna kävis mittauttamassa sen, pitäis jo olla ainakin jonkun verran laskenut?[/QUOTE]

Se saattaa aluksi nousta, mulla ainakin lääkekuurin aloittamisen jälkeen meni kolmisen päivää ennen kuin alkoi laskemaan.

Yhteistyössä