Kyllä mäkin sanoisin.Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;27404115:Huomauttaisin kyllä tarhaan, jos näin olisi päässyt käymään.
Tuutko selittää sen mein 5v ja 8v ikäisille.Ne jäätyy ilman toppapukua pystyyn.Alkuperäinen kirjoittaja minä:Ei voi olla umpijäässä tälläisillä leudoilla ilmoilla
Ok, ehkä mä olen ihmettellyt päinvastaista siitä syystä, etten ole ikinä itse siedättynyt pakkaselle. Eikä mielestäni lokakuun -2 ole yhtään sama kuin helmikuu -20. Toi -20 on ihan saatanasta seistä jossain juna-asemalla odottamassa junaa. Nyt se on vielä melkein mukavaa.mä olen kyllä aina ihmetellyt näitä jotka sanovat ettei nollakelillä tai alle -5 asteeseen voi laittaa toppaa kun mitä sitten -20 kelillä pidetään. Sehän on täysin eriasia lokakuun pakkaset--tammikuun pakkaset vaikka asteluku olisikin sama. nyt on kosteaa plus pakkasta- pakkanen tuntuu kylmemmältä ja kesä on vasta ollut ja ihminen on tottunut lämpöiseen... itse olen laittanut aina toppaa kun on palellut -0 ja alle.. enkä silti ole jäätynyt kuoliaaksi kylmemmälläkään!!!pakkasiin tottuu ja siedättyy...
Ainakin Rovaniemellä on pakaksta tänään -13, joten kyllä se on toppakeliAlkuperäinen kirjoittaja vilukissan äiti;27404104:Mielestäni ei ole toppapukukeli. Just seurasin keskustelua mitä tänään äidit laittaneet lapsille päälle ja kyllä fleecepuku + välikausihaalari on edelleen se käytetyin. Ja kyllä lapsi vaan oli umpijäässä kun haettiin pois eli älä kommentoi jos ei ole mitään sanottavaa.
Ja kyllä, täälä etelässäkin jo näkee aika monella lapsella toppaa päällä. Viimesimmäksi mä alkasin inttää sen perusteella mitä palstalla sanotaan. Mun 4v halus jo topan päälle hoitoon jotta tarkenee ja välttyy välivaatteilta. Eilen oli vallan toppakeliä jo. Mäkään en tarkene enää syksytakissa vaikka alla lisäpaitaa.Kankeaahan se on taaperolle olla kerrosvaatteissa sen sijaan että ois tilaa liikkua lämpimämmässä ulkopukineessa.Alkuperäinen kirjoittaja vilukissan äiti;27404104:Mielestäni ei ole toppapukukeli. Just seurasin keskustelua mitä tänään äidit laittaneet lapsille päälle ja kyllä fleecepuku + välikausihaalari on edelleen se käytetyin. Ja kyllä lapsi vaan oli umpijäässä kun haettiin pois eli älä kommentoi jos ei ole mitään sanottavaa.
tässä sen hankaluuden näkee. Yksi lapsi tarvii kaiken päällee, toinen ei paljon mitään ja kolmas siltä väliltä. Me teemme parhaamme ryhmän pukemisessa mutta silti saattaa tulla lipsahdus joskus. Vanhemmatkin voisivat kertoa vielä paremmin miten puetaan koska hlökuntaa vaihtuu, lapsilla on lokeroissa kaikki vaatteet ja tarpeet silti erilaisia. Koskaan ei oo kyl 1v päässy mun käsistä ilman välivaatteita kylmällä.Meilläkin on näitä lapsengrillaajia hoitajina. Hirveesti pitää ympätä vaatetta päälle.
Meillä on tytöllä ollut nyt tiistaista asti käytössä toppapuku, tiistaina tuli ensilumi ja se on viimeistään ollut hyvä vinkki siitä, ettei ole mikään välikausivaatesesonki.
Ei lumella ole pukeutumisen kanssa mitään tekemistä. Meinaakko että pakko olla toppapuku jos on luntaMeilläkin on näitä lapsengrillaajia hoitajina. Hirveesti pitää ympätä vaatetta päälle.
Meillä on tytöllä ollut nyt tiistaista asti käytössä toppapuku, tiistaina tuli ensilumi ja se on viimeistään ollut hyvä vinkki siitä, ettei ole mikään välikausivaatesesonki.