lapsi ja yövalo..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

v

Vieras
Pieni,mutta ränää aiheuttava aihe meillä. Kun 5 - vuotias haluaa pitää yövaloa ja mun puolesta se on ok, mutta isän mielestä lapsi ei saisi sellaiseen turhaan tottua. Joten ísä usein illalla kun lapsi jo nukahtanut, käy sammuttamassa valon ,joka johtaa siihen, että jossain vaiheessa yötä lapsi herää ja alkaa itkeä ja rauhoittuu vasta kun valo päällä taas. Jos valo palaa koko yön, ei lapsi ala itkeä vaikka varmaan herääkin.
Mies perustelee kantaansa, että ei tuon ikäinen tarvi valoa ja että siitä vain oppii pelkäämään pimeää enemmän .. ( mies itse pelännyt pienenä pimeetä.. ).
Mutta onko toi nyt niin kamalaa jos lapsella on yövalo ? Kun mä en tosiaan nää siinä mitään ongelmaa..

meillä 4,5v on yövalo. Energiansäästölamppu palaa joka yö.

ei meil oo siin ongelmaa.. Paa miehes takkuamaan mukulan kanssa niin uskon et nopeesti saa sen valon. Ja eikä toi pieni lamppu nyt oo pahasta.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:

ei meil oo siin ongelmaa.. Paa miehes takkuamaan mukulan kanssa niin uskon et nopeesti saa sen valon. Ja eikä toi pieni lamppu nyt oo pahasta.

mies kyllä ihan yhtä lailla nousee öisin sitten poikaa lohduttamaan, mutta hän ei laita valoa, vaan rauhoittaa lapsen muutoin ja ´lapsi sit kyl nukkuu hyvin.
mä nyt sit toivon, ettei tästä muodostu mitään "PASKAMIESSULLA"-ketjua, koska asia ei nyt niinkään ole.

No meillä ainakin suunnitelmissa tänään käydä ostamassa yövalo. Menee hermot kun 3v sytyttelee valoja pitkin yötä. Ja kun käy sammuttamassa niin herää vähän päästä. Ei kai sitä sitten keväämmällä enää tarvi kin valoisammat ajat koittaa. Että meillä ainakin koitetaan totuttaa yövaloon :ashamed: :)

Sitten miehesi varmaan myöskin tietää,miten paljon lasta voi pelottaa, kun herää yöllä ja valo ei olekaan päällä... Kannattaako lasta kiusata? Kyllä hän vielä jossain vaiheessa tulee nukkumaan ilman valoakin.

Niitähän on sellasia todella himmeitä valojakin, jotka laitetaan pistorasiaan. Meillä esikko haluaa nukahtaa ovi auki, et näkyy valoa, ei kaipaa enää yövaloa. Nuorempi 2v haluaa taas ehdottomasti valot pois ja oven kiinni, käy ite laittaan kiinni jopa yöllä jos ovi avataan :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja v ap:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:

mies kyllä ihan yhtä lailla nousee öisin sitten poikaa lohduttamaan, mutta hän ei laita valoa, vaan rauhoittaa lapsen muutoin ja ´lapsi sit kyl nukkuu hyvin.
mä nyt sit toivon, ettei tästä muodostu mitään "PASKAMIESSULLA"-ketjua, koska asia ei nyt niinkään ole.

hyvä mieshän se on jos nousee ylös ja lohduttaa lasta ja saa lapsenkin rauhoittumaan ettei vaa narise ettei mitää valoja ja sit sä saat olla kuitenki se kuka ne seuraukset "kärsii"

Yhteistyössä