Lapsi ja työ

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suzyco
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kaupan alalla parhaillaan paljon 10-18 vuoroa ja voin sanoa suoraan että inhoan tota työaikaa!! Siksi vakaassa harkinnassa alan vaihto! Harmittaa lapsen puolesta kun aikaa jää niin vähän ja ukkokin tekee vielä vuorotyötä.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti minäkin:
Kyllä ne menot kaikilla on ja töitä siis tehtävä. Sinuna nyt ensin keskittyisin talouden tasapainottamiseen ja sen jälkeen katselisin uusia ammatteja. Ymmärrän ettei rahakaan saa kaikkea määrätä mutta miksi teitte lapsen jos taloudellinen tilanne on tosi huono. Jos eka olisi hoitanut ammatin, jonkinlaisen työhistorian ja sitten tehnyt lapsen niin siitä nauttisikin erilailla kuin elää miettien mistä saa rahaa ruokaan. Ymmärtääkseni olette vielä aika nuoriakin. Ymmärrän että jokainen tekee itse valintansa tottakai, mutta silloin on myös seuraukset kannettava. Vähän särähti korvaan tuo rahahuoli kertomus.....

aika törkee kommentti, LAPSETON?!!!

^ niin munkin mielestä.

Kyllä mä hetken taidan tässä nykyisessä työssä olla ja katson samalla jos tulee muita kiinnostavia paikkoja tietoon, paremmalla työajalla kun toi eläinkaupan paikka...en kuitenkaan viitti riskeerata sitä, että kokeilen eläinkauppaa ja huomaankin että työaika ei sovi,sitten olen ilman työtä...nyt kuitenkin on työaikojen puolesta hyvä paikka,vaikka muuten syvältä onkin. Kyllä siä silti hetken vielä kärsii! :)

Mun mielestä äiti minäkin on ihan oikeilla jäljillä. Ensin työ ja sitten lapset. Niin itse olen tehnyt ja olen saanut nauttia lasten kanssa kotona aivan rauhassa kiirehtimättä töihin koska ei ole rahahuolia. Kuitenkin sinne voin palata koska haluan. Ja suzyco, tuota äiti minäkin mietti, että kaikessa rauhassa ensin tämä työ ja sitten vasta jotain muuta. Suututaankohan nyt tästä minunkin mielipiteestä???

Hei! Itse olen lemmikkieläinkaupassa töissä arkisin 9-15 tai 10-18, lapsi menee puoli tuntia ennen hoitoon ja haen viim. 20 yli hoidosta. Lapsemme oli 10kk vanha kun hoitoon lähti ja ollut siitä asti hyvin tyytyväisenä siellä vaikkakin paikkaa jouduimme välissä vaihtamaan perhepäivähoitajalta tarhaan. Itse en koe huonoiksi aikoja, kerkeämme aamulla leikkiä kun koiran olen pihalla käyttänyt, välillä kylläkin jää lyhyiksi nuo lenkit mutta ei koira ole valittanut :D Koira pääsee sitten illalla yleensä pitemmälle lenkille, riippuen miehen työajoista (tekee yötyötä) Lapsi herää n.8.00 ja menee nukkumaan 21.00. Itse herään siinä 7 jälkeen aamulla ja menen nukkumaan 22-23.00

Mie yrittäisin ehkä jotain toista työaikaa, koska MULLE olis tosi vaikeaa olla noin paljon erossa lapsesta :ashamed: kun tuossa iässä on ne eroahdistukset yms. pahimmillaan ja kuitenkin niin paljon kehitystä tapahtuu.

Jokainen tyylillään, mutta tämä koski minua itseäni, ei aloittajaa :)