Lapsi ja työ

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suzyco
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

suzyco

Aktiivinen jäsen
27.09.2007
1 286
0
36
Kokemuksia kaipaisin, Mä olen juuri aloittanut työt ja meidän tyttö on 9kk. Kaikki on mennyt hyvin, mutta mietin sellasta asiaa kun mun tekis mieli vaihtaa työpaikkaa, voisin saada unelmieni työn mutta ainoa mieityttävä asia on työaika, se tulis olemaan n. Klo: 10.00-18.00 arkisin ja lauantait 10.00-15.00 vapaita tietty ois sit viikollakin.
Ja tässä mietityttä se, että toi vuoro on mun mielestä jotenkin hölmö kun siinä menee koko päivä...

Miten muilla samaa työaikaa tekevillä on onnistunu perhe elämä? Lapsen kanssa oleilu,leikkiminen,mahdollinen lemmikkien hoito ja kaikki kauppareissuista lähtien?
Tähänasti kun oon tehny kolmee vuoroa, (pääosin kahta) joissa on selkee aamu- ja iltavuoro,se on ollu sit helppo rytmittää päivä sen mukaan. Meillä on ollu tapana kaupassa käydä koko perheen voimin aina alku illasta, mutta sitten jos meen tuohon unelmieni työhön ja pääsen 18.00 töistä,kotona oon n.klo. 18.30 niin ei siinä enään kauppaan viitti lähtee kun pitäis sitä muutakin tehdä....vapaapäivinä vois tietty sen sit hoitaa.
Miten ootte kerenny hoitaan esim.koirat?

Onko toimiva järjestely jos vaikka herättäisiin aamulla 06.00 leikkisin lapsen kanssa,vietäis yhdessä koirat pitkälle lenkille ja sit töihin. Lapsella on ainakin toistaiseksi hoitaja kotona kun olemme miehen kanssa töissä ja miehellä säännöllinen päivätyö 07.00 ja 16.00 välillä. Se mua surettaa että sitten kun tulisin töistä 18.30 tienoilla niin ei olis kun pari tuntia aikaa olla lapsen kanssa,koiratkin haluisin viedä kunnon lenkille taas ym...Ois se kiva miehenkin kanssa keretä oleen... Harmittaa kyllä tosissaan jos unelmien työ jää saamatta pelkästään työaikojen takia...

voishan sitä ainakin kokeilla, saahan sitä sitten varmaan vaihdettua uudestaan toisenlaiseen paikkaan jos ei arki toimi. mutta sä et voi tietää kokeilematta että onko se työ oikeesti niin unelma kun ajattelet ja miten saat perhe-elämän rullaamaan!

Ei ole itsellä kokemusta, mutta jonkin verran teen "välivuoroja". En ottaisi työtä, jossa olisi koko ajan tuo aika. Siinä menee oikeesti koko päivä, ei aamulla, eikä illalla oikein kunnolla aikaa tehdä mitää. Lapsenne kannalta tuo olisi tietysti hienoa, näin ei hoitoaika olisi nin pitkä.

Tietysti jos teillä toimii, iin mikäs siinä. Ja jos tosiaan unelmien työ, miksipä ei kannattaisi lähteä kokeilemaan =) Saanko kysyä mikä ala?

Alkuperäinen kirjoittaja suzyco:
Lemmikkieläintarvike liike ois kyseessä... Sitä mä just mietin kun ei ois aamulla eikä illalla kunnollista aikaa....piru kun ne ei voi olla auki kunnollisiin aikoihin!

No jos ne olis auki "kunnollisiin aikoihin" niin kukaan päivisin töissä käyvä ei sinne pääsis

^^ totta toikin.... mutta ainakaan tässä nykyisessä työssä en halua olla kun ihan vaan sen aikaa että löydän jotain parempaa... harmittaa kyllä. Toinen työpaikka mikä kanssa kiinnostais ois joku kahvila..mutta taitaapa niissäkin työaika olla aika huono...

Gaselli: Kaupat voi olla auki 8.00-19.00 esimerkiks,sit kerkeis kaikki sinne. :) Noh, se nyt tuskin tulee ikinä toteutuun,ei ne yhden ihmisen takia muutoksia tee ja kai sitäkin on mietitty mutta tultu siihen tulokseen että on liian kallista pitää auki niin kauan.

Kyllä meilläkin tiukempaa on kuin se että oisin töissä mut en halua lähteä vaan "johonkin" työhön ja sit taas vaihtaa. Haluan alalle josta pidän ja viihdyn sekä luoda sille alalle urani. Stressaisin liikaa jos en työssäni viihtyisi. Miksi et työstäsi pidä? Työkaverit vaiko työ itsessään mättää?

Kotiäiti: Mulla ei jäis rahaa ollenkaan jos oisin kotona ja miehellä niin paljon laskuja kanssa että ei tultais ollenkaan toimeen. Nykyisessä työpaikassa neuvotaan todella huonosti,vaikka kysyisin neuvoa. Sitten jos neuvotaan, niin sävy on sellanen harmistunu ja työtekijät on kaikki niin uusia ja nuoria, että tuntuu ettei kukaan oikeesti osaa kunnolla sitä hommaa,vaikka työnsä osais, niin ei osaa opettaa työhön muita. Se sitten heijastuu siihen koko ilmapiiriin. Työajat nyt on ihan ok.

Tuo uus työpaikkasi ois mulleki sellanen missä viihtyisin varmasti! Kokeile, sanon minä. Jos et nykyisessä paikassa viihdy ollenkaan, niin ei sitä kauaa jaksa. Ihana työpaikka ku on niin ei varmaan nii haittaa tuo työaika. luulisin ainaki näin äkkiseltään...

Harmi jos työilmapiiri ei ole kunnossa. Tuohon vielä kommentoisin että kun kysyit noista järjestelysuunnitelmistasi. Vain itse tiedät kuinka jaksat ja ehdit kaiken hoitaa mutta kuulostaa kuin olisit hieman epävarma tuon ajan riittämisestä kaikkeen. Kyllähän taatusti muu tekeminen jää vähemmälle jos ollaan töissä,hoidetaan lemmikkejä ja lasta...pelkkä se arjen pyöritys vie aikaa ja puhtia. Entäpä kun lasta ei hoidetakaan kotona? Siinä tulee myös uusia asioita vastaan. Tsemppiä vaan!!!

meillä ainakin lapset herää luonnostaan tosi aikaisin. jos siis menisin töihin klo kymmeneksi, niin ennättäisin hyvin leikkimään ja vaikka ulkoilemaankin ennen sitä.

jos uusi työ tosiaan kiinnostaa sinua, niin eikun vaan vaihtamaan. kyllä elämä järjestyy.

Epävarma olenkin juuri tuosta ajan riittämisestä...

Meilläkin tyttö herää aina kuuden-seiskan aikaan ihan itsestään,että siinämielessä aamuheräämiset ja touhuaminen sillon ei oo ongelma. :) Täytyy nyt kyllä ihan tosissaan puhua miehen kanssa ja miettiä...kun jonnekkin mun on tuolta nykyisestä paikasta päästävä! Onko täällä ketään kahvilatyössä olevaa? Nehän on monet auki ihan aamu seitsemästä iltamyöhään...siinä ois varmaan vähän fiksumpaa vuoroa?

Etkös sä ap just saanu vakituisen työpaikan ilman koulutusta ja kokemusta vai miten se meni? Siihen nähden ottaisin sen unelmien työn jos kerran ottaisivat sinne.

Kannattaa miettiä jos menet työhön joka vaatii enemmän panostusta niin kannattaako juuri nyt kun lapsi on vielä niin pieni?! Et ehdi ja jaksa nauttia kaikesta. Jos lapsen on tehnyt niin kyllä se menee nyt hetken etusijalla. Hetken ne vaan on pieniä ja kun annat lapsellesi aikaa niin edestäsi sen löydät, niinkuin lapsesikin.

Itse olen tehnyt kolmivuorotyötä ja sit sellasta liukuvaa päivätyötä. Pienenlapsen äitinä itse pidän parempana sitä että on selvä rytmi päivässä. Vuorotyössä rytmi on eri joka päivä, ja ainakin mulla se tekee sen kiireen kun joka päivä pitäis suunnitella erikseen mitä ehtii tehdä mihinkin aikaan. Lapsikin on ollut rauhallisempi nyt tuossa liukuvassa vuorossa, kun kuitenkin aina aamulla meen 7-9 töihin ja pääsen 15-17, eli kauheesti ei vaikuta aamutoimiin tai iltahommiin.

Et ilmeisesti ole kauaa ollut kyseisessä työpaikassa kun miettii tuota lapsesi ikää joten oisko osa vaan alkukankeutta? Onko alalta yhtään työkokemusta? Alkuun aina kaikki on hankalampaa.....Pitkäjänteisyyttä vaan!

Juu, vakituinen paikka olis, mutta en sinne kyllä missään tilanteessa ois ollu jäämässä ja ihmettelin että miks edes sain vaki paikan kun en oo koskaan antanu kuvaa että oisin siellä kauan. No en valita, vakituista paikkaa kun ei helpolla välttämättä saa. Kauaa en siellä oo ollu ja osa varmaan on alkukankeuttakin kyllä. Toi työpaikka vaan on sellanen joka tuli ekana vastaan ja otin sen vaan sentakia että pakko oli jotain saada jotta saa rahaa. Se voi kyllä olla että kannattais kattoo jotain muuta nyt ja sitten kun lapsi on isompi niin vois ehkä mennä sille el.kauppaan. en tiedä...

Lasta hoitamassa on mun vanhemmat vuorotellen, ei tule kummallekkaan sitten liian raskaaksi ja sitovaksi,voivat sitten hoidella omia juttujaan ja elää omaa elämäänsäkkin ettei aina tarvitse meillä olla jokapäivä. :)

Mua ei itseeni haittaa ollenkaan se että on selkeetä aamu- tai iltavuoroo,siinä kun on kuitenkin koko aamupäivä vaikka 14.00 asti vapaa ja vastaavasti ttas aamuvuorosta pääsee aikasin kotiin. Vaikka oiskin vuoroja mitensattuu.

Kai toi päivävuorotyö on paras sinkulle taikka lapsettomalle pariskunnalle...