lapsi hoitoon jos toinen vanhempi kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mites tekisitte?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mites tekisitte?

Vieras
Siis veisittekö 3v ja 5v lapset hoitoon jos toinen vanhemmista on sairauslomalla?

Itse olen hommissa klo 8 (joskus klo7) tuonne klo 17 asti, kuudeksi ehdin kotiin. Mulle siis jäis normaalisti se lasten ulkoilutus kun mies ei voi esim. juosta ollenkaan, seistä/kävellä vähänkään pitempään.

No riippuu tietenkin siitä miksi isä on sairauslomalla. Jos lasten kanssa kotona olo estäisi/hidastaisi toipumista niin tietty lapset päiväkotiin, mutta jos mahdollista niin vaikka sitten lyhennettyä päivää.

Ei meillä ole viety.

Mutta ymmärrän, jos ihan vuodepotilaana on, että lapset menevät hoitoon. Tuttavilla lapset menevät hoitoon aina vaikka perheen isällä on viikolla paljon vapaapäiviäkin. Että isukki saa "omaa aikaa".

Jos miehen on vaikea hoitaa lapsia kotona ja jalkansa mitä ilmeisemmin tarvii lepoa niin veisin. Jos taas sairasloman syy on joku sellainene ttä lastenhoito onnistuu ihan ok vaikkei töihin pystykään niin silloinhan voisi miehen olla ihan kivakin saada viettää aikaa lasten kanssa.

Mutta minkä käsityksen aloituksesta sain niin veisin ehdottomasti hoitoon. (5v:n tietty voisi joksikin päiväksi jättää kotiin)

Yhteistyössä