lapsi häirikö eskarissa..mikä avuksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja help
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

help

Vieras
poika on muuten ns.normaal,aika rauhallinen. mutta taas tuli eskarista palautetta että poika huutelee,tönii muita ja ns.varjo nyrkkeilee usein,joskus joku sattuu eteen ja saa iskun. kotona,kyläillessä ei ole tätä ongelmaa juurikaan,jotain pientä nahistelua pikkuveljen kanssa. onko muilla ollut tämmöstä mikä avuksi?
pojalla on lievä dysfasia,sitä ei kyllä puheesta enää huomaa. kävi pskylogin testeissä,soitin psykologille pojan käytöksestä eskarissa,hän ei ollut huolissaan..ite olen :/

Esiintymistä ja hyväksynnän hakemista kavereilta.

Lapsen kanssa voi jutella siitä, kuinka hakea kavereiden hyväksyntää myös toisin.
Lasta auttaa kun aikuinen voi kertoa, millä muulla tavalla voi saada kavereidensa huomion.

näin olen itsekin miettinyt, psykologi myös epäili että eskari ope on väsynyt ja siksi kiinnittää huomiota joka ikiseen asiaan,ryhmä on todella iso. 19 lasta.

Niin ja tietty käytöstapojen kertaus kotona yhdessä lapsen kanssa eli mitä saa tehdä ja mitä ei yleisillä ja julkisilla paikoilla. Selvä kielto varjonyrkkeilystä pk:ssa auttaa lasta itseään ja samalla voi kertoa missä ja milloin voi sitä harrastaa...

Varjonyrkkeily ei kuulu päiväkotiin eikä myöskään koun käytäville tulevaisuudessa....

Voi myös liittyä dysfasiaan siten, että jos isossa lapsiryhmässä puheella pärjääminen on rankkaa, oireilee häiriköimällä. Tosin omatkin, kielellisesti normaalit lapseni ovat eskarissa "häiriköineet" jonkin verran, etenkin näin loppusyksystä.
Varjonyrkkeily voi kertoa siitä että itse asiassa lapsi hillitsee itseään, mieli tesisi lyödä ja remuta paljon enemmänkin. Tulee mieleen.
KAnnattaa käydä tilanteita läpi: mitä tapahtui, miten tilanteessa pitää toimia. Toimintaohjeet auttavat paljon enemmän kuin kiellot.

Yhteistyössä