Lapsi ei tahdo isänsä luo, pitääkö mun pakottaa? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Lapsi ei haluaisi mennä isänsä luo joka toinen vkl, onko mun pakko pakottaa hänet kun isällä on tapaamisoikeus?
Meillä on siis yhteishuoltajuus. Jo vuoden verran toinen lapsista on mennyt isänsä luo hyvin vastahakoisesti, enkä kyllä ihmettele kamalasti... Nyt viikonloppunakin olivat ollet sisällä kerrostalokaksiossa koko viikonlopun! Koskaan lapset ei ole käynyt pesulla eikä tytön pitkiä hiuksia ole kammattu (ja tulee samoissa vaatteissa aina kotiin sunnuntaina mitkä on perjantaina puettu) ja isän vaimon lapsi kuulemma kiusaa :(
Lasten isä valehtelee minulle ja lastenvalvojalle että lapset käyvät pesulla, ulkoilevat yms. Eivätkä muka koskaan tappele vaimon lapsen kanssa.
Tulipa sekavaa tekstiä, anteeksi! Mutta siis onko mun pakko laittaa lapsi isänsä luo kun hän ei selvästikään sinne halua eikä siellä viihdy?
Olen muutaman kerran lapsen isälle valehdellut lapsen olevan flunssainen tms että on voinut jäädä kotiin. Sydän särkyy kun 6-vuotias jo pari päivää ennen viikonloppua itkee ettei halua isänsä luo.
Toinen lapseni menee ihan mielellään eli mitään ihan kamalaa ei isän luona voi olla...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 13:19 vicy kirjoitti:
Se on virallisesti LAPSEN oikeus tavata isäänsä eli siis ei ISÄN oikeus tavata lapsia. Eli en laittas vastahakoista lasta menemään isänsä luo!
Juu, mutta jos isä haluaa tavata lastaan, nii voi tulla vaikka poliisien kans hakemaan. Ei äidillä oo siihen mitään sanomista :/

toi on niin tyypillistä... kaikki on retuperällä ja sit sossutädille esitetään maailman parasta isää!!! voi FU*K!!!!!!

Soita itse sossutädille ja kerro tilanne ja kysy häneltä neuvoa. sano ettei lasta hoideta, vaikka sanotaan ja sano et voit seuraavalla kerralla vastaavanlaisessa tilanteessa viedä lekurille, josta saa todistusaineiston piittaamattomuudesta, luulisi auttavan???

Mua oikee sapettaa tollaset piittaamattomat valehtelevat isät!! kokemusta omista lapsista jotka eivät enää isänsä luona käy!

Luulisi edes uuden vaimon huolehtivan lasten hyvinvoinnista!!!

toinen lapseni on 5-vuotias.

vaimon lapsi on 6-vuotias ja lasten mukaan voi katsella videoita vaikka koko yön jne jne... kaikkea outoa.

harmittaa niin pirusti että olen mennyt tuollaisen kelvottoman rotkaleen kanssa lapsia tekemään.

:attn:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 13:29 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 13:19 vicy kirjoitti:
Se on virallisesti LAPSEN oikeus tavata isäänsä eli siis ei ISÄN oikeus tavata lapsia. Eli en laittas vastahakoista lasta menemään isänsä luo!
Juu, mutta jos isä haluaa tavata lastaan, nii voi tulla vaikka poliisien kans hakemaan. Ei äidillä oo siihen mitään sanomista :/

Tää on mun mielestä niiiiiin väärin. Isää ei voida pakottaa tapaamaan lasta mutt lapsi voidaan pakottaa tapaamaan isänsä.

Etkö pystyisi mitenkään sopimaan isän kanssa että kun tulee hakemaan lapsia niin lapsilla on vaihtoehto joko lähteä tai ei ja jos lapset eivät halua lähteä niin näkevät ainakin.
Meillä oli näin,äiti aina kysyi että halutaanko mennä ja yleensä kyllä menimme,mutta ei aina.Kyllä sen pitäisi olla lapsen asia meneekö vai ei,mutta ikävä kyllä näinhän se hyvin harvoin on.

Yhteistyössä