lapsi ei syö<ei nuku nälissään, miten katkaista kierre?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "neuvoton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja järki käteen;29946969:
Eli sun mielestä parempi syöttää keskellä yötä lapselle sängyssä smoothie. :D

Meillä ei napostella, eikä tarjoilla ruokaa muulloin kuin ruoka-aikoina, eikä kumpikaan lapsista kärsi alipainosta vaan normaalikäyrillä menevät. En antaisi minäkään ruokaa tuossa ap:n tilanteessa, mutta heitin jonkun vaihtoehdon kuitenkin tuolle ihan järjettömälle idealle alkaa syöttää lasta yöllä! Sinä taas et anna mitään vaihtoehtoja ja ap kuulostaa olevan aika hädässä lapsen ravitsemuksen suhteen. Hieno asenne, keep it up! :p

Sinä itse et anna lastesi napostella kaikenaikaa mutta annat toiselle sellaisen neuvon, kun lapsi ei syö kunnolla??? Etkö sinä sen vertaa tiedä, että jopa hammaslääkärit ovat sitä mieltä että vain ruoka-aikoina syödään ja jos nyt ei aamupala masitu niin lounas voi jo maistua. AP:n tapauksessa lapselle maistuu ruoka myöhään illalla kun viilenee, moni muu myös syö tällätavalla kuumalla, päivä menee nesteellä ja illalla vasta tulee nälkä. Koska ap:n lapsi haluaa syödä vasta myöhempään kun on nälkä, hänelle piätisi koko päivä antaa naposteltavaa??? Kyllä minä edelleen olen sitä mieltä että antaa sen iltapalan sitten kun lapsi on nälkäinen, eikä pakota nukkumaan maha tyhjänä. Päivällä voi tarjota vettä niin paljon kuin lapsi haluaa, ja jättää ne hedelmät vaikka siihen iltapalaan, velliä ja kiisseliä niin johan jaksaa nukkua aamuun.

Meiän 2v:n "ruokiin" kun joku tarttui niin pientä tarkennusta.. Muutama jäätelö=yksi Ville Vallaton-puikko päivässä ja siitä suklaat pois (ei tykkää). Ja Pillimehu on meillä aina sellanen ei lisättyä sokeria eikä makeutusaineita-mehu. Eli vain hedelmien/marjojen oma sokeri. Meillä ei ole aiemminkaan,myöskään esikoisen kanssa,ollut ongelmia normaaliin ruokaan (=ruoka ja ruoka-ajat) palaamisen kanssa muutaman poikkeuspäivän jälkeen.

Sinä itse et anna lastesi napostella kaikenaikaa mutta annat toiselle sellaisen neuvon, kun lapsi ei syö kunnolla??? Etkö sinä sen vertaa tiedä, että jopa hammaslääkärit ovat sitä mieltä että vain ruoka-aikoina syödään ja jos nyt ei aamupala masitu niin lounas voi jo maistua. AP:n tapauksessa lapselle maistuu ruoka myöhään illalla kun viilenee, moni muu myös syö tällätavalla kuumalla, päivä menee nesteellä ja illalla vasta tulee nälkä. Koska ap:n lapsi haluaa syödä vasta myöhempään kun on nälkä, hänelle piätisi koko päivä antaa naposteltavaa??? Kyllä minä edelleen olen sitä mieltä että antaa sen iltapalan sitten kun lapsi on nälkäinen, eikä pakota nukkumaan maha tyhjänä. Päivällä voi tarjota vettä niin paljon kuin lapsi haluaa, ja jättää ne hedelmät vaikka siihen iltapalaan, velliä ja kiisseliä niin johan jaksaa nukkua aamuun.

Jos lapsi ei helteellä suostu syömään, niin todellakin kannattaa antaa välillä joku virkistävä hedelmä tms ylimääräistä ruoka-aikojen välilläkin! Meillä ei ole tuollaista ongelmaa, jos tulisi niin saattaisin antaakin mutta kun ei ole tullut vielä vastaan. AP:n tapauksessa lapsi ei syö edes iltapalaa. Missä hän siis sanoi, että ruoka maistuu illalla? Eikö tässä ollut kyse siitä, että herää yöllä nälkäänsä huutamaan?

Järkikäteen, aphan jo kiikutti sänkyyn "vesi-maitolitkua". Me vain neuvomme että antais nyt jotain tuhdimpaa samalla kerta lapsella on NÄLKÄ.

Ja järkikäteen, syöppä itse piirakka, muutama hedelmä, juo kovasti vettä, äläkä ny hemmetti pistä enää kahdeksan jäljeen murustakaan suuhus. Äläkä yöllä juo , kun eihän sitä ravaamista jaksa ja hampaaskin kärsii.

Järkikäteen, aphan jo kiikutti sänkyyn "vesi-maitolitkua". Me vain neuvomme että antais nyt jotain tuhdimpaa samalla kerta lapsella on NÄLKÄ.

Ja järkikäteen, syöppä itse piirakka, muutama hedelmä, juo kovasti vettä, äläkä ny hemmetti pistä enää kahdeksan jäljeen murustakaan suuhus. Äläkä yöllä juo , kun eihän sitä ravaamista jaksa ja hampaaskin kärsii.

Juomista pitää helteillä antaa, tietenkin! En minä kuitenkaan mitään makkaraperunoita sinne sänkyyn veis vaikka lapsi kuinka huutais, yöt ei ole syömistä varten :)

Alkuperäinen kirjoittaja järki käteen;29947092:
Juomista pitää helteillä antaa, tietenkin! En minä kuitenkaan mitään makkaraperunoita sinne sänkyyn veis vaikka lapsi kuinka huutais, yöt ei ole syömistä varten :)

Vai makkaraperunoita!!!! Eiköhän tässä ole ehdotettu smootieta, velliä, kiisseliä yms. iltapalaruokaa. Ja miksei vaikka niitä makkaraperunoitakin, jos se on ainut mikä maistuu ja nälkä loppuu ja uni tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja järki käteen;29947055:
Jos lapsi ei helteellä suostu syömään, niin todellakin kannattaa antaa välillä joku virkistävä hedelmä tms ylimääräistä ruoka-aikojen välilläkin! Meillä ei ole tuollaista ongelmaa, jos tulisi niin saattaisin antaakin mutta kun ei ole tullut vielä vastaan. AP:n tapauksessa lapsi ei syö edes iltapalaa. Missä hän siis sanoi, että ruoka maistuu illalla? Eikö tässä ollut kyse siitä, että herää yöllä nälkäänsä huutamaan?

No eiköhän se iltapala ole sitten syytä antaa siinä kun lapsi herää sitä huutamaan.

Nooo kyllä minä tarjoilisin yöllä niitä makkara-perunoitakin, jos oma rakas lapseni söisi noin vähän. Tosin meillä tarjottaisfofaatittomia nakkeja, ja munakokkelia olis varmaan kans tarjolla. Ihan keskellä yötäkin.

Kerroppa nyt ihan oikeasti "järki käteen", että mitä sinä tekisit tuossa tilanteessa. Lapsesi ei ole syönyt päivällä, tiedät sen että on nälkä, kun yöllä herää eikä saa uudelleen unenpäästä kiinni tyhjällä vatsalla. Kauanko sinä huudattaisit lasta, antaisitko hänelle siinä yöllä sitten jotain, nousisitko ylös ja antaisit sitten aamupuuron kun nukkumisestakaan ei mitään tulisi vai miten toimisit?

Kerroppa nyt ihan oikeasti "järki käteen", että mitä sinä tekisit tuossa tilanteessa. Lapsesi ei ole syönyt päivällä, tiedät sen että on nälkä, kun yöllä herää eikä saa uudelleen unenpäästä kiinni tyhjällä vatsalla. Kauanko sinä huudattaisit lasta, antaisitko hänelle siinä yöllä sitten jotain, nousisitko ylös ja antaisit sitten aamupuuron kun nukkumisestakaan ei mitään tulisi vai miten toimisit?

En oikeasti tiedä. Sen kuitenkin tiedän, etten heti ensimmäisenä yönä tai edes sitä seuraavana alkais ruokkimaan keskellä yötä tuon ikäistä. Kyllä ne syö kunhan nälkä oikeasti iskee. Juotavaa antaisin yöllä jos herää huutamaan ja panostaisin kaikkeni siihen, että syö päivällä vaikka sitten pitäisikin tehdä niin että saisi napostella pitkin päivää.

Rauhoittukaa jo.ollaan Suomessa ja on tuulettimia kaupoissa. Osta sellainen ja älä anna liikaa vettä, rajansa kaikella.ei siis litratolkulla siitähän täyttyy vatsa.

Nooo kyllä minä tarjoilisin yöllä niitä makkara-perunoitakin, jos oma rakas lapseni söisi noin vähän. Tosin meillä tarjottaisfofaatittomia nakkeja, ja munakokkelia olis varmaan kans tarjolla. Ihan keskellä yötäkin.

Tilli väsyttää - siksi kalakeittokin väsyttää jopa päivällä, jos siinä on tilliä. Voihan sitä laittaa muuhunkin ruokaan:-)

Ja juomaksi kamomillateeta, luomuna tietysti. Ja luomuhunajaa, hiilarithan väsyttää kans:-)

Mutta ei ikinä summamutikassa mitään lääkettä! Mistähän sellaisia ohjeita on jaeltu? Ihan hirvittää..:
Ykkösdokumentti: Lääkkeitä terveille | Magneettimedia

Jos laps muuten on ok, jaksaa leikkiä jne. niin en huolestuisi. Pitäisin kyllä kirjaa juoduista nestemääristä, jos vielä helteiden jälkeenkin sama jatkuisi.Javirtsa määristä myös, jos oikeesti litra tolkulla vettä juo. Ja tk:een yhteys jos yhä jatkuu.
Ja tuo magneettimedia, eikai kukaanota niitä artikkeleita oikeesti ihan tosissaan totena!!!

Yhteistyössä