lapsi ei suostu kakkaamaan pottaan???

• Viestiketjun aloittaja "123456789"
  • Ensimmäinen viesti
"123456789"
Lapseni 3v on nyt ollut kuiva noin kaksi kuukautta ja pissavahinkoja tulee satunnaisesti. Käy välillä potalla ja välillä pöntöllä. Kakan tekee kuitenkin aina housuun, ei siis pyydä vaippaa. Menee esim toiseen huoneeseen, ja sieltä tullessaan kertoo kakan tulleen.
On yritetty lahjomista esim tarroja, lastenohjelmia ym. Kakka ei myöskään ole kovaa, ja tulee yleensä kerran päivässä.
Mitä tekisin asian kanssa kun ei ole kiva pestä noita kakkaisia alushousuja?

kahvikirahvi
Täällä on 2,5v.n kanssa samanlaisia pohdintoja. Päiväkuivana pysyy, pissavahinkoja ei oo tullut viikkoihin mutta kakan tekee aina housuihin tai uni/ulkoiluvaippaan. Kahdesti on kakannut pottaan, ja molemmilla kerroilla hätääntynyt silminnähden, en tiedä kuuluuko siitä outo ääni vai näyttääkö se pelottavalta vai mikä on...

Mä oon palkinnut namilla onnistuneet tuotokset, ja muistuttelen että saa namin (suklaapatukka, lakupötkö tms) jos kakkaa pottaan tai pönttöön mutta kun ei niin ei. No, mut eiköhän ne vielä joskus opi.

ap1
Kakka kyllä tulee monesti lounaan jälkeen. Välillä olemme juuri ruuan jälkeen istuneet vessassa ja lukeneet kirjoja, laulaneet ja jutelleet vain niitä näitä, mutta kun se kakka ei vaan tule. Saattaa olla monesti että olemme olleet puolituntia vessassa kun ei vaan tule ja tämän jälkeen noin viiden minuutin päästä ilmoittaa että kakka on tullut housuun.
Olen myös huomannut että jos ollaan vieraassa paikassa kylässä niin ei yleensä tee kakkaa.

Meillä poika pelkäsi sitä ääntä, mikä kuuluu kun kakka kopsahtaa pottaan.. teki aina housuun tai lattialle. Muutaman kerran sitten laitettiin paperia potan pohjalle vaimentamaan ääniä ja aina kun kakan teki pottaan niin sai jotain kivaa (tikkarin, tarran, tms pientä) ja paljon kehuja. Ei menny kauan kun alko kaikki kakat tulla pottaan. Ja sitten aika pian lopetettiin tuo lahjominenkin.. Kovasti vaan kehuttiin niin pottailuinnostus säily.

Khvc
Paremmat lahjonnat. Tarrat ei riitä, jos saa niitä muutenkin. Samoin lastenohjelmat. Jotain mitä ei muuten saa. Joku isompi lelu? Suklaalla meidän lapsi suostui, se olikin niin perso makealle. Joku uusi peli? Kun kerran huomais, että osaa ja on mukavampaa, niin onnistuu sit jatkossa ilman lahjontaa.

Yhteistyössä