Lapsi ei juo ja syökin huonosti!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma

Vieras
Mulla palaa pinna kohta ihan totaalisesti ton 9kk kanssa!! Ei vaan suostu juomaan..ei maitoa, ei vettä ei mehua..ei pullosta ei nokkamukista ei tavallisesta kupista..
Ainoastaan aamulla juo velliä melkein sen 200ml, mutta loppupäivä onkin sitte yhtä takkuamista juomisten kanssa..tätä ollu ny kohta pari viikkoa! Tämän päivän nestesaldo on vajaa 400ml. Ruokaa syö 1,5 pientä pilttiprk/lounas ja päivällinen, välipalaksi 1prk hedelmäsosetta.
Alkaa pikkuhiljaa huolestuttamaan :(

Meillä lopetti tuo kuopus just tuon ikäisenä myös juomisen, aloitti tän lakon 8.7 ja alkoi pikkuhiljaa sovussa juomaan syyskuun puolessa välissä.
Onneksi ei ollut mikään hillittömän kuuma kesä silloin.

Kaiken maailman mukeja koitettiin, ruiskulla laitettiin väkisin nestettä, jotta saatiin riittävästi menemään.
Aamupuurot lapiotiin lusikalla maidon kera, kaikenmaailman hedelmäsoseita vielä jatkettiin nesteellä.
Kokeili pikkasen, ja tahtoahan tuolta minimieheltä löytyy.

Puolitutuilta ihan vahingossa alkoi juomaan, siitä sitten taas pikkuhiljaa palutu normaaliksi.
Päästiin ainakin kerralla eroon tuttipulloista ja nokkamukeista.

Niin ja lisäään vielä, että soitin siihen terveysneuvon numeroon ja kysyin, onko mitään niksejä mitä ei vielä olla itse hiffattu, niin piti meitä edesvastuuttomina vanhempina kun ei viety lasta lääkäriin, nestettä kyllä sai, kun sitä ruiskulla laitettiin ja lapsi muuten ihan normaali.

No vein sitten vieraassa kaupngissa lääkärille kun tiedot siellä numerrossa kysyttiin (toki olisin voinut kieltäytyä niitä antamasta).
Lääkäri totesi, että ihan turhaa oli lähteä lääkäriiin, ihan täysin terve ja hyvinvoiva muksu, joka vaan kokeilee vähän enemmän :whistle:

Joten luota omaan tuntemukseesi ja toimi sen mukaan =)

Kokeile antaa lapsi jonkun tuttavan syliin ja sille tuttavalla se maitomuki tms. Itse juotin yhdelle naperolle korviketta kun ei äidin sylissä suostunut juomaan, mutta jostain syystä sitten minun sylissä joi =)

Pilliäkin koitettu, imee siitä kyllä mutta saa kerralla liikaa suuhun niin sitten ne purskahtaa samantien ulos..ehkä pikkusen kyllä nieleekin, mutta suurimman osan sylkäsee ulos. Toista syliäkin koitettu, eikä auta mitään :(

Söisikö lapsi sormineen jotain? Meidän tyttö on melko pieniruokainen, mutta tarjoilen soseiden lisäksi myös sormiruokaa (mm mökillä uusi peruna tassuun ja tyttö popsii sen kahdella hampaallaan :) ). Vauva on 10kk. Eihän vauvallasi korvatulehdusta ole? Tai hampeja tulossa?

Alkuperäinen kirjoittaja Kumikameli:
Kokeile antaa lapsi jonkun tuttavan syliin ja sille tuttavalla se maitomuki tms. Itse juotin yhdelle naperolle korviketta kun ei äidin sylissä suostunut juomaan, mutta jostain syystä sitten minun sylissä joi =)
Tämä sama toimi meillä, mutta ei heti, vasta muutaman viikon jälkeen, myöskään pilli ei toiminut.

Itselle tuli alkuun vähän semmoinen avuton olo, eikä se niin kivaa ole antaa muksulle ruiskulla väkisin nestettä.
Pikuhiljaa rupesi esim avaamaan itse suutaan ruiskua varten, joten ihan joku kokeilu oli meidän herralla menossa.

Mun mies vitsailikin, tutuille, että katsokaa nyt, niin kiltiksi ja helpoksi muksuksi on kaikki sitä kehuneet (siis myös me itse) ja kundi kusettanut meitä 9kk ja näyttää nyt mistä on tehty

Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Söisikö lapsi sormineen jotain? Meidän tyttö on melko pieniruokainen, mutta tarjoilen soseiden lisäksi myös sormiruokaa (mm mökillä uusi peruna tassuun ja tyttö popsii sen kahdella hampaallaan :) ). Vauva on 10kk. Eihän vauvallasi korvatulehdusta ole? Tai hampeja tulossa?

Hampaita saattaa tulla, mistäs sen tietää..ikenissä ei mun mielestä muutoksia viime aikoina.. Korvatulehduksestakin vaikea mennä sanomaan, on ihan normaali kyllä muuten..ei kuumetta jne.. välillä kyllä haroo korvaa/korvia, mutta se nyt saattaa olla ihan sattumaakin.

Yhteistyössä