Lapsi ei halua ajaa pyörällä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joku vaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Joku vaa

Vieras
Lapsi täyttää tänä vuonna jo 7 vuotta. Eka pyörä hankittiin 3-vuotiaana. Ei vaan suostu ajamaan. On sitten kyseessä kolmipyöräinen, apupyörillä varustettu tai mikä vaan. Ei ole koskaan suostunut. Lapsen karkeamotoriikassa on vähän parantamisen varaa, olemme käyneetkin fysioterapiassa jne.

Ei kai sitä sitten opi. Toivottavasti koulussa eivät tee mitään pyöräretkiä. :/

Mun esikoinen oli ihan samanlainen, 10v iässä kuitenkin kyllästyi kun ei (tietenkään kun ei ollut suostunut) osannut ajaa pyörällä ja opetteli tuossa pihanurmella. Vaikka oli aamupäivällä ajotaidoton niin iltapäivällä lähti jo uimarannalle pyöräillen.

Alkuperäinen kirjoittaja Joku vaa:
Ahaa? Eli toivoa siis on. Kiitos siitä! Kenties se sitten ajallaan.

Pakottamalla ei varmasti aja.
Oletteko koskaan kokeilleet kuntopyörää? Ainakin meillä (kaikki muut oppineet ajamaan ns. ajallaan) juuri se polkeminen tuntuu olevan aluksi vaikeinta.

on on..meilä kaik oppineet aika myöhään (eskariin mennessä tai sit seuraavana kesänä) pyörällä ajon. Nelonenki osaa muttei tykkää :o ennen kävelee, siis nyt ikää 11v tasan.

Mun lapsi kaatui pyörällä 3-vuotiaana, eikä suostunut opettelemaan sen jälkeen pyörällä ajoa. Ei häntä edes sattunut se kaatuminen, muuten kuin henkisesti. 7,5-vuotiaana pakotin yrittämään, ja oppi sen taidon vihdoin :)

Miksi pitäisi? Lajin selviäminen ei ole yhdestä pyöräilystä kieltäytyjästä kiinni, onneksi.

Jossain vaiheessa se motivaatio voi iskeä, Stasikin opetteli 11-vuotiaana ja nyt fillaroi 10-15 km huvikseen.

Kiva kuulla, että muillakin on ollut tällaista. Oon vaan ajatellut olevani huono äiti, kun lapsi ei osaa pyörällä ajaa ja puolta nuoremmat sotkevat menemään kuin vettä vaan.

Kuntopyörää on kokeiltu fysioterapiassa. Ei se varsinainen polkeminen ole se heikko puoli, vaan se tasapaino.

Alkuperäinen kirjoittaja Joku vaa:
Kiva kuulla, että muillakin on ollut tällaista. Oon vaan ajatellut olevani huono äiti, kun lapsi ei osaa pyörällä ajaa ja puolta nuoremmat sotkevat menemään kuin vettä vaan.

Kuntopyörää on kokeiltu fysioterapiassa. Ei se varsinainen polkeminen ole se heikko puoli, vaan se tasapaino.

Ethän sinä huono ole, olethan tarjonnut vaihtoehtoa eli lapsella olisi mahdollisuus pyöräillä jos haluaisi.

Minä tunnen ihan lähipiiristäni tapauksen jossa lapsen ei annettu opetella pyöräilyä koska se on kaupungissa vaarallista, uimaan ei ole oppinut koska ennen uimataidon hallitsemista voisi hukkua, hiihtämistä tai luistelua ei ole oppinut ihan äidin laiskuutta.

Osaahan lapsesi käyttää jarruja. Meillä ei ollu lapsen pokupyörässä jalkajarruja ja käsijarru oli aavistuks liian jäykkä hänen voimilleem. Hän arasteli ajoa, sillä pelkäsi ettei ehkä lopulta sitten kuitenkaan hallitse menopeliään. Opettelemalla jarrujen käyttöä homma on alkanu sujumaan paremmin

Yhteistyössä