Lapsi adoptioon,miten?

Olen viidennellä kuulla raskaana.Lapsia on 5 enestään ja se piti riittää.
En millään saa tähän odotukseen ja lapsen tuloon mieltä mukaan ja olen tosissani miettinyt adoptioon lapsen antamista.

Vaan selviinkö siitä?Paras ystäväni ja hänen miehensä adoptovat tytön ja olen läheltä seurannut kuinka rakas tuo lapsi on.Multa ei varmaan riittäisi tälle pojalle rakkautta sillä olen tosi uupunut äiti.

Ikää jo 36 eli en kakara enää ja toivon että osaan päättää tämän asian mahollisimman hyvin ja oikein.

Minne otan yhteyttä,mistä saa tietoa?Asumme suht pienellä paikkakunnalla,omaa toimistoa täällä ei ole.EHkä tampere olisi lähin taikka lahti...

On niin raskas olo,mieli ihan mustana.Ultrassa en tuntenut mitään vaikka vauva vilkutti hienosti.
Tuntuu niin pahalta,miksi meille vahinkovauva tuli kun on niin paljon lapsettomia jotka ansaitsis ja osais iloita tästä vauvasta...
 
Tuleva adoptioäiti
Ota tosiaan yhteyttä PeLan toimistoon, he hoitavat kotimaan adoptiot.

Suomessa luovutetaan nykyään niin vähän lapsia adoptioon, että hakijoita on moninsatakertainen verrattuna lapsiin. Hakija voivat joutua odottamaan lasta jopa 5 vuotta. Joten olen varma, että jotka tälle tielle hakijana lähtevät (itse olemme kansainväliessä jonossa, joten odotus huomattavasti lyhyempi), ovat tosissaan ja kaipaavat lasta oikeasti. Uskon, että kaikki lapset saavat erinomaisen ja rakastavan kodin.

Tsemppiä vaikean päätöksen tekoon.... :hug:
 
Puhu asiasta neuvolassa, siellä osaavat neuvoa ja antaa tukea. Jos ihan viime tingassa päätät, ettet lasta halua pitää voit sopia sairaalassa, että jätät lapsen sinne ja lähdet yksin kotiin ja he hoitavat yhteydenotot lastenkotiin ja muihin viranomaisiin. Voimia :hug:
 
amalia kamalia
Otin yhteyttä Pelaan ja he sieltä ens viikolla soittelevat.On helpompi olla kun on jokin mahdollisuus,olen ollut syvästi masentunut.
Suomalaisia vauvaoja tulee vähän adoptioon,toivon että joku teistä saa tämän pienen pojan ja annatte hänelle hyvän kodin ja rakastavat vanhemmat.Paljon syliä ja yllinkyllin keskusteluja.
 
lapseton vm80
Hei! Voit olla varma,että vauvasi saa hyvän ja rakastavan perheen. Älä kanna huolta, koeta antaa lapsillesi paljon rakkautta ja turvallinen koti. Ajattelet kauniisti, kun annat lapsen syntyä tähän maailmaan. Vaikka et itse ehkä pystykään hänestä huolehtimaan. Älä murehdi tätä liian kauan, elä elämääsi ja ole hyvä äiti lapsillesi. Minäkin haluaisin jonakin päivänä olla hyvä äiti jollekin lapselle. Lapsen antaminen adoptioon ei ole helppo päätös eikä synny hetkessä. Mutta usko pois meitä äidiksi ja isiksi haluavia on paljon. Me ainakin pidämme tulevaa adoptiolastamme yhtä suuressa arvossa kuin pitäisimme biologista lastammekin. Tulevaisuudessa lapsella on mahdollisuus niin halutessaan "palata juurilleen". Voimia ja haleja sinulle :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2006 klo 08:48 kaisa kirjoitti:
Olen viidennellä kuulla raskaana.Lapsia on 5 enestään ja se piti riittää.

Ikää jo 36 eli en kakara enää ja toivon että osaan päättää tämän asian mahollisimman hyvin ja oikein.
oletko kuullut ehkäisystä? ikää sinulla tuntuisi olevan että tiedät miten ehkäistä "ylimääräisten lasten tulon"
anteeksi kyysnisyyteni ja vihani mutta vihaksi laittaa kun itse ei saa lapsia ja toiset oho tulin raskaaksi ja en haluakkaan tätä lasta :snotty: :headwall: :/ \|O
 
ei ap
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2007 klo 19:32 MaSaHa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2006 klo 08:48 kaisa kirjoitti:
Olen viidennellä kuulla raskaana.Lapsia on 5 enestään ja se piti riittää.

Ikää jo 36 eli en kakara enää ja toivon että osaan päättää tämän asian mahollisimman hyvin ja oikein.
oletko kuullut ehkäisystä? ikää sinulla tuntuisi olevan että tiedät miten ehkäistä "ylimääräisten lasten tulon"
anteeksi kyysnisyyteni ja vihani mutta vihaksi laittaa kun itse ei saa lapsia ja toiset oho tulin raskaaksi ja en haluakkaan tätä lasta :snotty: :headwall: :/ \|O
Oletko sinä ikinä kuullut siitä ettei mikään ehkäisykeino ole 100% varma?
Sinun voi lapsettomuudesta kärsivänä olla ehkä vähän vaikea ymmärtää että jotkut meistä tulevat todella helposti raskaaksi, vaikka siis käytössä olisi ehkäisykin!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2007 klo 21:31 ei ap kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2007 klo 19:32 MaSaHa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2006 klo 08:48 kaisa kirjoitti:
Olen viidennellä kuulla raskaana.Lapsia on 5 enestään ja se piti riittää.

Ikää jo 36 eli en kakara enää ja toivon että osaan päättää tämän asian mahollisimman hyvin ja oikein.
oletko kuullut ehkäisystä? ikää sinulla tuntuisi olevan että tiedät miten ehkäistä "ylimääräisten lasten tulon"
anteeksi kyysnisyyteni ja vihani mutta vihaksi laittaa kun itse ei saa lapsia ja toiset oho tulin raskaaksi ja en haluakkaan tätä lasta :snotty: :headwall: :/ \|O
Oletko sinä ikinä kuullut siitä ettei mikään ehkäisykeino ole 100% varma?
Sinun voi lapsettomuudesta kärsivänä olla ehkä vähän vaikea ymmärtää että jotkut meistä tulevat todella helposti raskaaksi, vaikka siis käytössä olisi ehkäisykin!
sitten otetaan ehksykapselit, kortsu, pillerit ja vaahdot kaikki käyttöön niin eikös lopu "vahingot" tai sitten miksi et laittanut 5 lapsen jälkeen piuhoja poikki?
en ole katkera lapsettomuudestani, olen tiennyt sen niin kauan kuin muista. joten sopeutunut olen ajatukseen.

edit: yksi lause lisätty väliin<br><br>
 
uskomatonta
Hullu ämmä!!
MIKSI ET TEHNYT ABORTTIA???
Onko kiva sitten ku adoptoitu lapsi saa tietää, että hänellä on 5 sisarusta, äiti ja isi. Adoptiovanhemmat sitten selittävät, että on sulla vanhemmat, mut sori, ne ei vaan ollu kiinnostunu susta, 5 muuta lasta ne kyllä hyväksyi. Sori, ei ois kannattanu olla kuudes!
:headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

Ainoo hyvä puoli täs on vaan se et jos annat lapses pois ni se saa rakastavan kodin, jos sä oisit päättäny pitää sen, oisit voinu tehdä lapselle jotai hullupäissäs, koska et niin järkevältä kuullosta.
Ties vaikka oisit purkanu vihasi lapseesi.

Mietityttää myös se, että pystytkö hoitamaan edes nykyisiä lapsiasi? Vai kannattaisiko nekin antaa adoptoitavaksi?!

Kun tämän lapsen olet synnyttänyt niin poistata kohtusi! Pistä piuhat poikki, tee jotain herranjumala ettet enää tule raskaaksi. Lopeta seksin harrastaminen :headwall: :headwall:
 
Argh
Justiinsa joo.. On vissiin taas sekopäitä päästetty aivottomasta olostaan huolimatta nettiin :LOL: :LOL: No täytyy meidän ymmärtää, että idiooteilla on myös oikeutensa :D
AP:lle voimia :hug:
 
BetraBertta
Ehkä sinun kannattaisi miettiä onko tämä sinulle se paras vaihtoehto.
Ei toivottu ja ei-pidetty raskaus on niin eri asia kuin vauva.

Pela painostavaa adoptioon. Heidän tarkoitus on tehdä niin. Tuskin heidän kautta saat edes puoluettomaa neuvoa.

Useimmille adoptio on kiireessä ja kovan paineen alla tehty päätos jota sitten katkerasti loppu elämä kadutaan.
 
Höpön löpön
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.01.2007 klo 22:21 BetraBertta kirjoitti:
Ehkä sinun kannattaisi miettiä onko tämä sinulle se paras vaihtoehto.
Ei toivottu ja ei-pidetty raskaus on niin eri asia kuin vauva.

Pela painostavaa adoptioon. Heidän tarkoitus on tehdä niin. Tuskin heidän kautta saat edes puoluettomaa neuvoa.

Useimmille adoptio on kiireessä ja kovan paineen alla tehty päätos jota sitten katkerasti loppu elämä kadutaan.
Ei ne mitään painosta adoptioon, lapsen etu on aina jäädä bioperheeseen ja PeLan tehtävänä on ajaa lapsen etua. Sinulla on lapsen synnyttämisen jälkeen vielä 8 viikon harkinta-aika, ennen kuin lapsi virallisesti luovutetaan adoptioon.
 
virailijana vastaan
Pela tuskin todellakaan painostaa adoptioon, mutta lapsen etu nyt ei kyllä todellakaan AINA ole jäädä bioperheeseensä!
Väkisin nyt ei kyllä keneltäkään bioäidiltä Suomen maassa lasta viedä. Huostaanottoonkin on käsittämättömän pitkä matka vaikka bioäiti päättäisi lastaan pitää ympärivuorokautisesti samassa kakkavaipassa ja unohtaa syöttää!
Eli bioäidillä on vahvat oikeudet lapseensa, mutta monissa tapauksissa on rakkauden teko luopua noista oikeuksistaan ja järjestää lapsensa elämä esi. adoptio- tai sijais-perheessä.
Sijaisperhe-kuviohan voi olla yksi mahdollisuus jos 5 lapsen äiti tunnet itsesi epävarmaksi - siten saat harkinta-aikaa pidemmäksikin aikaa kuin adoptiokuviossa. Toki lapsen paras tietysti on päästä lopulliseen perheeseensä mahdollisimman pian.
Itse arvostan suunnattomasti omien adoptiolasteni bioäitejä.
Toki olen myös 5 lapsen äidin kohdalla ihmeissäni siitä miksi ehkäisy ei tullut kyseeseen - vai oliko raskaus ns. "vahinko" ehkäisystä huolimatta. Sen hyväksyn, että aborttiin ei moni halua - mielestäni adoptioon antaminen on sille mahdollinen vaihtoehto.
 
Höpön löpön
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2007 klo 10:54 virailijana vastaan kirjoitti:
Pela tuskin todellakaan painostaa adoptioon, mutta lapsen etu nyt ei kyllä todellakaan AINA ole jäädä bioperheeseensä!
Väkisin nyt ei kyllä keneltäkään bioäidiltä Suomen maassa lasta viedä. Huostaanottoonkin on käsittämättömän pitkä matka vaikka bioäiti päättäisi lastaan pitää ympärivuorokautisesti samassa kakkavaipassa ja unohtaa syöttää!
Eli bioäidillä on vahvat oikeudet lapseensa, mutta monissa tapauksissa on rakkauden teko luopua noista oikeuksistaan ja järjestää lapsensa elämä esi. adoptio- tai sijais-perheessä.
Sijaisperhe-kuviohan voi olla yksi mahdollisuus jos 5 lapsen äiti tunnet itsesi epävarmaksi - siten saat harkinta-aikaa pidemmäksikin aikaa kuin adoptiokuviossa. Toki lapsen paras tietysti on päästä lopulliseen perheeseensä mahdollisimman pian.
Itse arvostan suunnattomasti omien adoptiolasteni bioäitejä.
Toki olen myös 5 lapsen äidin kohdalla ihmeissäni siitä miksi ehkäisy ei tullut kyseeseen - vai oliko raskaus ns. "vahinko" ehkäisystä huolimatta. Sen hyväksyn, että aborttiin ei moni halua - mielestäni adoptioon antaminen on sille mahdollinen vaihtoehto.
Ilmaisin vähän epäselvästi itseäni äsken: siis viranomaisten kanta on se, että lapsen etu on aina jäädä bioperheeseen. Itse olen monissa tapauksissa eri mieltä ja kuten sanoit, huostaanotoissakin usein lasten hyvinvoinnin kustannuksella päätöstä pitkitetään ja viimeiseen asti yritetään pitää lasta biovanhemmilla. Vaikka lapsi saisi turpaan joka päivä. :'(
 
BetraBertta
Sain nurena läheltä katsottua tilannetta kun 14 tuttava tuli raskaaksi.

Kyllä he adoptioon painostavat. Miten muuten saisivat lapsiaa adoptioon. Et vain tunne asiaa.
2 kk harkinta aika tarkoittaa usein sitä että lapsi lähetetään toiselle paikkakunnalle ja bion on vaikeata käydä vauvaa katsomassa.
Saat vaikka 20 visiittiä tämän ajan aikanan jossa tarkistetaan että et ole mieltäsi muuttamassa ja et epäroi. Aivopesu on valtavaa.

Onneksi tuttavani kohdalla hänen vanhemmat tulivat apuun ja he saivat pidettyä lapsen. Tytär on tästä ikikiitollinen vanhemmilleen.
 
Hei! Kyllä viiden lapsen äitinä varmasti tietää mitä äitinä oleminen merkitsee. Onko se jotenkin väärin jos tunnistaa itsessään merkkejä siitä, että ei ehkä pysty huolehtiman syntyvästä lapsesta? Lapsen adoptioon antaminen ei ole huono vaihtoehto. Tällaista päätöstä ei tehdä hetkessä. Voimia ja haleja aloittajalle! :heart: :hug: =)
 
ompa naurettavia vastauksia osalla!
on jo tarpeeksi raskasta miettiä et antaa lapsen adoptoitavaksi, nii jotku kehtaa vielä puhua et mitä ehkäisy on!
voimia sulle ja varmasti lapsi saa hyvän kodin ja rakastavat vanhemmat.
 
Betraberta: Pelasta nyt eivät kyllä tule kyselemään että antaisitko lapsesi adoptoitavaksi jos bioäiti ei itse asiaa esiin ota. "Saavat" adoptioon lapsia siten, että bioäiti itse päättää antaa lapsen adoptioon.
Alaikäisen bioäidin kohdalla varmasti kyllä tarttuvat aktiivisemmin tarjoamaan adoptiota jos se näyttää lapsen edulta ja nuori äiti vihjaiseekin siihen suuntaan. Silloinkaan asialla ei kyllä ole Pela vaan kunnan sosiaalityöntekijät!

Se minkä sinä tulkitset painostukseksi voisi minusta olla esim. testausta siihen kykeneekö vanhemmuuteen. Adoptiolasten äitinä minun kykyni ja motivaationi vanhemmuuteen on testattu moneen kertaan. Samalla kokoajan kyselty, että olemmeko valmiita vanhemmuuteen jne. Itse en pitänyt sitä painostuksena vaan lapsen edun mukaisena testaamisena. Minusta on hyvä laittaa ihminen miettimään asiaa ennenkuin perheen perustaa.

Se tietysti on toinen juttu, että ainahan löytyy, joku törppö sosiaalityöntekijä, joka hoitaa työnsä asiattomammin kuin pitäisi, mutta Pela ei tosiaankaan värvää lapsia adoptoitavaksi - eli nyt sulla on itselläsi aukko tässä asiassa, vaikka pidit toista asiaatuntemattomampana.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.02.2007 klo 08:27 vieras kirjoitti:
Betraberta: Pelasta nyt eivät kyllä tule kyselemään että antaisitko lapsesi adoptoitavaksi jos bioäiti ei itse asiaa esiin ota. "Saavat" adoptioon lapsia siten, että bioäiti itse päättää antaa lapsen adoptioon.
Alaikäisen bioäidin kohdalla varmasti kyllä tarttuvat aktiivisemmin tarjoamaan adoptiota jos se näyttää lapsen edulta ja nuori äiti vihjaiseekin siihen suuntaan. Silloinkaan asialla ei kyllä ole Pela vaan kunnan sosiaalityöntekijät!

Se minkä sinä tulkitset painostukseksi voisi minusta olla esim. testausta siihen kykeneekö vanhemmuuteen. Adoptiolasten äitinä minun kykyni ja motivaationi vanhemmuuteen on testattu moneen kertaan. Samalla kokoajan kyselty, että olemmeko valmiita vanhemmuuteen jne. Itse en pitänyt sitä painostuksena vaan lapsen edun mukaisena testaamisena. Minusta on hyvä laittaa ihminen miettimään asiaa ennenkuin perheen perustaa.

Se tietysti on toinen juttu, että ainahan löytyy, joku törppö sosiaalityöntekijä, joka hoitaa työnsä asiattomammin kuin pitäisi, mutta Pela ei tosiaankaan värvää lapsia adoptoitavaksi - eli nyt sulla on itselläsi aukko tässä asiassa, vaikka pidit toista asiaatuntemattomampana.

Tähän painostus asiaan,ajatukseni siitä on samanlainen kuin tällä vastaajalla.
Tuskin siinä ollaan painostamassa että annat lapsesi adoptioon vaan halutaan vahvalla toimilla varmistaa äidin todellinen tahto.
Ennemminkin painostetaan harkitsemaan tarkkaan antaako lapsen adoptioon vai kasvattaako itse.
 
BetraBertta
Siinä ollaan painostamassa adoptioon.
Miten selität sen että lapsi on sen 2kk toisella paikkakunnalla ja bion tapaamiset vaikeutetaan
Miten selität sen että heidän mielestä ei ole viisasta kun perhe on päättänyt tehdä valmisteluja vauvaa varten.

Oletteko te ihan todella noin tyhmiä?
 
Asennevamma
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.02.2007 klo 18:20 BetraBertta kirjoitti:
Siinä ollaan painostamassa adoptioon.
Miten selität sen että lapsi on sen 2kk toisella paikkakunnalla ja bion tapaamiset vaikeutetaan
Miten selität sen että heidän mielestä ei ole viisasta kun perhe on päättänyt tehdä valmisteluja vauvaa varten.

Oletteko te ihan todella noin tyhmiä?
Tää palsta on sitten rasittava, kun AINA joku vetää kirjoitukset asiattomiksi tällaisella kommentilla!! Miksi pitää haukkua toisia tyhmiksi? Mä luulen, että muilla kirjoittajilla on roimakaupalla enemmän tietoa adoptioista verrattuna BetraBerttaan.
 
Cat
BetraBertta: Miten niin bion tapaamista vaikeutetaan? Onko sinulla oikeasti kokemusta asiasta, vai perustatko käsityksesi kuulopuheisiin?

Pela ei "ota" lapsia adoptioon, vaan tukee bioäidin tekemää ratkaisua. Sen sijaan omalta perheeltä voi tietysti tulla painostusta suuntaan tai toiseen. Oletko siis sitä mieltä, että lapsen pitäisi aina jäädä bioperheeseen, oli tilanne mikä tahansa?
 
BetraBertta
Eiko biolla ole oikeus tehdä päätoksiä ilman painostusta?
Ongelmista huolimatta, tuttavani poika on iloinen että sai kasvaa omassa perheessään.
Hänene mummo hoiti häntä paljon kun oli pieni. äiti sai opiskeltua koton asuen. He pitivät huolen että äiti sai viettää tavallista nuoren elämää.

Varhais mummous oli heille suuri järkytys, taloudellisesti rasittavaa, mutta he saivat pienes lapsenlapsestaan paljon iloa.

Millä perusteella hänen oma perhe oli niin huono että olisi pitänyt saada ado perhe? Adoptio perheillä on myos ongelmanas. Heillekin tapahtuu avioeroja, sairauksia ja tyottomyyttä ja konkursseja.

Toivottavasti tilanne on muuttunut. Mutta silloin ainakin tanttojen tehtävä oli saada lapsia adoptioon. Eri tilanne sijaislasten kohdalla missä hoidon tarkoitus on saada perhe takaisin yhteen. Adoptiossa ei ole sellaisia päämääriä.

Kaikki kuitenkin haluavat terveen ja vastasyntyneen silläehdolla että bion kanssa ei olla missään tekemisissä. Kysyntä sellaisiin on vain kasvanut, joten on vaikeata uskoa että asenne muutosta on tapahtunut.

Ja on vaikeata uskoa että adoptio olisi se paras vaihtoehto ap:lle.
Tänne kirjoittavat vain ado lasta haluavat.
 

Yhteistyössä