Lapsi 5,5 v. nukkunut taas päikkärit ja edelleen valvoo!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Päiväkodissa oli taas nukahtanut ja en tiedä kauan oikeasti antavat likan nukkua. Sänkyyn meni klo 20 ja edelleen huutelee vähän väliä, että uni ei tule :/ Rasittavaa! Toivottavasti eivät enää nukuta, kun eskari alkaa syksyllä....

Mulle tulee ekana mieleen, että kun ei illalla nukahda ajoissa niin nukkuu yöllä liian vähän ja nukuttaa sitten päivällä ja sen takia taas ei illalla nukahda ajoissa... eli noidankehä. :/ Ei kai normaalisti tuon ikäiset enää nuku päiväkodissa...?

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Mulle tulee ekana mieleen, että kun ei illalla nukahda ajoissa niin nukkuu yöllä liian vähän ja nukuttaa sitten päivällä ja sen takia taas ei illalla nukahda ajoissa... eli noidankehä. :/ Ei kai normaalisti tuon ikäiset enää nuku päiväkodissa...?

Kyllä meidän 6v välillä nukahtaa hetkeksi.

Ei kai normaalisti tuon ikäiset enää nuku päiväkodissa...?

Mulla on kaksi lasta jotka molemmat on nukkunu päikkärit vielä eskarissa, nytkin ekaluokkalainen menee monesti koulun jälkeen huilaamaan.
nukkuivat 2 päikkärit vielä 2 vuotiaana
ja yöunet on klo 20.30-7 (7.30)

päiväkodissa kyllä " normaalisti " nukkuu kaikki kokopäivähoidossa olevat.niin viis veet kuin eskaritkin.
näin ainakin meilläpäin.

Mullakin on se kokemus meidän lasten päiväkodista, et lähes kaikki kokopäivähoidossa olevat nukkuu. Mulla toukokuussa 6-v täyttävä ja kyllä nukkuu vielä, ei tosin joka päivä, eikä välttämättä ku 15-30 min. mutta joskus pidemmät. Yleensä siis just maanantaina kun ei ole viikonloppuna nukkunut.

Alkuperäinen kirjoittaja em:
Mullakin on se kokemus meidän lasten päiväkodista, et lähes kaikki kokopäivähoidossa olevat nukkuu. Mulla toukokuussa 6-v täyttävä ja kyllä nukkuu vielä, ei tosin joka päivä, eikä välttämättä ku 15-30 min. mutta joskus pidemmät. Yleensä siis just maanantaina kun ei ole viikonloppuna nukkunut.

Kuinka kauan pitää lepäillä, jos ei nuku?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuinka kauan pitää lepäillä, jos ei nuku?

Meidän muksujen pk:ssa se on noin 30 minsaa. Kaikki lepää sen ajan kun täti lukee satua, plus vielä 10-15 minsaa lisäksi. Ne, jotka lepää kauniisti ja hissukseen, saa nousta ekana ylös.

meillä nukkuu eri huoneissa 3½v ja melkein 2½v, nukahtavat yleensä ilman huuteluja ja leikkimisiä, pari kertaa kuussa on nukahtaminen vaikeampaa. vaan nukkumaan ei laiteta heti kello 20, vaan kun väsymys alkaa olla ilmeistä. joskus uni tulee klo 20, ja joskus 22.. aamulla nukutaan melkein kahdeksaan, unta tulee riittävästi kun päiväunet molemmat ottaa

Yhteistyössä