Lapsi 2v ja ei ole ollut vielä koskaan kuumetta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kotiäiti

Vieras
Tiedättekö ketään kenellä ei olisi ollut lapsena koskaan kuumetta? Meidän kuopus kohta jo 2 vuotta ja ei ole koskaan ollut kuumetta. Helpolla ollaan päästy vaikka nuhaa onkin melkein aina.

heh, onko teillä kuumemittari rikki?

Oma poika on ollut aina todella terve, mutta kyllä kaksivuotiaana oli jo kuumetta ollut muutamaan otteeseen. Eli vastauksena kysymykseesi: en tunne.

Meilläkin ekaa kertaa oli lapsi kuumeessa sikapiikin jälkeen, 1v9kk. Kuume kesti onneksi vain muutaman tunnin.
Korvatulehduksia kyllä on sairastanut, mutta aina ilman lämmönnousua.

toi e varmaan ole normaalia! veisin kyllä lääkärin! onko muuten normaalia, että lapseni ovat paljon terveinä eivätkä sairaina? ja tunnetteko muita lapsia, jotka tykkää leikkiä hiekkalaatikossa? siis vähän on outo olo, kun omat on tosi terveitä ja iloisia, onko normaalia?!?

Meillä vanhimmainen lapsi ei ollut koskaan kipeänä, siis vältti kaikki koulusta saatavatkin kierto taudit jne...kunnes täytti 13v!!!
Sitten vasta oli ekan kerran kuumeessa ja flunssassa ja siitä se sitten alkoikin.
Nyt on heti kakki taudit mitä vaan kiertää ja poissa koulusta.

Alkuperäinen kirjoittaja noh:
miten niin helpolla? minä olisin huolissani, että toimiiko lapsen immunivaste ollenkaan. ja joillekinhan tulee aina aälilämpöä, ei kuumetta.

:wave: :/
Ja oon mm. sairastanut vesirokon kahdesti, kausi-influenssa kaksi kertaa saman kevään aikana rokotuksesta huolimatta...on tutkittu, onko immuniteetissa häikkää, muttei vissiin kuitenkaan ole.
Rintatulehdus sentään nosti kunnon kuumeen, muuten menee aina pahasti alilämmölle.

Meillä on kohta 3 v eikä koskaan ole ollu kuumetta. Ja vain kaksi kertaa pientä nuhaa, joka on menny ohi alle viikossa. Eli ei räkäkään koskaan valu. Hoidan lasta itse kotona eikä ole kovin paljoa muita lapsikontakteja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on kohta 3 v eikä koskaan ole ollu kuumetta. Ja vain kaksi kertaa pientä nuhaa, joka on menny ohi alle viikossa. Eli ei räkäkään koskaan valu. Hoidan lasta itse kotona eikä ole kovin paljoa muita lapsikontakteja.

Sääli lapsen puolesta. Mieluummin nuhaa ja kuumeita kuin kaverittomuus. :(

Voi apua, mulle ei ole tullut mieleenikään että pitäisi mennä lääkäriin. Mistä huomaa alilämpöisyyden? Olen vaan pitänyt hyvänä asiana kun ei ole ollut kuumetta ja korvatulehduksia. Molemmat vanhemmat olemme myös tosi harvoin kipeänä. Itselläni on aina ollut hyvä vastustyskyky. Nyt huolestuttaa!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Voi apua, mulle ei ole tullut mieleenikään että pitäisi mennä lääkäriin. Mistä huomaa alilämpöisyyden? Olen vaan pitänyt hyvänä asiana kun ei ole ollut kuumetta ja korvatulehduksia. Molemmat vanhemmat olemme myös tosi harvoin kipeänä. Itselläni on aina ollut hyvä vastustyskyky. Nyt huolestuttaa!

No ei mua huolestuttaisi. Eikä huolestuta omakaan lapsi. En itsekään "ikinä" sairasta, hyvä vastustuskyky ilmeisesti.
:)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Siinä vastustuskyky juuri kehittyy kun pääsee tutustumaan bakteereihin ja välillä sairasteleekin. Toki hieno juttu että terveenä on pysytty! En silti missään tapauksessa tinkisi lapsikontakteista noin isolla, parempi vähän lentsua silloin tällöin kun lapsi joka ei opi olemaan muittenkin kanssa.

Meillä poika 2 vuotta eikä koskaan ole ollut kuumessa eikä edes nuhainen. On kyllä kavereita lapsella ei siis vältellä ketään.
Aina ollut ns. terve, muita juttuja sitten terveyteen liittyen on kyllä ollut kuten nivustyrä.

Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
Tiedättekö ketään kenellä ei olisi ollut lapsena koskaan kuumetta? Meidän kuopus kohta jo 2 vuotta ja ei ole koskaan ollut kuumetta. Helpolla ollaan päästy vaikka nuhaa onkin melkein aina.

muutenkin ollut tosi terve vain yksi vatsatauti. Nuhaa ja yskää on välillä.

Yhteistyössä