Lapsi 1v9kk, kauanko vie sopeutuminen päiväkotiin?Nyt itkee vaan tuntikausia..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja GR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

GR

Vieras
Miten teillä on lapset (alle2v) sopeutuneet päiväkotiin? Poikani nyt ollut 3 päivää päiväkodissa, max 3 h kerrallaan ja itkee siellä lähes kokoajan, tai on muuten allapäin. Ihan kuin olisi jotenkin kauhuissaan ja kun näkee isin tai äidin niin helpottuu. Kauanko sopeutuminen yleensä vie aikaa? Sydämeen sattuu kun pieni on niin surullinen ja itkee siellä :(

Meidän typykkä meni 1v7kk ikäisenä hoitoon ja karuahan se oli. Kuulin että noin kaksivuotiaana on kaikista huonoin aika aloittaa hoito =( Nyt on 3,5v ja ihan hyvin menee useimmien, vieläkin itkee aamuisin, mutta hoitopäivä kuulemma menee hyvin!

Useimmiten lapset tottuvat noin kahdessa viikossa! Meillä meni "vähän" kauemmin.

meidän tyttö oli 1v 4kk kun meni päiväkotiin ja itki muutaman kerran eron hetkellä. Isoveli 1v vanhempi, oli samassa ryhmässä joten helpotti varmasti huomattavasti sopeutumista.

Meillä on saman ikäinen tyttö, ja aloitti kanssa päiväkodissa hetki sitten. Hyvin on mennyt. Mä luulen, että sopeutumiseen vaikuttaa enemmänkin lapsen temperamentti ja kiintymyssuhde kun niinkään lapsen ikä. Anna pienelle aikaa sopeutua, ja koita itse jaksaa olla positiivinen hoidon suhteen, niin saa lapsi sen käsityksen, että se on ihan ok paikka.

Yhteistyössä