Lapsettomuutta-ko?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sekaisin kaikesta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sekaisin kaikesta

Vieras
Meidän tarina on hyvin sekava. Enkä tiedä olenko lapsettomuustermin alle kuuluva. Olen lapseton ja kärsin siitä suunnattomasti. Läheisieni mielestä aika vain ei vielä riitä luokittelemaan minua lapsettomuudesta kärsiväksi eli mitä siinä valitat tyylisiä -viittauksia tulee. Aloitimme toivomaan lasta syyskuussa 03. Tulin raskaaksi jo jouluna. Raskaus oli tuulimuna. Jatkoimme yrittämistä maaliskuussa 04.Tämän jälkeen kesällä kuukautiskiertoni meni sekaisin. Menin gynekologille marraskuussa ja minulle määrättiin e-pillerit kierron tasaamiseksi. Söin niitä puoli vuotta, jonka jälkeen yritimme muutamia kuukausia lasta. Taas tuli mutkia matkaan. Selkä alkoi vaivata ja mahdollisesti joudun leikkaukseen emmekä voi tämän vuoksi nyt pyrkiä raskaaksi. Olen aivan paskana suoraan sanoen! Olenko siis lintu vai kala? Tuntuu siltä ympäristön jutuista päätellen, että turhaan tässä itken ja tunnen tuskaa, kun en kerran nyt voi tulla raskaaksi ja ennenkin on ollut vastaavia tilanteita jolloin en ole voinut tulla raskaaksi. Rauhassa pitäisi tuskaa tuntematta odottaa tulevaisuutta. Kyllä uskon siihen että tod.näk. tulen raskaaksi, mutta kun tulee näitä toivottomia hetkiä ja pitää tuntea vielä syyllisyyttä omasta suremisestakin. Tulee olo ettei ole oikeutta niihin tunteisiin aina. Myös vertaistukea puuttuu. Lapsia sataa ympärille kuin sieniä sateella. Välillä tuntuu kuin osa omasta identiteetistä olisi hukassa tai hahmottumatta. :'(

Hei!
Kun lasta haluaa ja kaipaa, se tuntuu pahalta kun sitä ei saa, oli sitten lapseton mistä syystä tahansa. Se on sitä hoivaamisviettiä.
Toivottavasti sinun ei enää kauan tarvitse odotella. Meillä kesti lapsen saaminen n. 2,5vuotta. Siihen aikaan mahtui epätoivoa, itsesääliä, tsemppaamista, taas epätoivoa, katkeruutta, kyyneliä. JAKSAMISTA :hug: ja yritä nauttia kesästä!!!

Kiitos! Juuri sitä se on, että toisena päivänä kaivaa hautaa ja sitten taas toisena yrittää tsempata ja menee paremmin. Tuntuu, että tänään on taas hiukan parempi päivä. Minulla on ihana mies ja hän tsemppaa todella hyvin. Välillä kyllä saatan ymmärtää hänen kannustuksensa ja lohdutuksensa väärin. Ihmisten on varmaan vaikea lähestyä, kun ei tiedä valitseeko ne oikeat sanat. Aurinkoista kesää ja onnellista jatkoa elämässä myös sinulle! :heart:

Yhteistyössä