Lapsettomuustutkimusten kesto kunnallisella puolella?

  • Viestiketjun aloittaja S.K
  • Ensimmäinen viesti
S.K
Kauanko teillä on lapsettomuustutkimukset kunnallisella puolella kestäneet? (Hoito tietysti eri juttu, mutta tarkoitan nyt ihan perustutkimuksia).

Saimme lähetteen tutkimuksiin viime syksynä ja helmikuussa oli ensimmäinen pkl-käynti. Yhä edelleen on ihan perustutkimukset kesken, kun aikoja ei tutkimuksiin ja käynteihin heru. Joka kuukausi olen yrittänyt ja rupeaa tuntumaan jo aika epätoivoiselta :( Nyt tietysti kesätaukokin tässä välissä.

Onko jotain "lain määräämää" minimiaikaa, jolloin nuo perustutkimukset pitäisi olla kunnallisella puolella tehtynä? Eivätkö labrakokeet yms. pitäisi olla tuoreampia, kuin 1/2 vuotta vanhoja?
 
Me päästiin polille lähetteen lähettämisestä..... kahden kuukauden päästä. Mutta silloin oli jo kaikki perusverikokeet ja miehen simppatestit tehty. Pkl-käynnillä määrättiin lisää kokeita molemmille ja ne on käyty ja nyt on siitä ajasta mennyt 3 kuukautta .seuraavasta kierrosta alkaa hoidot toden teolla!
 
Meillä ei ole edes tehty muuta kuin verikokeet ja miehen simppatesti. Tosin takana yksi spontaani raskaus juuri polille menopäivänä plussasin. (se meni kesken rv 8). Sen vuoksi mitään aukioloja ei tutkittu.
Lisäksi oli tiedossa vuosien takaa että mulla on PCO, joten näillä mentiin.

Meillä alkoi ovulaatioinduktiot keskenmenon jälkeen ekojen normi menkkojen jälkeen. Eli meillä ei tutkimuksiin mennyt kuin kuukausi, keskenmenosta toipuminen vei enemmän aikaa hoitoijen aloittamisesta.

Sitten meille tehtiin kolme ovulaatioinduktiota keväällä, ihan mun kierron tahdissa. Kolmannesta raskaus, joka tosin meni nyt elokussa kesken rv 15+2. Nyt kun juttelin lapsettomuuspolille niin keskenmenon jälkitarkastuksessa pohditaan jatkohoitoja ja voi olla että me siirrytään IVF:ään, kuten alkuperäinen suunnitelma oli, jos OI ei tuota tulosta.

Meillä on mennyt nopeasti ja aikoja on saanut tosi hyvin/ itselle sopivasti.
 

Yhteistyössä