Lapsettomuustutkimukset Jyväskylässä!

Mihin kannattaa Jyväskylässä mennä (siis yksityiselle) lapsettomuustukimuksiin? Mikä on asiantuntevin ja paras paikka? Onko hinnoissa paljon eroa ja yleensäkin minkä hintaista? (ainakin nämä ensimmäiset tutkimukset?)

Ilmeisesti minut tutkitaan ensin ja mieheltä siemennestenäyte, vai? Tarviiko jonkun lähetteen siemennesteanalyysiin yksityisellekin puolelle? Vai voinko soittaa jonnekin klinikalle ja vain pyytää lähetteen kyseiseen tutkimukseen?
Pitääkö miehen olla paikalla vastaanotolla? (mies on rekkakuski, joten työnsä puolesta lääkärikäynnit olisi vaikea toteuttaa yhdessä!)

Anteeksi tyhmät kysmykset, mutta olemme alkumetreillä kyseisen asian tiimoilta, eikä oikei tiedä kuinka toimia... :ashamed:

kiitos vastanneille! :flower:

Suosittelen erittäin lämpimästi Klinikka InTiimiä. Henkilökunta on erittäin ystävällistä, avuliasta ja huomaavaista. Olemme olleet asiakkaana noin vuoden verran, ja pelkkää hyvää on sanottavana.

Luulen, että jokaisella alku riippuu ihan omasta tilanteesta, mutta parhaiten asiat selviää klinikalle soittamalla. He siellä kyllä sitten kyselevät ja kertovat, mistä on hyvä aloittaa. Joka tapauksessa ensimmäinen käynti on keskustelukäynti lääkärin kanssa, ja siihen voi ehkä jo pyytää jotain tutkimuksia, jos siltä tuntuu.

Onnea matkaan!

Niin, unohdin sanoa, että itse menin ensin itse ja seuraavalla kerralla puolisoni kanssa. Silloin keskusteltiin pitkään ja hartaasti lääkärin kanssa eri hoitovaihtoehdoista ja monista muista hoitoon liittyvistä asioista, mitä tuleman pitää niin fyysiseltä kuin henkiseltäkin kannalta.

missdumbo
moro! me tehtiin niin, että sain terveyskeskuksesta lähetteen naisten tautien poliklinikalle jyväskylään. siellä tehtiin tutkimukset meille molemmille normaali poliklinikkamaksun hinnalla, eli 22?/kerta. meidän tapakuksessa lisäksi tuli yksi päiväkirurginen toimenpide joka oli n.78?. ainoastaan mieheni sperma tutkittiin klinikka in tiimissä, sitä hintaa en muista. kun tutkimukset oli saatu päätökseen ja meille selvisi, että ainoa mahdollisuutemme on ivf, hoidot aloitettiin. (lääkkeistä koostuikin suurin lasku, maksukatto täyttyi, (n.690??) jonka jälkeen kela korvasi.) kaikki muut vaiheet tehtiiin taas keskussairaalassa jyväskylässä naistentautien poliklinikalla, paitsi itse istutus tehtiin klinikka in tiimissä, joka toimii keskussairaalan kanssa yhteistyössä. jonoja ei ollut missään vaiheessa minnekkään, ja hoidot päästiin aloittamaan heti. meille tämä kaikki järjestely sopi todella hyvin, ja jatkossa olen käynyt intiimissä lääkärintarkastuksessa ja ultrassa. saatiin nimittäin + raskaustulos ! toivotan erittäin paljon tsemppiä molemmat peukut pystyssä !!! :)

Yhteistyössä