Lapsettomuushoidot ja työ

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hirvee ressi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hirvee ressi

Vieras
Aloitan parin viikon päästä uuden sijaisuuden ja myös lapsettomuushoidot jatkuu, niitä takana jo 2,5 vuotta. Kuinka ootte töissä menetelleet, kun tulee paljon poissaoloja. OOtteko sanonu suoraan mihi meette vai??? Teen päivätyötä ja mulla menee aikakin puol pvää matkoineen ja väliin enemmänkin. Marraskuussa alkais keinohedelmöitys ja hermo on jo nyt iha loppu, kun ajattelenkii kuin tästä selviää...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2005 klo 16:00 Hirvee ressi kirjoitti:
Aloitan parin viikon päästä uuden sijaisuuden ja myös lapsettomuushoidot jatkuu, niitä takana jo 2,5 vuotta. Kuinka ootte töissä menetelleet, kun tulee paljon poissaoloja. OOtteko sanonu suoraan mihi meette vai??? Teen päivätyötä ja mulla menee aikakin puol pvää matkoineen ja väliin enemmänkin. Marraskuussa alkais keinohedelmöitys ja hermo on jo nyt iha loppu, kun ajattelenkii kuin tästä selviää...

Itse kerroin kyllä töissä yhelle ihmiselle missä käyn,tiesivät sitten ainaskin poissaolojen syyn.Ja saahan niistä jostain sairaslomalapunkin jos tarvis.
Rankkaa tuo lapsettomuus hoito,piikitys ym....
Se jos jokin kyselee hermoja,multa meinas ainaskin palaa kaikki loppuun.
Mutta uskon että selviät siitä kuitenkin kaikki vain on jotenkin selvinneet.
Hyvää matkaa sinulle hoitoihin ja toivotaan että tärppää.

Moi!
Mulla alkaa uä:ssä juokseminen lokakuussa ja keinohedelmöitys loppukuusta. Meiltä on matkaa keskusairaalaan 160 km eli päivä menee aina reissussaan. Olen esimiehelle kertonut tilanteen ja sovimme,että jään sairaslomalle siksi aikaa! Esimies on onneksi lääkäri... kertoi ymmärtävänsä täysin,että en jaksa keskittyä silloin työhöni.Tsemppiä ja onnea yritykseenne! :hug:

Mulla oli vähän semmoinen työpaikka ettei siellä tuntunut siltä että olisin halunnut kertoa oikea syy siihen että juoksin ultrassa yms. Siellä oli vähän semmoinen ilmapiiri että koko ajan kyseltiin lapsentekoa ja semmoista ja jotenkin tuntui että tää lapsettomuus muutenkin on semmoinen juttu joka ajattelee muutenkin päivät pitkät, etten halunnut sitten vielä että porukat töissä koko ajan ihmettelisi vointia yms. Sanoin vaan pomolle että mulla on hormoonit vähän ylösalas ja sen takia kävin hoidossa... ei kestänyt kauan niin melkein kaikki työpaikalla tiesi tästa.... mutta joka paikassahan on eri ilmapiiri. Mun neuvo on yksinkertainen, jos haluut kertoo niin kerrot, ja jos tuntuu ettet halua heidän töissä tietävän niin voit vaikka napata mun syyn poissaoloihin. Paljon tsemppiä teille! =)

Itse kerroin työpaikalla ylimmälle esimiehelle, kun ei tiennyt tarkkaan poissaolopäiviä vaan tarvi ne lyhyellä varoituksella. Ja ymmärsi erittäin hyvin (naislääkäri).
Onnea hoitoihin!!!!!!!!

Kävin eilen työhaastattelussa ja jos hyvin käy työt alkaisi jo 5.9 eli juuri niihin aikoihin kun pitäisi käydä ultrassa ja n.viikon päästä inseminaatiossa.Tuntui olevan sellainen paikka ettei poissaoloja
varmaan katsota hyvällä(yksityinen,vain minä"alaisena"),mutta jos myöntävä vastaus tulee meinaan puhelimessa kysyä että kuinka he suhtautuvat sairaslomapäiviin yms.sillä minulla on tulossa "toimenpidepäiviä".Jos se työpaikka tuohon kaatuu niin
kaatukoon,kyllä toisen lapsen saaminen on minulle tärkeämpää
tällä hetkellä! ;)

En ole töissä pahemmin asioistani puhellut. Nyt kuitenkin ollut mahdoton määrä ultra yms. juttuja. Pomo sitten yhtenä päivänä kysyi että onko jokin vialla kun olen ollut hieman poissaoleva ja rampannut sairaalassa. No ensin meinasin tokaista jotain nasevaa mutta hetken asiaa mietittyäni tuli itku silmään ja vuodatin koko lapsettomuustarinan pomolle. Ilma keveni kummasti ja oma olokin siinä sivussa eli kertominen asiasta helpotti ainakin minua.

Mä oon kanssa aina sanonut, että ne tutkii mua sen takiia, että hormoonit on vähän sekasin, tai sanonut vaan, että on lääkäri. meidän pomo ei onneks kauheesti asiaa kysele, kun kuitenkin teen sisään kaikki tunnit, mitä oon poissakin. Ja meillä poli on onneks tossa muutaman kilsan päässä, ettei tarvi ees olla niin paljon poissa sen takia.

Yhteistyössä