Lapsettomuushoidoissa olevat

Enpä ollut yhtää perehtynyt toho lakiesitykseen aiemmin, nytkin vain lukenut ton @Mariamimi linkkaaman jutun. Tuntuu ihan käsittämättömältä, että tietyt ihmiset on rajattu/rajattaisiin ulkopuolelle! Mut tosi ikävää myös niille, jotka on odottanut tota uudistusta omien hoitojen suhteen! Miten ihmeessä toi esitys on alkujaan päässyt noi pitkälle 🤔 Tai ois ollu parempi meille hoidossa oleville, ettei ois alkujaan luvattu ja sit vedetään takapakkia, nyt anto turhaa toivoa just noiden hoitojen ja maksujen takia.

Oon ihan kypsä jo tähä Cyclogestii, kun sotkee niin paljon. Vasta eka päivä käytetty ja aika monta viel edessä

Täytyy myöntää, et mullakin on mennyt aiemmin ihan ohi, että lakiesitys ei koskisi sateenkaariperheitä ja itsellisiä. Vasta tosta artikkelista huomasin. Ihme et esitys on tuollaisenaan päässyt noin pitkälle.

@Tyyn3 tsemppiä Cyclogestin kanssa, se sotkeminen on niin rasittavaa 😩

Täällä tänää dpo 5 ja tissikipu melkein kokonaan loppunut, joten usko plussaan nolla enää. Muutenkin iha samanlainen olo kuin aiemmissa kierrossa, vaikka toi Cyclogest nyt käytössä.
Kannattaa pitää pientä toivoa aina yllä, plussakierron oireettomuus voi yllättää. Mulla oli esikoisesta ainoa oire kova väsymys viikolla 4. Ymmärrän toki, että se usko menee, kun oman kropan oireet oppii pitkän yrityksen aikana tuntemaan niin hyvin. Mullakaan muuten Cyclogestillä loppukierto ei oo juuri normikierrosta eronnut, vaikka luulis sellaisen hormonimäärän näkyvän jonkinlaisena oireiluna. Tsemppiä piinailuun ❤

Teki myös mieleni @Tyyn3 tsempata että elä vielä menetä toivoa tästä kierrosta, mutta en tohtinut, kun tiedän että se ei auta mitään siihen tunteeseen. Se on helppoa tästä vierestä huudella 🤭 Mutta faktahan on että teillä on mahdollisuus tässä kierrossa ja sitä ei poista onneksi mikään tunne, oire tai niiden puuttuminen 🫶 Tsemppiä kovasti lopun piinapäiville 😊

Jotenki kyl tosi outoa, ettei toi Cyclogest aiheuta mitään sivuoireita, tai kaikki samat oireet on kuiteki ilman sitäkin aina. Alkuun olin ajatellut, että voisin testata dpo 11-12, mut täl hetkel tuntuu, että se on iha turhaa. Polin ohjeiden mukaan viikon päästä on pakko testata ja sillo on dpo 15. Normaalisti menkat alkaa viimeistään dpo 15, mut katotaan, mite tää lääkitys nyt vaikuttaa niiden alkamiseen.

Niin kuin me kaikki tiedetään: pitkään yrittäminen on henkisesti raskasta.

Joten vähä "huumoria" tähä:
Kävin dpo 8 talven ekalla hiihtolenkillä. Sykkeet nousi korkealle aika nopeasti ja hengästy helposti. Hetken jo pään sisällä mietin, että onkohan kiinnittymisen/iha alkuraskauden oireita (en tosissani, vaan vitsillä)😂 Tänää dpo 10 kuiteki kulki hiit-treeni sen verran hyvi, että pakko todeta: hiihdon sykkeiden nousu johtui vaa huonosta hiihtokunnosta🤣 kun kroppa ei oo viel tottunut hiihtoo kesän jäljiltä.

Tällä hetkellä turhauttaa, kun ei voi varmuudella sanoa, mikä päivä menkat alkaa. Toisaalta toivoisin, että heti sen luteaalituen loputtua, jotta pääsis nopeammin uuteen kiertoon. Mut oikeesti ois parempi, jos alkais vast vähä myöhemmin, niin ei suurempi todennäköisyys, että seuraava ovis olis vast joulun jälkeen.

Viimeksi muokattu:
vierailija
Moi kaikki, olen pitkään seurannut keskustelua täällä ja saanut vertaistukea ihan vain lukemalla teidän viestejä. Olemme puolisoni kanssa yrittäneet raskautua n. vuoden ja olemme käynnistäneet hoidot yksityisellä. Nyt dpo 13 ja testi nega, joten tästäkin kierrosta tulossa valtava pettymys.

Mulla on cyclogest tukilääkkeenä ja pohdin sen lopettamista/jatkamista. Jos nyt lopettaisi, tulisi menkat ja pääsisi uuteen yritykseen. Toisaalta klinikka kiinni jouluna, joten täytyisi luomuna sitten yrittää inssin sijaan. Mietin voiko kiertoa yrittää pidentää tolla lääkkeellä, löytyykö kellään kokemusta? Jos jatkaisi käyttöä vielä viikon, osuisi ovis mahdollisesti joulun jälkeen ja voisi kokeilla taas inssiä. Vai alkaako ne menkat kuitenkin sen läpi?

/N36

Moi kaikki, olen pitkään seurannut keskustelua täällä ja saanut vertaistukea ihan vain lukemalla teidän viestejä. Olemme puolisoni kanssa yrittäneet raskautua n. vuoden ja olemme käynnistäneet hoidot yksityisellä. Nyt dpo 13 ja testi nega, joten tästäkin kierrosta tulossa valtava pettymys.

Mulla on cyclogest tukilääkkeenä ja pohdin sen lopettamista/jatkamista. Jos nyt lopettaisi, tulisi menkat ja pääsisi uuteen yritykseen. Toisaalta klinikka kiinni jouluna, joten täytyisi luomuna sitten yrittää inssin sijaan. Mietin voiko kiertoa yrittää pidentää tolla lääkkeellä, löytyykö kellään kokemusta? Jos jatkaisi käyttöä vielä viikon, osuisi ovis mahdollisesti joulun jälkeen ja voisi kokeilla taas inssiä. Vai alkaako ne menkat kuitenkin sen läpi?

/N36
Tervetuloa joukkoon ja pahoittelut negasta ❤ Mulla ei suunnitelmallisesta kierron pidentämisestä oo kokemusta, mutta mulla on Cyclogestiä jatkettu IVF-kierroissa noin dpo 18 asti (testipäivä vasta niin myöhään) ja menkat alkoi toisessa kierrossa dpo 18 lääkkeiden läpi. Saattaa siis muutamilla päivillä onnistua kierron venyttäminen.

Mä varasin ensi viikolle seuraavan IVF:n suunnittelun. Kelakorvauksista ei ole edelleenkään päätöksiä, joten hoitoon ei vielä tammikuun kierrosta lähdetä. Klinikan mukaan suunnitelman voi silti jo tehdä ja lääkkeet määrätä, kun hoito on tulossa 3kk sisällä. Saadaan siis lääkkeet tän vuoden maksukattoon 🙌

vierailija
Tervetuloa joukkoon ja pahoittelut negasta ❤ Mulla ei suunnitelmallisesta kierron pidentämisestä oo kokemusta, mutta mulla on Cyclogestiä jatkettu IVF-kierroissa noin dpo 18 asti (testipäivä vasta niin myöhään) ja menkat alkoi toisessa kierrossa dpo 18 lääkkeiden läpi. Saattaa siis muutamilla päivillä onnistua kierron venyttäminen.

Mä varasin ensi viikolle seuraavan IVF:n suunnittelun. Kelakorvauksista ei ole edelleenkään päätöksiä, joten hoitoon ei vielä tammikuun kierrosta lähdetä. Klinikan mukaan suunnitelman voi silti jo tehdä ja lääkkeet määrätä, kun hoito on tulossa 3kk sisällä. Saadaan siis lääkkeet tän vuoden maksukattoon 🙌
Kiitos paljon vastauksesta, olis hienoa jos onnistuu siirtämään edes muutamalla päivällä. Taidan kokeilla miten käy.

Me mietitään ivf siirtymistä jos ei tärppää pian. Osaatko kertoa tosta suunnittelukäynnistä, tuleeko se tehdä ennen ivf-kiertoa? Meille lääkäri on sanonut, että jos halutaan olisi ivf mahdollinen lyhyellä menetelmällä, eli sillo pitää varmaan suunnitelma olla tehtynä jo ennen edeltäviä menkkoja?

N36

Kiitos paljon vastauksesta, olis hienoa jos onnistuu siirtämään edes muutamalla päivällä. Taidan kokeilla miten käy.

Me mietitään ivf siirtymistä jos ei tärppää pian. Osaatko kertoa tosta suunnittelukäynnistä, tuleeko se tehdä ennen ivf-kiertoa? Meille lääkäri on sanonut, että jos halutaan olisi ivf mahdollinen lyhyellä menetelmällä, eli sillo pitää varmaan suunnitelma olla tehtynä jo ennen edeltäviä menkkoja?

N36
Käytännössä suunnitelma tehdään edellisessä kierrossa lääkitysten vuoksi ja samalla annetaan pistosopetus. Lyhyessä kaavassa pistokset aloitetaan kierron alussa (mulla kp 2), pitkässä kaavassa lääkitys alkaa jo edellisen kierron lopussa. Säkin oot yksityisellä? Mulla onnistu yksityisellä tosi nopeasti ja joustavasti IVF:ään siirtyminen. Sovittiin inssin yhteydessä suunnitteluaika IVF:ään jo valmiiksi dpo 14. Olisin vaan perunut suunnitteluajan aamulla, jos inssistä olisikin tullut plussa. Näin ei tarvinnut odotella välissä yhtäkään kiertoa.

vierailija
Käytännössä suunnitelma tehdään edellisessä kierrossa lääkitysten vuoksi ja samalla annetaan pistosopetus. Lyhyessä kaavassa pistokset aloitetaan kierron alussa (mulla kp 2), pitkässä kaavassa lääkitys alkaa jo edellisen kierron lopussa. Säkin oot yksityisellä? Mulla onnistu yksityisellä tosi nopeasti ja joustavasti IVF:ään siirtyminen. Sovittiin inssin yhteydessä suunnitteluaika IVF:ään jo valmiiksi dpo 14. Olisin vaan perunut suunnitteluajan aamulla, jos inssistä olisikin tullut plussa. Näin ei tarvinnut odotella välissä yhtäkään kiertoa.
Kiva kuulla että siirtyminen inssistä ivfään on helppoa. Ollaan joo yksityisellä, mut hirveästi ei olla klinikalla vielä puhuttu ivfstä. Kotona ollaan kuitenkin tehty päätös melko pian siirtyä hoidoissa eteenpäin.

Onko ivfssä yleensä joku kokonaishinta vai maksetaanko jokaisesta käynnistä erikseen? Harmittaisi maksaa 200-300e esim suunnittelukäynnistä erikseen.

N36

/N36
Tervetuloa mukaan minunkin puolestani 😊 Oliko teillä inssikierto tämä kierto? Pahoittelut negatiivisesta testistä 😔

Onko teidän tapauksessanne löytynyt mitään mahdollista syytä miksi raskaus ei ole vielä alkanut? Toivottavasti visiitti täällä ryhmässä jää teillä lyhyeksi 🫶

Kiva, että suunnittelu on jo varattu, vähän taas jotai odotettavaa ja tunnetta, että asiat etenee. Harmi vaa, ettette pääse viel tammikuussa tollasen asian takia ja taas yks kierto hukkaan.

N36
Tervetuloa myös munkin puolesta tänne keskustelemaan! Ja samaa mieltä kuin @haaveillen, että visiitti olisi lyhytaikainen.

vierailija
Tervetuloa mukaan minunkin puolestani Oliko teillä inssikierto tämä kierto? Pahoittelut negatiivisesta testistä

Onko teidän tapauksessanne löytynyt mitään mahdollista syytä miksi raskaus ei ole vielä alkanut? Toivottavasti visiitti täällä ryhmässä jää teillä lyhyeksi 🫶
Kiitos ❤ Nyt oli toka inssi ja mitään syytä ei ole löytynyt. Mun tietoihin on kyllä merkattu Naisen hedelmättömyys syyksi, mut en oikein tiedä mihin perustuu. Perustesteissä kilpisrauhasarvot oli jotenkin poikkeavat, mut kontrollissa taas normaalit.

N36

Yhteistyössä