Lapsettomuushoidoissa olevat

Osaisko täällä joku sanoa, voiko niukka kuukautisvuoto olla merkki siitä, ettei ovista tapahdu? Ovisoireet on tosi selkeät (limat, kipu sekä digi ovistesteillä plussa), mutta vuoto on tässä muutaman kierron ollut niukkaa. Vain 3-4pv ja enaimmäisen päivän jälkeen jo riittää enää 2 sidettä päivässä.
Ei ainakaan suoraan, ennemminkin limakalvon ongelmaa mutta toi vuotomäärä kuulostaa musta kyllä tosi normaalille. Mä ovuloin todistetustikin mutta kk-vuotoon en välttämättä tarvitse edes pikkuhousunsuojaa enempää. Nyt oli runsaimmat menkat puoleentoista vuoteen, ekana päivänä tarvitsin jo jopa kaksi sidettä.
 
Ihan hyviä uutisia polilla. Nyt on kp 10, limis oli 5mm ja follikkeli 13mm, pari 9mm kokoista oli mutta ne ei varmaan ehdi mukaan enää kasvaa joten ei isoa triplavaaraa 🤭 Menopuria nyt vielä sunnuntaihin asti ja sitten irroituspiikki. Eli limis on parempi kuin viime kuussa (kp 12 4,6mm ja folli 17mm) ja vielä on aikaa kasvaa. Ainakin meillä on mahdollisuus ❤
 
Viimeksi muokattu:
Tiistaisen niukan (toivon mukaan kiinnittymis-) vuodon jälkeen alavatsa on kipeytynyt/pingottunut ts. ilmaantunut sellainen paineen tunne. On kuulunut itsellä alkuraskauden oireisiin, mutta voihan se olla mitä vaan 🙄

Testailua emmin, kun mitenköhän pitkään Ovitrelle haamuilee testeissä?
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ei ainakaan joukukuista tule ☹ dpo9 ja testasin tänään kun en halua turhaan elättää toiveita. Vielä enemmän hoidot mietityttää kun talletukset osui niin nappiin että miten inssi enää mahiksia parantaisi. Inhottavaa aikaa tää loppukierto vain odotella.
 
Tiistaisen niukan (toivon mukaan kiinnittymis-) vuodon jälkeen alavatsa on kipeytynyt/pingottunut ts. ilmaantunut sellainen paineen tunne. On kuulunut itsellä alkuraskauden oireisiin, mutta voihan se olla mitä vaan

Testailua emmin, kun mitenköhän pitkään Ovitrelle haamuilee testeissä?
Mulla oli viime kierrossa 7pv ovitrellestä enää ihan haamu, sitten pistin uudet naksut joten toki viiva taas vahvistui. 10-14pv löytyy tietoja että näkyisi testissä mutta sanoisin että jos dpo10 (eli 12pv ovitrellestä) jälkeen testissä näkyy punaista viivaa niin sitten kannattaa testata jo seuraavana päivänä että vahvistuuko. Mä siis testaan pc:llä jolla oon saanut alkaneista raskauksista ilman ovitrelleä ekat viivat dpo 12. Pc on herkkä vaikka lukee 25iu ja millään herkemmällä ei kannata kyl testatakaan mun mielestä irrotuspiikin jälkeen.

Niin, ja mä testasin 2vrk ovitrellen laittamisen jälkeen miten vahva viiva tulee vertailuksi että jos myöhemmillä dpolla tulee vastaavaa viivaa niin se alkaa kertoa jo että hcg:tä muodostua jostain lisää. Ei auta tähän kiertoon sulla mutta ehkä jollakulla myöhemmin, toivottavasti sulla ei tarvita enempää kiertoja ☺
 
Kellään tietoa noista insseistä että onko ne miten ajoitettu ovikseen? Onko esim ovisplussa päivä mahdollinen vai miten ne päättää ne? Olen nyt pohtimassa sitä vaihtoehtona, tuskin huhtikuussa ehtii kun ei lääkäri ole vielä soittanutkaan, mutta toukokuussa ovis ajoittuu juuri helatorstain ajalle ja siihenkään ei jää montaa vaihtoehtoista päivää
 
Kellään tietoa noista insseistä että onko ne miten ajoitettu ovikseen? Onko esim ovisplussa päivä mahdollinen vai miten ne päättää ne? Olen nyt pohtimassa sitä vaihtoehtona, tuskin huhtikuussa ehtii kun ei lääkäri ole vielä soittanutkaan, mutta toukokuussa ovis ajoittuu juuri helatorstain ajalle ja siihenkään ei jää montaa vaihtoehtoista päivää
Meillä on yleensä ovis+ tai viimeistään siitä seuraava päivä. (mä saan plussan yleensä vain illalla joten silloin yleensä seuraava). Toki julkisella ne varmaan tekee pääsääntöisesti vain seuraavana mitä oon kuullu 🤔 korjatkaa jos oon väärässä
 
Yksityisellä tehtiin muistaakseni ovis+ päivänä vai oliko se seuraavana. Jos jaksaisin penkoa papereista.

Hyppään tänne myös listoille, katson tässä lähiaikoina mitä tietoja ilmoitettiinkaan (y) En usko luomuplussaan. Tämä kierto vielä mennään luomuna kuitenkin.
 
Hätäily ei iän myötä poistu kyllä - Ovitrellesta huolimatta testasin eilen ja tänään - ja vieläpä herkällä testillä, missä varmaan jäämät vaan vilkkuu silmissä, mutta tuloksena haalean haalea viiva, tänään kuitenkin eilistä vahvempi. Mutta tämähän voi nyt sitten olla kyllä vielä Ovitrellen tekosia tai ihan testin (Apteekin Ultra) ominaisuuksia, vaikka testiajalla molemmat ilmestyikin. Tiedäpä sitä sitten. Huokaus - ei tule tässä asiassa järkeä yhtään vuosien mittaan päähän. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mamiks
Hätäily ei iän myötä poistu kyllä - Ovitrellesta huolimatta testasin eilen ja tänään - ja vieläpä herkällä testillä, missä varmaan jäämät vaan vilkkuu silmissä, mutta tuloksena haalean haalea viiva, tänään kuitenkin eilistä vahvempi. Mutta tämähän voi nyt sitten olla kyllä vielä Ovitrellen tekosia tai ihan testin (Apteekin Ultra) ominaisuuksia, vaikka testiajalla molemmat ilmestyikin. Tiedäpä sitä sitten. Huokaus - ei tule tässä asiassa järkeä yhtään vuosien mittaan päähän.
Ei se viiva kyllä vahvistu kuin päivän tai pari pistoksen laittamisesta ja sitten himmenee.... Toki voihan testiviiva vähän vahvistua riippuen onko laimeaa vai vahvaa virtsaa mutta, voisihan se olla ihan omaa hcg tuotantoa jo. Montako pv sulla on nyt ovitrellestä ja mikä dpo ?
 
Onko teillä muilla 40v ylittäneillä pms oireet vahvistuneet? Mietin vaan liittyykö ikään, en tullut kysyneeksi ovumiassa, nytkin päiviä ennen on rinnat ihan painavat, kipeät ja mieliala heittelee hirveästi
 
Kyllä minusta ainakin tuntuu että mielialan vaihtelut ovat voimistuneet kun ikää on tullut lisää 😅.

Tässä kierrossa ovulaatio tapahtui ilmeisesti jo kp 8, letrozoleista huolimatta, ja nyt eletään oletettavasti dpo 13 sekä ihmetellään miten kaikista testeistä bongaa nykyään nuo viivanpaikat 🙈 (pregcheckin tein huvikseen kauppareissun jälkeen, vaikka se ei yhtä herkkä olekaan kuin nuo aamulla tehdyt onestep ja first responce toisessa kuvassa)

Ovulaatiotesti mulla tummenee aina loppukierrosta, mutta ekaa kertaa noin tumma. Alavatsassa on ollut lieviä menkkajomoja dpo 6 lähtien, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Rinnat kipeutyi dpo 9, silloin tällöin tämäkin on ollut pms-oireena, nyt vain niitä pakottaa ikävästi. Lämmöt on vielä koholla, kahdesti tähän mennessä näyttänyt lähtevän laskuun, ja sitten taas uudestaan noussut takaisin.

Ärsyttää tämä jatkuva testien teko ja oireiden kyttäys, kun tulos on aina kuitenkin negatiivinen, mutta pakkohan se on kun noita cyclogestejä käyttää luteaalin tukena, että tietää lopettaako vai jatkaako niitä.
 
Kyllä minusta ainakin tuntuu että mielialan vaihtelut ovat voimistuneet kun ikää on tullut lisää .

Tässä kierrossa ovulaatio tapahtui ilmeisesti jo kp 8, letrozoleista huolimatta, ja nyt eletään oletettavasti dpo 13 sekä ihmetellään miten kaikista testeistä bongaa nykyään nuo viivanpaikat (pregcheckin tein huvikseen kauppareissun jälkeen, vaikka se ei yhtä herkkä olekaan kuin nuo aamulla tehdyt onestep ja first responce toisessa kuvassa)

Ovulaatiotesti mulla tummenee aina loppukierrosta, mutta ekaa kertaa noin tumma. Alavatsassa on ollut lieviä menkkajomoja dpo 6 lähtien, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Rinnat kipeutyi dpo 9, silloin tällöin tämäkin on ollut pms-oireena, nyt vain niitä pakottaa ikävästi. Lämmöt on vielä koholla, kahdesti tähän mennessä näyttänyt lähtevän laskuun, ja sitten taas uudestaan noussut takaisin.

Ärsyttää tämä jatkuva testien teko ja oireiden kyttäys, kun tulos on aina kuitenkin negatiivinen, mutta pakkohan se on kun noita cyclogestejä käyttää luteaalin tukena, että tietää lopettaako vai jatkaako niitä.
Pc on herkkä vaikka lukee se 25, mulla on ollut kemiallisesta selkeä haamu siinä kun samana päivänä veritestissä tulos 6,7.
 
  • Tykkää
Reactions: IhmettäOdottava79
vierailija
Täältä taustalta tulin kyselemään mielipiteitänne meidän tilanteeseen.

Soittelin klinikalle (julkinen) varatakseni aikaa ultraan ja pakastealkion siirtoon. Järkytys oli suuri, kun hoitaja kertoi, että meidän viimeiset 5 alkota on hävitetty, koska pakastussopimus on päättynyt.

Yritin sopertaa, että juurihan puoli vuotta sitten uusimme sopimuksen, kun oli pian umpeutumassa. Silloin oli hänen mukaansa uusittu vain hoitosopimus.
Kysyimme kyllä tuolloin, onhan kaikki nyt seuraavat vuodet ok ja voimme olla huoletta sen suhteen. Kaiken piti hoitajan mukaan olla ok.
Olen totaalisen järkyttynyt, miten näin voi käydä?

Meillä ei nyt ole siirrettävää ja uuteen hoitoon julkisella emme enää pääse, kun lapsia on kaksi.


Mitä tekisit meidän tilanteessamme?
 
vierailija
Täältä taustalta tulin kyselemään mielipiteitänne meidän tilanteeseen.

Soittelin klinikalle (julkinen) varatakseni aikaa ultraan ja pakastealkion siirtoon. Järkytys oli suuri, kun hoitaja kertoi, että meidän viimeiset 5 alkota on hävitetty, koska pakastussopimus on päättynyt.

Yritin sopertaa, että juurihan puoli vuotta sitten uusimme sopimuksen, kun oli pian umpeutumassa. Silloin oli hänen mukaansa uusittu vain hoitosopimus.
Kysyimme kyllä tuolloin, onhan kaikki nyt seuraavat vuodet ok ja voimme olla huoletta sen suhteen. Kaiken piti hoitajan mukaan olla ok.
Olen totaalisen järkyttynyt, miten näin voi käydä?

Meillä ei nyt ole siirrettävää ja uuteen hoitoon julkisella emme enää pääse, kun lapsia on kaksi.


Mitä tekisit meidän tilanteessamme?
Ei ole totta!!! Ihan hirveä tilanne! Ehdottomasti ottaisin potilasasiamieheen yhteyttä. Teitä on johdettu harhaan ja asian eettistä puolta itkettää edes ajatella... :'(
Kerrotko missä näin kävi, että pitääkö itsekin olla varuillaan?
Todella paljon tsemppiä!!
 
Täältä taustalta tulin kyselemään mielipiteitänne meidän tilanteeseen.

Soittelin klinikalle (julkinen) varatakseni aikaa ultraan ja pakastealkion siirtoon. Järkytys oli suuri, kun hoitaja kertoi, että meidän viimeiset 5 alkota on hävitetty, koska pakastussopimus on päättynyt.

Yritin sopertaa, että juurihan puoli vuotta sitten uusimme sopimuksen, kun oli pian umpeutumassa. Silloin oli hänen mukaansa uusittu vain hoitosopimus.
Kysyimme kyllä tuolloin, onhan kaikki nyt seuraavat vuodet ok ja voimme olla huoletta sen suhteen. Kaiken piti hoitajan mukaan olla ok.
Olen totaalisen järkyttynyt, miten näin voi käydä?

Meillä ei nyt ole siirrettävää ja uuteen hoitoon julkisella emme enää pääse, kun lapsia on kaksi.


Mitä tekisit meidän tilanteessamme?
En osaa kyllä sanoa kuin että mikä järkytys 😱 Potilasasiamieheen ottaisin kiireesti yhteyttä ja vaatisin että tilanne teille hyvitetään (hoidetaan). Jos kerran ei hoideta enää kun 2 lasta jo niin miksi uusisitte vain hoitosopimuksen? Lähtökohtaisesti ihan ajatuksenakin pieleen mennyt koko juttu 😣
 
Täältä taustalta tulin kyselemään mielipiteitänne meidän tilanteeseen.

Soittelin klinikalle (julkinen) varatakseni aikaa ultraan ja pakastealkion siirtoon. Järkytys oli suuri, kun hoitaja kertoi, että meidän viimeiset 5 alkota on hävitetty, koska pakastussopimus on päättynyt.

Yritin sopertaa, että juurihan puoli vuotta sitten uusimme sopimuksen, kun oli pian umpeutumassa. Silloin oli hänen mukaansa uusittu vain hoitosopimus.
Kysyimme kyllä tuolloin, onhan kaikki nyt seuraavat vuodet ok ja voimme olla huoletta sen suhteen. Kaiken piti hoitajan mukaan olla ok.
Olen totaalisen järkyttynyt, miten näin voi käydä?

Meillä ei nyt ole siirrettävää ja uuteen hoitoon julkisella emme enää pääse, kun lapsia on kaksi.


Mitä tekisit meidän tilanteessamme?
Täältä sivusta vähän huutelen kun meillä myös pakkasessa pari alkiota odottamassa ja kaksi lasta jo. Ja olisin ihan suunniltani, jos noin kävis itselle koska se on meidän viimein oljenkorsi saada kolmas, jos ei nyt luomusti tärppää.

Esikoinen saatu ifv hoidoilla ja toinen omaan kiertoon lugetuella vähän yllättäen. Suunnittelukäynti oli 2020 ihan vuoden alussa, mutta hoitojen aloitus olis menny vasta syksylle ruuhkan ja koronan vuoksi, niin sain pyynnöstä nuo luget sitten odottelun ajaksi.

Ihan järkyttävää miten teille on käynyt, tuossa on kyllä tehty jonkinasteinen hoitovirhe ja olisin myös yhteydessä potilasasiamieheen.

Meille tuli kirje kotiin jossa sopimuspaperit samassa, tiedusteltiin mitä pakkasen alkioille tehdään kun sopimus on umpeutumassa. Täytin paperit, että säilytetään vielä ja lähetin allekirjoituksineen postissa klinikalle. Sitten sieltä tuli vielä vahvistus, että sopimus on uusittu, heidän allekirjoitukset ja sopimus jatkuu Pvm. x.x.x. Ja tämä ihan julkisen puolen hoitotaho.
 
vierailija
Onko täällä kenelläkään kokemusta Oulun klinikoista lapsettomuusasioissa, käsittääkseni siellä on kaksi?
Alun perin tarkoitus ei ollut hakeutua rankempiin hoitoihin, mutta nyt alkaa olla vuosi täynnä Letrozol + Cyclogest (ihan alussa pari kiertoa Terolut) yhdistelmää ilman rehellistä plussaa (en laske niitä muutamaa todennäköisesti viivanpaikkaa), niin olen jo alustavasti miettinyt raha-asioita.
Mietityttää vaan tuo käytännön toteutus, kun matkaa Ouluun on useampi sata kilometriä, että kuinka tiheään siellä pitäisi sitten rampata. Luulisin että mitään inseminaatiota on tässä vaiheessa turha enää kokeilla, kun kuitenkin on vuosi ovulaatiota tikuteltu ja yhdynnät ajoitettu aika lailla ideaalisti siihen plussan ympärille varsinkin. Miestä ei ole toki vielä tutkittu, että voihan vikaa olla muussakin kuin mun vanhentuneissa munasoluissa.
Rovaniemeltä Ouluun ivf hoidot. Kaksi kertaa pitänyt Oulussa käydä. Puktio ja pakastealkion siirto. Muuten kontrollit omassa sairaalassa rovaniemellä
 
Rovaniemeltä Ouluun ivf hoidot. Kaksi kertaa pitänyt Oulussa käydä. Puktio ja pakastealkion siirto. Muuten kontrollit omassa sairaalassa rovaniemellä
Kiitos vastauksesta. Mehän ei julkiselle puolelle päästä hoitoon minun iän takia, mutta jospa onnistuisi myös yksityisellä käydä kotipaikkakunnalla muut käynnit, ja sitten vain Oulussa tosiaan tuo punktio/siirto. Olettaen siis että saadaan siirrettävää.
Nyt pitäisi vain saada vielä mieskin lämpenemään ajatukselle, häntä ahdistaa suunnattomasti ajatus siemennesteanalyysistä jostain syystä.
 
Eilen aamulla Ovitrelle joten tänään dpo0. Mulla tulee aina oviksen aikaan vatsaan paineen tunne muutamaksi tunniksi, sitä vielä odottelen ellei mennyt yöllä nukkuessa ohi. Talleteltu eilen ja toissapäivänä, ehkä jos tänään jaksaa vielä. Ensi viikolla vielä lisää ovitrellenaksuja joten testipäivä arviolta 17.4. Yritäppä tässä malttaa sitten 🙄 Eipä muukaan auta kun ovitrellet kuitenkin testissä näkyy sinne asti.
 
  • Tykkää
Reactions: Mamiks ja Tiukuna
Eilen aamulla Ovitrelle joten tänään dpo0. Mulla tulee aina oviksen aikaan vatsaan paineen tunne muutamaksi tunniksi, sitä vielä odottelen ellei mennyt yöllä nukkuessa ohi. Talleteltu eilen ja toissapäivänä, ehkä jos tänään jaksaa vielä. Ensi viikolla vielä lisää ovitrellenaksuja joten testipäivä arviolta 17.4. Yritäppä tässä malttaa sitten Eipä muukaan auta kun ovitrellet kuitenkin testissä näkyy sinne asti.
Mihis noi ovitrellenaksut on? Mullahan on siin kiinnittymisessä ehkä ollu jotain ku on ollu noita kemiallisia nii pohdin voiko viel jotain tehdä sitä parantaakseni. Nythän on loppukierrosta käytössä cylclogest ja terolut aamuin illoin.

Tänään kp8. Yleensä mulle tulee aikalailla 6-7 päivää ennen ovista sellai et on päivän vähän kosteampaa ja ehkä vähän vihloo mahaa. Tätä ei oo viel ollu nii on ihan hyvä mahdollisuus et ovis venyisi viikon päästä ti ja näin päästäisi inssiin 😍 torstaina ultra. Toivon et folli/follit olis n. 12-14mm nii mun kasvu tahdilla se olis just tiistaiksi ovis sit 🤞🏻
 
  • Tykkää
Reactions: Mamiks

Yhteistyössä