Lapsettomuus hoitoon menossa tai siellä jo:)

Hei. Avasin nyt uuden ketjun kun kaikki aiheeseen olevat ketjut kai kuolleet pystyyn tai sitten pitää olla esikoista odottava jne.

Itsellä siis 17v tyttö nuoruuden suhteesta. Tapasin nykysen ihanan mieheni n puolitoista vuotta sitten ja olemme hartaasti lasta toivoneet, miehellä siis ei ole ennestään lapsia.
Olemme olleet naikkarin hormooniklinikalla alkututkimukset. Kaikki muu näyttää olevan kunnossa paitsi minun kohdussa on rakennevika ja vasen ainoa toimiva munatorvi on poistettu kohdun ulkopuolisen takia vuonna 2010.
Eli me pääsemme hoitoon joka meidän tapauksessa on IVF kunhan olen laihtunut hieman, sillä kilpirauhasen vajaatoiminta toi liikakiloja jo pullealle naiselle ;), nyt hallinnassa arvot ja kilot alkaneetkin karista.

Tahtoisin keskutella samassa tilanteessa olevien kanssa ja jakaa tuntemuksia jne.

Tänne saa kaikki kirjoittaa mutta olisi ihanaa saada jutella samassa tilanteessa olevien kanssa, tai sitten olen ainut:p
 
Täälläkin ensikertalainen sekä hoidoissa että täällä foorumilla.

Tänään kävimme lääkärin vastaanotolla ensimmäisen kerran, ja nyt odotellaan kierron alkua, jotta pääsen verikokeisiin. Meillä siis tilanteena se, että mies on aikoinaan käynyt sterilisaatiossa, ja nyt uusissa elämäntilanteissa toivomme yhteistä lasta. Itselläni ei ole lapsia aiemmista suhteista. Uskomatonta millaisia suuria tunteita tämä aihe herättää jo näin varhaisessa vaiheessa. Mies testataan piakkoin, ja ensi viikolla saamme kuulla onko siittiöitä jäljellä enää ollenkaan. Suurin toivein täällä siihen asti ollaan, mutta aikamoista piinaa tämä on siihen asti. Päässä pyörii jos millaisia ajatuksia... Piti oikein kirjautua tänne, jotta pääsee jakamaan ajatuksia! :)
 
Hei!
Täällä kanssa käytiin ensimmäisen kerran lääkärissä lapsettomuushoitojen suhteen ja nyt sitten odotetaan kierron alkua että saadaan tutkimukset käyntiin. Jännittää ihan älyttömästi :/ Mieskin on niin hyvin tässä mukana ja oli heti soittamassa aikaa milloin voi spermanäytteen toimittaa <3 Meillä päin kunnallisessa ei sperma analyysia tehdä vaan sen joutuu Felicitas klinikalle viemään ja itse maksamaan. Eniten minua pelottaa munatorven tutkimus, siis missä tutkitaan onko ne tukossa, koska lääkärikin sanoi että on kivulias toimenpide :'( Kuitenkin toiveet korkealle josko me joskus se pieni käärö saataisiin :)
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
Tervetuloa Veerukka ja Peppilotta!:)

Tänne vaan jakamaan tuntemuksia jne. Veerukka miksi ei julkisella tehä spermaanalyysiä? Se on aika epämukava se aukiolotutkimus, mutta niin yksilöllinen et en kerro sulle kauhutarinoita, otat vaan burana 800mg tuntia ennen toimenpidettä niin uskon et kestät sen. Tsemppiä siihen!

Itsellä alkanut mukavasti paino tippumaan, heti kun saavutettu BMI niin soitan ensin aikaa kohtutähystykseen, sillä haluavat tarkistsaa kohtuni tilan, että selviääkö raskaudesta, sitten alotetaan koeputkihedelmöityshoito eli IVF.
Nyt täytyy valmistautua töihin, joten toivotan hyvää päivää kaikille!:)

Ja ihanaa kun kirjoititte tähän ketjuun:)
 
Miltsu76, itseasiassa en osaa tuohon vastata miksi täällä meillä ei julkisella tehdä spermaanalyysia.. Lääkäri vain sanoi että felicitas klinikka tekee sen. Mutta minulle on pääasia se että se tehdään. Mieheltä on yksi analyysi julkisella tehty, mutta siinä vaan katsottiin onko siittiöitä. Laajemmat siis yksityisellä. Huomenna tutkimukset alkaa verikokeilla ja aamulla varailen aikaa aukiolotutkimukseen :).
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
Moikka!

Minäkin uusi täällä ja uusi hoidoissa. Tai siis sinne menossa.

Miehen simppanäyte tutkitutettiin yksityisellä ja sielläpä selvis, että luomuraskautumisen mahdollisuudet aika pienet. Hoitona suositeltiin suoraan ICSI. Nyt siis lähete julkiselle ja ekaa lääkärikäyntiä odotellessa. Toki minut tutkitaan varmaan ensin ja katsotaan kokonaistilanne.
Pelottaa suunnattomasti ne kaikki tutkimukset. Minusta pelkästään papakokeen otto on aika epämukavaa, puhumattakaan sitten jostain aukiolotutkimuksesta tai munasolupunktiosta! Voi apua!

Turhauttaa tää odottelukin, tuntuu, että elän kahden viikon jaksoissa menkoista ovulaatioon ja taas menkkoihin. Aina on se pieni toivonkipinä siitä ylläri luomuvauvasta... :)
 
Tervetuloa Havina!

Menkat tuli kohisten tänään...joten kyllä se minimaalista on näköjään et luomuna voisi vauvan saada vaikkei lääkäri sanonut suoraan ettei ole ollenkaan mahdollista.
Vuosi yritystä takana kuukauden päästä, painoa nyt vaan tiukasti alas et pääsis ensin kohtutähystykseen ja sitten hoitoihin...
 
Ovulaatoi ohi ja menkkoja odotellessa. Meillä menossa vasta yk9, mutta lähete tarkempiin tutkimuksiin ja hoitoihin jo olemassa. Sitä täytyy vain yrittää jaksaa, vaikka hurjalta tuntuukin, kun lukee toisten monta vuotta kestäneistä yrityksistä ja hoitotaipaleista... Mitenkähän sitä oma pää kestää?
 
Huumorilla tässä on itsekkin jaksanut eteen päin. Välillä tuntuu että koko maailma kaatuu niskaan mutta jollain ihme voimalla sitä vaan jaksaa eteen päin. Meillä siis lapsettomuutta takana kaksi vuotta. Mutta nyttenkun tutkimukset etenee niin saadaan selvyys ja minä henk.koht mielenrauhan. Olen käynyt puoli vuotta sitten tosi pohjalla mutta ihana mieheni auttoi sieltä ylös :heart: Ihanaa kun voi jakaa näitä omia ajatuksia, tämäkin jo auttaa jaksamaan ja antamaan toivoa.
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
Veerukka näin on:heart:. Me jotka painimme samojen asioiden kanssa olemme oiva tuki toisillemme!
Minulla kyllä aivan ihana mies tukena, ennen häntä en tiennyt mitä oikea rakkaus on:heart:. Voi kun vielä onnistuis hänelle antamaan lahjan parhaimman oman nyytin josta pitää huolta ja yhdessä kasvattaa:heart:.

Yksin kun tuon ison neidin oon kasvattanu, onneksi oli ja on hyvä tukiverkko mutta ei rakastavaa miestä..nyt on:heart:
 
Nyt alkaa jännittää, perjantaina olisi tämä pelätty munatorven aukiolo tutkimus.. ÄÄK! en varmaan nuku edeltävä yönä yhtään :|Ja mitäs sitten jos ne onkin tukossa? Romahdan varmaan siihen paikkaan. :( Tosi mukavalla mielellä sitten siitä töihin vai? :eek:
 
Ajattele positiivisesti, hyvin se menee!=). Ja siinä selviää asioita ja niille voi sit tehdä jotain. Muista ottaa kunnon kipulääkkeet ennen toimenpidettä niin se sujuu hyvin vaikka on aika epämielyttävää..
Tsemppiä sinne!
 
Noniin, aukiolo tutkimus takana ja paikat oli auki :) Ja kuulemma hyvänkokoinen munarakkulakin löytyi, lääkäri kehotti siis laittaa peiton heilumaan kunhan saa ovis tikkuun plussan. Mutta kuitenkin siis tutkimukset jatkuu vielä verikokeella ja odotellaan miehen sperma analyysia. Tutkimuksesta sen verran, että ihan turhaan pelkäsin ja jännitin. Kipu oli hyvin pientä ja toimenpide oli nopea :) Voin iloisin mielin aloittaa viikonlopun vieton ja huomenna hemmottelen itseäni ekana kampaajalla ja illalla jos lähtisi miehen kanssa vähän juhlimaan.
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
Jihuu, miehen testitulokset positiiviset! Enää siis minulta verikokeet uupuvat, ja sen jälkeen voidaan aloittaa hoitojen suunnitteleminen. Loistava uutinen siis <3 Olin jo ehtinyt varautua pahimpiin mahdollisiin uutisiin.

En tiedä joudunko aukiolotutkimuksiin, vai onko se normikäytäntö joka tapauksessa?
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
Munkin mielestä aukiolotutkimus on osa lapsettomuus tutkimuksia. Ainakin itse sillon kun katselin meidän sairaalan lapsettomuus tutkimuksia netistä, niin siellä luki että se kuuluu tähän kaikkeen. Mutta älä turhaan peppilotta sitä jännittä :)
Nyt on täällä ovistikkuja testattu ja haamuja vaan antaa. Kovasti epäilen että vikaa oisi mussa. Ensi viikolla oisi loppu kierron verikokeet.
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
Pakko avautua! Ottaa niin päähän. Menkkamaisia oireita ollut jo pari päivää.. loppukierron verikokeet vasta tiistaina. Saa nähdä kerkeenkö niihin ennekun menkat alkaa. Minulla kun epäsäännöllinen kierto. Tää on niin tätä :mad: ja kaiken huippu tänä aamuna (ihan kun hermot ei olisi muutenkin kireällä) Olin koiraa käyttämässä aamu tarpeilla ja tunsin kuinka oikein lorahti housuun.. Aattelin et jaahas, tämä kierto oli tässä ja aamulla polille soitto. Noh, valkovuotoa iso klöntti housuissa. Ikinä ei ole tällein ollut. Inhoan kun koko ajan tarkkailee omaa kehoaan.
 
Veerukka, olet niin oikeassa! Välillä toivoisi, että voisi unohtaa oman kropan olemassa olon, mutta ei. Menkat loppu täällä just, jotenkin en edes uskonut, että olisin raskaana, vaikka ovulaation aikaan yritys oli kova. Ehditkö verikokeisiin vai miten kävi menkkojen kanssa? :)

Me odotellaan täällä ekaa lääkäriaikaa, joka siis joulukuun alussa. Pelottaa, mitä se lääkäri sanoo, vaikka ei kai siellä kummosia tapahdu eka käynnillä. Sitä odotellessa ei kun lisää ovistestejä tilaamaan...
 
kerkesin verikokeisiin.. wuhuu :p ja miehen tulokset tuli tänään postissa. Lausunto oli normaali. Eli siis vika on minussa. Ja samantien alkoi päässä pyöriä kaikki vanhat ajatukset: mies jättää minut ja jos ei jätä, hänestä tulee katkera vuosien kuluessa yms yms.. :'( Hänelle en tätä sanonut koska tiedän että hän alkaa saman tien lohduttamaan ja minä vaan ärtyynnyn lisää. Tällä viikolla soitto siis polille yhteiskäyntiä varaamaan. onko teillä tietoa paljon noitten hormoonikokeiden tulokset pitää olla että on ok? itsellä kun ei mitään tietoa.
 
Onpas täällä ollut hiljaista? Kertokaa kuulumisia? :) Tänään käytiin miehen kanssa polilla lääkärin juttusilla kuulemassa tuloksia. Kuten jo tuossa aiemmin kirjoittelin niin vikahan on siis minussa, ovulaatiossa häikkää. Sain nyt femar merkkiset lääkkeet kiertopäiville 3-7. ja sitten taas kp.10-12 ultraan katsomaan toimiiko se. Vähän pelottaa kyseinen lääke, koska on rintasyöpään tarkoitettu. Työnantaja riemastuu kun kerron että TAAS pitää päästä kesken päivän lähtemään. Oon viel koeajalla (saan varmaa potkut kohta) :kieh: Mutta tosiaan, kertokaahan kuulumisia havina, miltsu76, peppilotta01
 
Täällä pukkaa ovulaatiota. Pariin kuukauteen ei testit näyttäneet selvää plussaa, mut nyt tuli näkyviin. Tiedättekö sen riittämättömyyden tunteen ovulaation aikaan? Aina tulee mietittyä että entä jos ei harrastakaan riittävästi seksiä. Ja mikä ärsyttävintä, seksi ei huvita aina kuin "pitäisi" , miehelle ei viitsi kertoa edes ovisplussasta ettei ota paineita... Huoh. Mutta semmoista siis :D mehän odotellaan siis ekaa lääkäriaikaa vasta ja ongelmia ainakin simppanesteen laadussa ja liikkuvuudessa...

Veerukka, koeta jaksaa lääkkeiden kanssa, jospa ne auttais :)
 
Joo, eiköhän tääl jotenkin jakseta. Uutta toivoa antoi edes :) toivottavasti havina tämä olisi teidän kierto ja tärppäisi :) Itse oon välillä miehessä huomannut että ei oikein seksi nappaa kun mitään ei tapahdu, tänään hän sanoi automatkalla sairaalasta kotiinpäin ajaessa, että nyt sit harrastetaan seksii joka päivä kun alotat ne lääkkeet. Kävi ihan vähän naurattamaan :D
 
Heippa arvon naiset! Olen ollut todella väsynyt ja kiireinen mutta nyt pakko kirjoitella kun huhuiltiin ;). Tääl menossa kp27 ja yleensä menkkojen alkamispäivä mutta ei vuotoa vielä..no kai se tulee:p.
Painoa lähteny 6kg ruhosta pois, ja enää pois 2,5kg niin saa soittaa klinikalle kohdun tähystysajan ja sit alotetaan IVF hoito, jännää!!

Tsemppiä naiset!
 

Yhteistyössä