Lapsettomat, tulitko sinä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äitee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äitee"

Vieras
ns. normisti raskaaksi, vaikka ensimmäinen ja / tai toinen saikin alkunsa hoitojen avulla?

Meillä tämä toka sai alkunsa hoidoilla ja syntyi toukokuun loppupuolella. Sitä tässä nyt mietin, että jos jatkan entiseen malliin ilman ehkäisyä ja tulisikin yllättäen raskaaksi, olisiko se liian riskaabelia hommaa, kun sektioiden väli olisi vain vähän yli vuoden.

Ehkäisypillereitä en halua alkaa syömään ja "kumi" aiheutti vuosia sitten ikävät kutinavaivat - ei kiitos tuollaistakaan enää. Eikä se tietenkään olisi pahasta, jos tänne kolmaskin tenava tulla tupsahtaisi, vaan en kuitenkaan haluaisi vaarantaa omaa ja / tai tulokkaan henkeä.

Tosin luulen, että vaikka ekan saimmekin ns. luomusti, niin en usko, että toiste samaa käy. Itsellä on PCO ja tätä tokaakin toivoimme / odotimme noin kuutisen vuotta + viime syksynä vasta hoitojen avulla tärppäsi.

[QUOTE="vieras";28783692]Ei kai lapsettomilla ole lapsia?[/QUOTE]

Ap tarkoittanee ihmisiä, jotka ovat joskus kärsineet lapsettomuudesta mutta saaneet sen jälkeen lapsia.

En minä mutta sisko. Kaksi ekaa vuosien hoitojen jälkeen, kolmatta ei hoidoillakaan saaneet. Sitten tään kakkosen ollessa 6v, tuli raskaaksi luomuna ja todellakin yllättäen. Ei niil ehkäsyä ollu kun toki ajattelivat että hoidoitta ei voi lapsia saada eikä sitäkään kolmatta edes avitettuna. Ja mitä sektioon ap tulee, mulle annettiin ohjeeksi sen jälkeen odottaa 6kk ainakin ennen uutta raskautta. Eli se reilu vuosi on kyllä riittävä aika jos tulisit raskaaski uudelleen.

Ensimmäiseen lapseen tarvittiin hoitoja,lasta yrtettiin n. 2 vuotta ja toinen lapsi tulikin sitten rytinällä,eli syntyi tasan vuosi ensimmäisen jälkeen ja nyt kolmas tulossa ja jälleen La sama ajankohta ja siis luomusti. Pco on ja olen vahvasti sitä mieltä että itsellä mahdollisuus saada lapsi näköjään vain yhtenä päivänä vuodesta :Dkun ei tärppää muuta kun aina samana päivänä..

Yhteistyössä