Lapsettomat lahtelaiset, huhuu!

11.02.2009
84
0
6
Hei!

Oisko täällä ketään Lahden seudulla asuvia? Ois tosi kiva tutustua. Myö ollaan muutettu Lahteen noin vuosi sitten ja uusia ihmisiä mahtuisi vielä tuttavapiiriin. Tuntuu, et pienten lasten äidit tutustuu helposti hiekkalaatikoilla + muissa meiningeissä, mut missä sitten lapsettomat... Ois nastaa mennä porukalla vaikka istumaan terassille Vesijärven rantaan tai piknikille jonnekin.

Itestäni sen verran, et ikää on 33 vuotta ja lapsettomuutta takana 6 vuotta. Perheeseeni kuuluu myös mies ja kaksi ihanaa kissapoikaa.

Niin, saa miuhin lapsellisetkin ottaa yhteyttä, jos vaan jossain vaiheessa lapsettomuus on koskettanut. Kiva ois tänne Lahteenkin kehitellä jotain lapsettomien toimintaa. Tai sit ois vaan mukava tutustua uusiin ihmisiin.

Miulle voi laittaa s-postia osoitteeseen ilonax76@gmail.com

On täällä ainakin yksi Lahden alueelta. Olen täällä palstalla tosin ollut vain taustalla lukemassa, mutta nyt päätin sulle vastailla. Tuntui siltä, että olen kanssasi aika samassa elämäntilanteessa; olen myös vm. -76 ja lapsettomuutta takana vähän vähemmän, aktiivista yritystä pari vuotta ja takana myös eka tulokseton IVF. Ymmärsin, että sulla on myös jo hoidot käynnissä. Olisi tosiaan ihan kiva olla yhteyksissä ihmisen kanssa, joka on samassa tilanteessa. Ystäviä on, mutta eipä lapsettomuudesta kärsivää, joka oikeasti ymmärtäisi lapsettoman elämää. Pitääpä laittaa sulle vaikka s-postia ja olisi kiva kuulla sinunkin lapsettomuuden taustoista vähän enemmänkin =)

Olen myös vuosimallia 76 lahtelainen voisi sanoa ex- lapseton, koska meillä on vuonna 2005 IVF:stä alkunsa saaneet kaksostytöt. Viime vuonna kävimme läpi uuden IVF- kierroksen passeineen, mutta niissä ei onnistanut ja nyt perheemme on tässä. Lapsettomuuden kokemus kulkee jollain lailla mukana tänäkin päivänä, ja olisi mukava vaihtaa ajatuksia kanssanne.

Toivon hurjan paljon onnea hoitoihinne teille molemmille, Viinirypäle ja Mari-Anne ja oikein hyvää kevään jatkoa.

Hienoa, että teillä on hoito tuottanut tulosta ja olette saanut ihanat tytöt! Meillä hoidot jatkuu ehkä syksyllä tai mahdollisen leikkauksen jälkeen.
Olisi tosiaan mukavaa kuulla sinunkin ajatuksia tässä isossa asiassa! Ja jotenkin on mahtavaa löytää ihmisiä samalta paikkakunnalta ja vieläpä samaa ikäluokkaa! Joskus tuntuu, että maailma on niin pieni paikka, että hämmästelee miten kaikilla on samoja tuttuja ja tutun tuttuja. Että eihän sitä tiedä, vaikka oltaisi skye ja viinirypäle jossain joskus törmätty =)

On juu mukava tunne ajatella, että täällä ihan lähistöllä on ihmisiä, jotka kulkevat näitä samoja teitä ja käsittelevät kukin omalla tavallaan lapsettomuutta. Ja sama ikäkin tosiaan yhdistää meitä vielä; vuosi 1976 on ollut aikas loistava vuosi =)

Meillä ei lapsettomuuden syy ole koskaan oikein selvinnyt, endoa on epäilty, ovulaatiohäiriö todettu ja fsh mulla koholla. Miehen puolelta kaikki on ok. Vuonna 2004 mulla oli tuulimunaraskaus ilman hoitoja. Palasin työelämään viime syksynä ja on mieli ollut aika myllerryksessä. Ikinä en uskonut äidiksi pääseväni ja vielä nykyäänkin meinaa olla itku herkässä, kun esim. päiväkodista tulee kutsu äitienpäiväkahveille. Joskus on edelleen sellainen tunne, että tämä on unta vaan, vaikka meidän tytöille tosiaan tulee syksyllä ikää 4 vuotta.

Olisi tosi mukava kirjoitella kanssanne ja vaihtaa kuulumisia. Mulle voi laittaa vaikka yks. viestiä myös.

Keväistä viikon aloitusta!

Ihanaa et löysitte tänne! :) En ookaan muutamaan päivään tätä pinoa vilkassut, ku ei tänne ketään näyttänyt löytävän. Mut olipa mukava yllätys, et tännekin tuli vähän eloa.

Voi Skye, mitkä ihanuudet siulla siellä kotona on, ja vielä kaksin kappalein. Hienoa!

No, kyllä meitä Mari-Annenkin kans vielä onnistaa, uskotaan niin.

Huomenna mennään taas klinikalle Helsinkiin, PAS on toivon mukaan sit ens viikolla. Lahjamunasoluilla mennään, pakkasessa on vielä yks alkio. Jos tää ei onnistu, sit varmaan pidetään vähän paussia ja yritetään myöhemmin vielä toisen kerran. Mut kirjottelen tarkemmin tarinaani s-postilla Anne-Marille ja laitan yksityisviestiä Skyelle!

Mahtava sattuma, et ollaan kaikki synnytty vuonna 76. Hyvä vuosikerta muuten paitsi näissä hedelmällisyysjutuissa.

Mukavia viikon jatkoja!

Tosi kiva on ollut tutustua Mari-Anneen ja Skyeen. Mutta eihän lisäporukka koskaan pahitteeksi ole, joten tervetuloa Lahden seudulla asuvat lapsettomat rohkeesti vaan tähän ketjuun.

Alkionsiirto oli 18.5. ja nyt on viimeiset piinapäivät menossa. Tänä aamuna pikkuhousunsuojassa oli häivähdys punasta. Ei oo aikasemmissa siirroissa tässä vaiheessa ollu tollasta. Yleensä miulla vuoto alkaa muutama päivä lääkkeiden lopettamisen jälkeen. Saas nähä, tietääkö tuo hyvää. Jos vaikka viikonloppuna testais.

Ihanan aurinkoista viikonloppua! B) :wave:

Hei naiset!

Minä olen myös lahtelainen, tavallaan myös ex-lapseton kun on 1 vuonna 2004 syntynyt poika, mutta nyt taas parhaillaan uutta ivf:ää aloittelemassa uuden miehen kanssa. Kaikki on siis erilaista ja kun ikääkin on enemmän ku viimeksi. Olisi tosiaan mukava kuulla muidenkin mietteitä tästä lähistöltä!

Tosi mukavaa Annie, että löysit meijät. Tosiaan, kovasti onnea siulle hoitoihin. Eikä siulla vielä paljon ikää oo, taiat olla meitä muita vuoden nuorempi.

Mie tein tänään testin ja negahan siitä pärähti :( . No, olin tohon jo varautunut, ei tässä missään maassa olla etenkin ku ulkona on noin ihana ilma. Oonkohan sit vaan erityisen huono-onninen ku ei tuoresiirto eikä 4 PAS:ia tuottaneet tulosta. Ois nyt luullu et joku ois kiinnittynyt. Nyt on pakkanen tyhjä. Onneks alotan elokuussa opiskelut, niin saa tähän elämään jotain uutta sykettä. Kai sitä jossain vaiheessa pitää koittaa toisen kerran lahjamunasoluhoitoa.

ja tervetuloa mukaan Annie! Hurjasti onnea matkaan IVF:ään!!

Voi harmitus Viinirypäle, että testi näytti negaa. Lohdutushalaukset lähtee täältä, onneksi vaikutat kuitenkin olevan aika pirteällä mielellä. Ilma on tosiaan mitä ihanin. Elokuussa alkavat opinnot tulevat sinulla varmasti ihan oikeaan saumaan, onnittelut vielä tätäkin kautta opiskelupaikan johdosta.

Mari-Annelle vilkutukset ja kirjoitellaan!

Omaan rauhaan ei sen kummempia, kolme viikkoa olisi vielä kesälomaan. Hoitorintamalla meillä ei ole nyt mitään actionia tiedossa ainakaan tämän vuoden puolella. Fertinovassa olisi pakkasessa vielä kolme alkiota jäissä, mutta niiden suhteen ei ole vielä mitään yritystä vireillä. Kolmen kotona vietetyn (lue aherretun) vuoden jälkeen on ihana olla taas töissä. Aika tarkalleen vuosi sitten päättyi meidän edellinen koitos; reiluun puoleen vuoteen mahtui 1 tuoresiirto ja 3 PASsia. Niistä tuloksena yksi kemiallinen raskaus, joka ei ehtinyt alkua pidemmälle. Kaksoset saivat Fertiksessä alkunsa ekasta tuoresiirrosta -05 kahden inssin jälkeen.

Kesäistä alkuviikkoa!

Kiitos kiitos! Aikataulut on selvillä: 0-ultra 10.6. eli ensi viikon ke ja jos sieltä hyväksyntä, niin Puregon alkaa seuraavana päivänä: ultrat 16. ja 18. päivä, punktio ja jos päästään siirtoon olisi se sitten viikolla 26 eli juhannuksen jälkeisellä viikolla. Lopputulos selvinnee sitten viimeistään ekalla kesäloma viikolla (28). Aikamoiset paineet kesäloman aloitukselle, joko kaikki on TOSI hyvin tai sitten... no jos nyt sinne asti päästään...

Niin eihän tuota ikää absoluuttisesti ihan mahdottomasti ole, mutta viime kertaan verrattuna kun kaikki meni aivan ideaalisti ja olin silloin 25 v.

Viinirypäleelle haleja ja jaksamista negasta. :flower:

Kiitos kaikille halauksista ja kannustuksista! Joo, ei tässä mitään hätää oo, minkäs sille mahtaa jos ei ota onnistukseen. Ehkä jossain vaiheessa meitäkin onnistaa.

Annielle kovasti tsemppiä ja onnea tulevaan hoitoon! :heart: Jos kerran eka kerta meni ideaalisti, niin aivan hyvin hommat voi mennä samalla tavalla nytkin. Toivotaan niin. Joo, pitääkin jossain vaiheessa laittaa siulle Annie yksityisviestiä.

Moikka kaikille! :wave:

Nyt on pakko kirjotella tänne, ku näin teistä kaikista viime yönä unta. :) Olin jossain isossa hienossa vaaleassa aulatilassa ja Mari-Anne ja Skye pöllähtivät sinne. Aulasta oli ovia asuntoihin ja yks niistä oli olevinaan meijänkin asuntoon. En pyytänyt teitä sisälle, ku kuulin oven läpi, et miun mies just imuroi. Aulassa seinän vieressä oli käytettyjä verisiä siteitä, niitä yritin äkkiä siivoilla roskikseen. Joo, on vissiin tota punaväriä tullu nähtyä riittämiin. Mietittiin siinä sit mihin lähetään, missä laitettais bileet pystyyn. Skye sanoi, et pitäähän meijän Anniekin pyytää mukaan ja alko soittamaan kännykällä Annielle. Pohdin siinä, et ei Annie varmaan näin lyhyellä varotusajalla lähe, sillähän on just hoitokin meneillään. Ja siihen sen uni sit loppu.

Mites Annie siun 0-ultra meni? Pääsetkö pian pistelemään?

Mites, yritettäiskö järjestää tapaaminen vaikka heinäkuussa, löytyisko kiinnostusta? Monilla taitaa olla lomat sillo ja Anniekin on selvinnyt hoidosta, toivottavasti onnistuneesti. Mari-Annen ja Skyen s-postiosotteet miulle onkin, haluisko Annie antaa miulle s-postiosoitteensa, niin ei tarvis täällä ihan julkisesti tapaamista suunnitella?

Ja kyllä tänne vielä uusiakin mahtuu, mukaan vaan!

Kauniimpaa kesän jatkoa! B)

Iltaa lahtelaiset :) No jopas on ollut Sulla, Viinirypäle, vinkeä uni. Alitajunta on kyllä metka kapistus! Muistan kans hoitojen aikana nähneeni unta menkkojen alkamisesta, ja heräsin yöllä ihan paniikissa, että tässä se sitten oli.

Toivottavasti Annien ultrakäynti sujui ok, ja pääset aloittamaan Puregonit. Mä en ole kertaakaan pystynyt pistämään itseäni, vaan mies on vanhana intin lääkintämiehenä saanut aina hoidella sen puolen. Väliin kun kirpaisi pahasti, oli vähällä etten huitaissut miesparkaa.. Viime vuonna kun oli meidän uran toka ivf, koko perhe kokoontui hartaana seuraamaan pistosoperaatiota; toimitusta tapittivat tarkkaan molemmat lapset sekä koira.

Mä tulisin kyllä ihan mielelläni tapaamiseen, jos vaan työvuorot antaa myöten. Mulla on lyhyt kesäloma, ja hommiin palailen 10.7. Mutta siis kyllä sen jälkeenkin käy hyvin.

Palaillaan taas. Ihana kun on tänään ollut kesäisemmät kelit! Jakselkaahan hyvin.

Hauskaa Skye, voin sieluni silmin kuvitella sen hartaan tapituksen. :)

Meillä kans mies pisteli ja kissat oli assistentteina. Nyt ei tarvi enää pistellä, vaikka ei se nyt niin kauheeta ollu, ei sattunut.

Oon miekin saanut jotain aikaseks. Tilasin keskusteluajan lääkärille elokuun alkuun. Kauheesti on tullu kysymyksiä mitä vois vai voisko tehä seuraavassa hoidossa toisin, jotta lopputulos ois toisenlainen.

Toivottavasti eilisen kaltaisen kesäillat jatkuvat. Nautin yhen lonkeron ystävän kanssa Pikku-Veskun rannalla ilta-auringossa. Että jotain hyvää siinäkin ettei oo raskaana. =)

Moikka kaikille!

No jopas oli tosiaan uni sulla :)

Voishan sitä jossakin vaiheessa vaiks järjestää jonkunlaista tapaamista. Ja minäkin voisin koittaa jossakin välissä tietty pistää tuota sähköpostia myös teille muille, viinirypäleen kanssa olenkin jo jokusen postin kirjoitellut.

Täälläkin mielenkiinnolla odotellaan Annien ultauutisia. Mites kävi?

Ja mullahan täällä tilanne on sellainen, että odottelen heinäkuuksi lääkäriaikaa, jossa sitten suunnitellaan laparoskopiaa ja katsotaan lapsettomuushoitojen jatkoa sitten leikkauksen jälkeen. Toivon pääseväni heti elokuulla leikkaukseen, jotta pääsisi sitten syksyllä hetimmiten jatkamaan IVF:ään.

Heissan kaikille! Pahoittelen, että olen pitänyt teitä jännityksessä. 0-ultrassa kun ei ollut mitään mullistavaa, sen puolesta olisi jo päästy piikittelemään, mutta sitten lääkäri kuitenkin muutti mielensä juhannuksen lomien takia ja siirrettiin koko hommaa viikolla eteenpäin. Olen jotenkin onnistunut ottamaan tämän hoitokierron aika rennosti eikä tuo viikon viivästys harmittanut puolta tuntia enempää.

Nyt tänään on sitten eka pistos päivä. Viime kerralla olin kovin epävarma voisinko piikkikammoisena itse pistää itseäni, nyt olen kai jotenkin oudossa tilassa kun suorastaan odotan, että saisi jo ladata kynän ja alkaa pistelemään :kieh: Sairasta - tiedetään...

Uuden aikataulun mukaan nyt sitten mennään ja se tarkoittaa, että ens ma ja to on ultra-ajat ja sitten kesäkuun vikalla viikolla punktio ja siirto (jos on...)

Tää lähtee tapaamiseen unista huolimatta nopeallakin aikataululla, jos vaan jalat kantaa! :wave:

Hyvää juhannusta!

Taitaa sataa illalla vettä, joten enpä viitsi lähteä satamaan kokolle. Tai mistä sen vielä tietää, jospa saderintama ylittäis Lahen vähän vauhdikkaammin ja illaks selkenee.

Annielle onnea jatkoon! Siulla ainakin on sopivan rento asenne! Miten se piikitys sit käytännössä sujui?

Mie syötän miehelleni ja syön itekin Ido-E:tä ja hivenaineita. Ennen seuraavaa lahjamunasoluhoitoa tässä on hyvää aikaa odotella luomuihmettä. Epätodennäköstähän se on, mut mistä sitä ikinä tietää. Tilasin Donna-ovulaatiotestin, sylkitestin, mut en oo sitä vielä opetellut käyttämään. Saa nähä näyttääkö se mitään.

Aurinkoisempaa ens viikkoa! B) B) B) B)

Moi!

Aattelinpa taas näin lapsettomien lauantain kunniaksi nostaa tätä pinoa. Kiva ois edelleenkin tutustua lapsettomiin ihmisiin Lahden seudulta. Kesä taas kolkuttelee, jos vaikka saatais piknik jossain vaiheessa aikaseks.

Omasta tilanteesta sen verran että lapsettomia ollaan edelleen. Mut hoito on taas menossa. Ihana lahjoittaja jossain kasvattelee meille munasoluja, tuoresiirtoon ois tarkotus päästä tän kuun lopulla.

Simpukka-yhdistyksen sivuilta huomasin seuraavan tiedon:

LAHTI
Ryhmän toiminta on alkanut! Pääsääntöisesti tapaamisia järjestetään aina kuukauden ensimmäisenä keskiviikkona klo 18-20. Seuraavat tapaamiset ovat 5.5., 2.6. ja 4.8..
Tule mukaan! Lisätietoja ryhmän vetäjältä osoitteesta lahti(ät)simpukka-yhdistys.fi

Tuonne vois vaikka mennä. En siis itse vedä tuota enkä tunne vetäjää, aattelin vaan täällä kertoa tästä, jos joku on kiinnostunut.

Kevätterveisin Viinirypäle
s-posti: ilonax76@gmail.com

Yhteistyössä