Lapseton ystäväni oli kylässä viikon. Ihanaa luksusta yksinhuoltajalle! (turhis)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kohta 2 lapsen yh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kohta 2 lapsen yh

Vieras
Ystäväni on lapseton opiskelija ja pystyy aika helposti silloin tällöin olemaan pidemmänkin aikaa :) Minulla on yksi lapsi ja toinen tulossa ja etenkin näin raskaana ollessa oli tosi mukavaa, kun oli näin kauan seuraa ja apuakin. Meillä oli älyttömän hauskaa! Saunottiin, tehtiin yhdessä ruokaa, ulkoiltiin koko porukalla ja iltaisin katsottiin elokuvia ja juteltiin keittiössä tee/kahvikupin ääressä kaikesta maan ja taivaan väliltä. Ystäväni auttoi minua myös lapsen kanssa, antoi minun välillä esim. nukkua aamuisin pidempään. Yleensä ei tule enää vietettyä lapsettomien kanssa aikaa, kun jutut ja elämäntilanteet on monesti niin erit, mutta tämän kanssa voin puhua niin lapsista kuin muistakin asioista ja hän viihtyy meillä hyvin eikä häiriinny lapsen takia.

Vähän turhis, mutta tämä on tälle yh:lle aika luksusta :) Olen etenkin näin lähes viimeisilläni aika sidottu kotiin ja yksinäinen. Melkein aloin tässä viikon aikana kaivata muita aikuisia jakamaan arkea.

Ja ennen kuin joku sanoo minua hyväksikäyttäjäksi, joka käyttää toista lapsenhoitoapuna niin apu on ihan molemminpuolista. Minäkin olen auttanut monesti ystävääni.

Minulla on jostain syystä aika iso kynnys pyytää apua tai majoittaa ketään näin pitkäksi aikaa enkä itse ehkä viihtyisi kenenkään luona näin kauan. Mutta nyt ei tarvinnut stressata siivoamisesta tai siitä, että olisi pitänyt koko ajan viihdyttää tai jotain.

Sulla on lapsi? Olet yksinhuoltaja, ja raskaana? Tämä ei mene mun kaaliin oikeen.. Eli sulla tulee olemaan kaksi lasta, eri isälle, ja nyt jo isä poissa kuvioista?????????????

[QUOTE="Jenni";23651520]Sulla on lapsi? Olet yksinhuoltaja, ja raskaana? Tämä ei mene mun kaaliin oikeen.. Eli sulla tulee olemaan kaksi lasta, eri isälle, ja nyt jo isä poissa kuvioista?????????????[/QUOTE]

Voi kyynel, elämä on. Mitä se sulle kuuluu?

p.s. itse olen naimisisssa oleva äippä ja yhdelle miehelle lapsen tehnyt.

[QUOTE="Jenni";23651520]Sulla on lapsi? Olet yksinhuoltaja, ja raskaana? Tämä ei mene mun kaaliin oikeen.. Eli sulla tulee olemaan kaksi lasta, eri isälle, ja nyt jo isä poissa kuvioista?????????????[/QUOTE]

Mitä sitten? Ihmisille sattuu ja tapahtuu...

Joo. ajattele. Sun äijäs voi olla sen lapsen isä.

Kauheeta, yh kehtasi tehdä lapsen :O Nyt pitää Sandra Bullockiltakin ottaa lapsi pois, ja Sheryl Crowlta, molemmat ovat adoptoineet lapsen yksin. Pahapaha, lapsia saa tulla vain heteroydinperheeseen.

T. Itse vapaaehtoisesti ja tietoisesti lapsia yksin "tehnyt".

Minunkin luona käy välillä lapsettomia ystäviä, ovat yökylässä, joskus parikin yötä putkeen. Aivan ihanaa! Pääsee illalla lasten mentyä nukkumaan vaikka lenkille. Aamulla saa nukkua joskus tunnin pitempään. Vierailijalle koitunut vaiva on mielestäni aika minimaalinen, muistan itse auttaneeni serkkuani teininä, eikä se kauheasti vaatinut kun pari kertaa vuodessa hoiti lasta pari tuntia.

Ihaninta on varmaan kun joku laittaa ruokaa, ettei minun tarvitse aina jaksaa :heart: Arkeni on ihanaa, mutta valehtelisin jos väittäisin, etten tuollaista joskus kaipaisi.

Ei ollut tän ketjun pointti.

Olipa kivaa kun sait seuraa ystävästäsi ja varmasti tunne oli molemminpuolinen. Mä kans välillä pyydän erästä sinkkuystävääni meille kylään ihan yöksi kun mieheni lähtee koulutuspäiville kerran vuodessa. Käy ystäväni tietysti useamminkin mutta silloin on ihanaa kun saa höpöttää tyttöjen juttuja pitkin yötä kun lapset nukkuu :)

Kyllä minäkin ihmettelen, että missä lapsen isä on. Meinaan, että yleensä erotilanteessa lapsi on sitten esim. jokatoinen vkl isällään. Miksi sinun lapsesi ei ole isällään? Saisit siten hengähdystauon, jos vielä olet raskaanakin.

Yhteistyössä