Lapseton ystävä veti herneet nenään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lol
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lol

Vieras
kun en lähde juhannuksena ryyppäämään.

Mulla on 6kk vauva ja vähän vanhempi lapsi myös. Olen valvonut vauvan kanssa viimeiset 2kk. Ei nyt ihan ekana ole mielessä lähteä juomaan.

Muutamalle olisin lähtenyt iltapäivällä, mutta ei käynyt...

Vauvallani on ainakin maitoallergia, eikä sopivaa korviketta ole vielä löytynyt. Ihan hirveän montaa tuntia en halua olla pois ainoana maidonlähteenä :/

Kyse ei ole siitä, että olisin ihan mökkihöperöitynyt lasten saamisen myötä. Tätä kyseistä kaveria olen monta kertaa pyydellyt esim. leffaan, syömään. Usein ei vaivaudu edes vastaamaan mun viesteihin.

Kaverillasi taitaa olla muita ongelmia joita sitten purkaa sinuun tuollaisena käytöksenä.

Ei muakaan olisi saanut innekään riekkumaan ja juhlimaan vauva aikana. Mieluumminn sitä oli vain kotona ja nukkui kun siihen tarjoutui tilaisuus. Eikä meillä edes mitään allergisia vauvoja.

Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:
Kaverillasi taitaa olla muita ongelmia joita sitten purkaa sinuun tuollaisena käytöksenä.

Taitaa olla joo.

Ihan rättiväsynyt olen muutenkin, ja tämä ihminen kyllä tietää sen. Taisinpa olla viimeinen hätävara kun ei ole ketään muuta(kaan) saanut radalle.

No, en mä tästä pahastunut, ollaan vaan miehen kanssa naurettu sen vihaisille viesteille :whistle:

Ei ehkä kovin hyvä kaveri kuitenkaan. Pitäs ymmärtää. Itsellä vauva kohta 8-kk enkä meinaa myöskään ryypiskelemään lähteä. Kyllä sitä ehtii myöhemminkin...

Miten ihmeessä edes voisit pidemmäksi aikaa lähteä vaikka haluaisitkin, jos kerran vauva ei voi muuta kuin rintamaitoa juoda?

Kieltämättä hiukan urpo ystävä jos ei tätä tajua.

Alkuperäinen kirjoittaja Lex:
Miten ihmeessä edes voisit pidemmäksi aikaa lähteä vaikka haluaisitkin, jos kerran vauva ei voi muuta kuin rintamaitoa juoda?

Kieltämättä hiukan urpo ystävä jos ei tätä tajua.

Ei se tajua. En itse kyllä mielestäni noin puusilmäinen ja itsekäs ollut ennen lapsia.

Ja ihan kolmekymppinen ihminen kyseessä kuitenkin. Luulisi että on ihan selvää että vauvan hyvinvointi tulee ykkösenä.

Alkuperäinen kirjoittaja lol:

Vauvallani on ainakin maitoallergia, eikä sopivaa korviketta ole vielä löytynyt. Ihan hirveän montaa tuntia en halua olla pois ainoana maidonlähteenä :/

??? muutama ja sitten imettämään vai???

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No sen verran olisin voinut vaikka pumpata etukäteen. Ja yhden tai kahden sidukan jälkeen käsittääkseni voi imettää.

Ajatella. Perehdypä vähän asiaan. Parista siideristä tms keskikaljan vahvusesta ei paljoa promillet heilahda. Ja vaikka heilahtaisikin, niin siis maidossa olevan alkon määrä on sama mitä äitykän promillet. Eli esimerkiksi 0,3promillea. Mikä taas ei vaikuta siihen lapseen millään lailla. Lapsi ei siis juo 4,7 prosenttista alkoholia niin kuin äiti, vaan 0,3 promilleista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No sen verran olisin voinut vaikka pumpata etukäteen. Ja yhden tai kahden sidukan jälkeen käsittääkseni voi imettää.

Niin kauan kun on sellaisessa kunnossa että pystyt lasta käsittelemään niin voi hyvin imettää.

Humalassa ollessakaan äidinmaito ei muutu lapselle vaaralliseksi, mutta koska humalainen äiti ei ole lapselle oikea hoitaja niin silloin parempi antaa pieni jonkun muun hoiviin. Vaikka sitten pumpatun maidon tai korvikkeen kera.

Yhteistyössä