Lapseton ystävä tietää kaiken

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja argh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

argh

Vieras
Olen oppinut itsehillintää lasteni myötä. Jos olisin vanha oma itseni, olisin eilen napauttanut aika pahasti ystävälleni. Hänellä ei ole vielä lapsia, mutta tietää kaiken lastenhoidosta. Poikani eivät sitten ole hyvin kasvatettuja, koska eivät toimi hänen ajatustensa mukaisesti. Lasten tulee istua kahvipöydässä täysin hiljaa kun aikuiset keskustelevat. Lasten tulee istua sohvalla kahvittelun jälkeen täysin hiljaa. Lapset eivät saa keskeyttää aikuisten puhetta. Ystävälläni on kissa, josta lapset ovat innoissaan koska meillä ei lemmikkiä ole. Kissa saa tulla sohvalle lasten viereen, mutta lapset eivät saa koskea siihen yhtään. Todella helppoa kaikki nämä kun pojat ovat 2 ja 3 vuotiaita.

:hug: Jos oot varma, ettei mukana ole väärinkäsitystä (ettei ystäväsi tarkoittanut asiaa ihan noin? ....kokemuksesta tiedän, että äiti vs. lapseton saattaa hyvinkin johtaa noissa jutuissa väärinkäsityksiin :snotty: ), jättäisin vierailut tuommoisen ystävän luona väliin. Jos kutsuttaisiin, sanoisin suoraan, että en uskalla lähteä, koska lapset tulisivat mukaan ja ovat lapsia. Sotkua voi tulla ja ääntä lähteä. :)

No ton ymmärrän että toisen lemmikkiin ei kosketa. Tosin pistäisin sen kissan vaikka makkariin ovien taa siksi aikaa kun talossa on vieraita, jos toivon että se saa olla rauhassa. Hiljaa istuminen nyt on utopiaa ja siitä pääset varmaan muistuttelemaan kun tuttusi saa lapsia.. :whistle:

Just! Ja minulla on lapseton ystävä,jonka mielestä lapselle pitäisi ostaa joka kaupassa käynnillä karkkia,jos lapsi mukana. Ettei vaan lapsi ala kiukuttelemaan kaupassa. Se kiukuttelu kun on niin rasittavaa kuunneltavaa ystävästäni.

Siis oikeesti,tervetuloa hammaspeikot! Ja eihän lapselle voi ostaa kaikkea mitä lapsi nyt sattuu haluamaan. Tänään se on tikkari,huomenna se on 200 euroa maksava lelu. Ja huuto tulee jos ei osta.

Mutta kun niitä omia lapsia ei ole,niin on helppo olla täydellinen ja ratkaisuja löytyy joka ongelmaan.

Kyllä mä väitän, että jotain tajuan lapsen kanssa olemisesta, vaikka olenkin lapseton.

Esimerkiksi luulen tietäväni, että reilun vuoden ikäisen lapsen voi laittaa ulkona maahan istumaan/kävelemään/puuhastelemaan, vai eikö voi? Olen tavannut äidin, joka ei tätä antanut lapsen tehdä.

Tai että lastenruokatölkistä voi lapsi syödä montakin ateriaa, vaikka ihan tölkin tyhjäksi eikä jokaiselle aterialle avata uutta tölkkiä ja anneta pari lusikallista. Tai ruuan voi vaikka tehdä itsekin tai antaa vanhempien ruokaa maustamattomana, vai eikö voi?

Mutta enhän minä voi lapsettomana mitään tietää...

P.S Ap:n esimerkissä lapseton ei kyllä mitään tiennyt...:D

Alkuperäinen kirjoittaja MinäVieläAinakinLapseton:
Kyllä mä väitän, että jotain tajuan lapsen kanssa olemisesta, vaikka olenkin lapseton.

Esimerkiksi luulen tietäväni, että reilun vuoden ikäisen lapsen voi laittaa ulkona maahan istumaan/kävelemään/puuhastelemaan, vai eikö voi? Olen tavannut äidin, joka ei tätä antanut lapsen tehdä.

Tai että lastenruokatölkistä voi lapsi syödä montakin ateriaa, vaikka ihan tölkin tyhjäksi eikä jokaiselle aterialle avata uutta tölkkiä ja anneta pari lusikallista. Tai ruuan voi vaikka tehdä itsekin tai antaa vanhempien ruokaa maustamattomana, vai eikö voi?

Toinen lapseton muistuttaa, että ruokaa kannattaa purkista laittaa laitaselle pieni määrä kerralla, koska jos on suoraan purkista syönyt, ei samaa ruokaa suositella enää uudelleen lämmitettävän tai esim. seuraavana päivänä tarjottavan, koska lapsen suusta kulkeutuu lusikassa bakteereja ruokapurkkiin jotka sitten kasvavat ja lisääntyvät nopeasti pienessä purkissa. *pilkun viilausta*

Alkuperäinen kirjoittaja Puppy-Have-a-nice-seal-pup:
Alkuperäinen kirjoittaja MinäVieläAinakinLapseton:

Toinen lapseton muistuttaa, että ruokaa kannattaa purkista laittaa laitaselle pieni määrä kerralla, koska jos on suoraan purkista syönyt, ei samaa ruokaa suositella enää uudelleen lämmitettävän tai esim. seuraavana päivänä tarjottavan, koska lapsen suusta kulkeutuu lusikassa bakteereja ruokapurkkiin jotka sitten kasvavat ja lisääntyvät nopeasti pienessä purkissa. *pilkun viilausta*

Oisin viilannut samaa pilkkua Haha! :D

Mulla on kas näitä ihania ystäviä.. Onneks sitä on itse nykyään kärsivällisempi että ystävyydet on kestänyt!

Ihanaa, että muillakin on kaiken tietäviä lapsettomia ystäviä!

Mulla on pinna kiristynyt joihinkin ystäviin, kun sain vauvan. Nyt vauva on 7kk ja lapsettomat ystävä tosiaan tietää aina kaiken paremmin... Onneksi vauva on kasvattanut mun pinnaa, muuten olisimme ajautuneet ystävien kanssa riitoihin.

Esimerkkejä: mökillä vauva on nukkumassa, mulla on itkuhälytin mukana terassilla. Hälytin on vähän huono, välillä pitää tsekata korva tarkkana, että toimii vielä. Ystävä opastaa mua, miten ei sitä tarvii koko ajan vahdata, stressaan liikaa jne. Ja kun hälyttimestä huolimatta käyn välillä katsomassa vauvaa, saan neuvoja miten pitäis lakata olemasta hysteerinen. Jep jep: siitä hälyttimestähän tosiaan kuulee, jos vauva on vaiks potkinut peiton päältään... Mä taas käyn mieluummin välillä tsekkaamassa, niin voin sitten olla loppuajan rauhassa. Ja mieluummin kohennan sitä peittoa, kuin odotan että vauva ennättää herätä.

Toinen ystävä saarnasi mulle kiinteiden alottamisesta, kun täysimetin vauvaa 6 kk asti. Olis sen mielestä pitänyt alottaa aikaisemmin. Ja kun en halunnut "rennosti" vaihtaa poikavauvan vaippaa sohvalla, vaan hoitotasolla, oon sittenkin nipo. Mä vaan mieluummin vaihdan sen hoitotasolla, kun poika pissaa monesti kaaressa, ja sohvasta se pissa on vaikee siivota veks...

Ja kun en pikkuvauvan äitinä jaksa käydä baarissa, oon tietty muuttunut ihan tylsäksi... Hohhoijaa. Tekis mieli sanoa että valvo kuule itse puoli vuotta imettämässä...

Yhteistyössä