Lapset usein sairaana, väsyttää ja ahdistaa...

• Viestiketjun aloittaja Kyllä Korpee
  • Ensimmäinen viesti
Kyllä Korpee
Mulla on kaksoset, joilla molemmilla on astma sekä siitepölyallergiaa. Heillä on vähintään kerran kuussa nuhaa kuumeella tai ilman. Pahimmillaan ovat kaksi kertaa kuussa kipeänä, ja nyt tässä kuussa kolme tautia. Ensin nuha, sitten enterorokko ja nyt uudelleen nuhaa! Oon ihan katki ja taitaa nuo pienetkin olla ihan kypsiä ainaiseen sairasteluun.

Jatkuvaa sairastelua on kestänyt yli puolitoistavuotta. Kauhulla odotan tulevaa kun päiväkotiaika alkaa, ja tulee uusi siitepölykausi... Mihin tämä vielä muuttuu tai pahenee, kun päiväkodista kai tulee vielä lisää tauteja.

Olen niin väsynyt tähän kitinään mitä sairastelu tuo, väsynyt antamaan usein lääkkeitä niin astmaan kuin kuumeseen tai särkyyn ja vierestä seurata, kun ne ei toivotulla tavalla tilannetta rauhoita, lievittää kyllä, mutta sivusta saan seurata kun ei lapsi saa niistä parempaa apua. Väsynyt olen siihen , kun lapsi on kipeänä niin kärsimätön, ei anna silitttää tai silitän väärästä paikasta, ja tästä syystä hermostuu. Itse olen ihan itkun partaalla, kun en voi tai osaa auttaa!

Huoh!

kohtalotoveri
Tsemppiä tilanteeseenne :hug:! Tiedän millaista se on, mulla tosin on yksi lapsi mut hän on sairastanut nyt varmaan kolmen edestä. Meillä menee vaan sillä tahdilla, että viikko terveenä hoidossa, viikko sairaana kotona, viikko terveenä jne. Meillä kyseessä korvakierre, tuubit on mutta niistä ei paljon apua.

Tiedän siis mitä on olla sairastavan lapsen äiti, eikä se ole helppoa. Jaksamisia!

Kyllä Korpee
Voi, tuota pelkään, ettei siitä hoitoelämästä tule mitään säännöllistä, kun lapset on kokoajan sairaana.

Entä miten käy oman työskentelyn. Miten sitä "kehtaa" olla poissa töistä tuolla tahdilla? Tiedän, että saa ja voi olla pois, mutta kuitenkin. Onhan se lasten etu ja paras sairastaa kotona tutun ihmisen seurassa.... Mutta mutta...

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä Korpee:
Voi, tuota pelkään, ettei siitä hoitoelämästä tule mitään säännöllistä, kun lapset on kokoajan sairaana.

Entä miten käy oman työskentelyn. Miten sitä "kehtaa" olla poissa töistä tuolla tahdilla? Tiedän, että saa ja voi olla pois, mutta kuitenkin. Onhan se lasten etu ja paras sairastaa kotona tutun ihmisen seurassa.... Mutta mutta...
Mä palasin töihin elokuussa hoitovapaan jälkeen ja lapset aloitti päiväkodissa. Sen jälkeen meillä ei juurikaan terveitä päiviä ole ollut. Sairastetaan jatkuvasti koko perhe oikeen urakalla ja enemmän kuin koskaan aikaisemmin. Jatkuvasti flunssaa. Mies sai toistuvien flunssien seurauksena keuhkokuumeen ja joutui oikein sairaalaan. Viime viikolla saman taudin sairasti meidän 2-v ja nyt mä oon kipeenä sairaslomalla. Tässä kuussa meidän perheessä ei ole ollut yhtään tervettä päivää vielä. Tosi inhottavaa viedä saikkulappu töihin. Viime viikolla olin vain kaksi päivää töissä ja tällä viikolla sama juttu. Vaikka kuinka on luvallista sairastaa ja olla lapsen sairauden takia pois, niin kyllä se silti kurjalta tuntuu. Just vasta palannut töihin ja uusi esimies ja uudet työkaverit ja mitähän ne musta ajattelee, kun jatkuvasti sairastan tai olen lapsen takia pois. :ashamed:

Yhteistyössä