Lapset sai Suomileijona paidat ja me miehen kans myös:)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leijonaäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Suunnatonta myötähäpeää nuissa ed. mainituissa paidoissa kekkuloijien puolesta!! Älä viitsi provosoida, kun tiedät tasan tarkkaan mitä tarkoitan :headwall:

Kekkuloijien? Ei ne kekkuloi sen enempää kuin vaikka sinä H&M-paidassa. Miks sä kuvittelet, että se leijonankuva tekee siitä paidanpitäjästä jonkun kekkuloijan?

No koska nämä leijonapaidat ovat juuri tätä säälittävää "ennen mua pelotti, nyt mulla on pilotti"-kansanosaa.

Ei ole. Et voi yleistää.

Alkuperäinen kirjoittaja ggg:
Ällöä :x Nämä yhden asian ihmiset antaa itsestään jotenkin tosi yksinkertaisen kuvan. Kyllä, itsenäisyys on hyvä juttu, Suomi on kiva maa ja maanpuolustus on tärkeää, mutta elämään ja isänmaallisuuteen kuuluu paljon muutakin kuin se Suomileijona- paita. Tunnen suunnatonta myötähäpeää aina kun näen Suomileijona- tai Kiitos 1939-1945- paitoja :ashamed:

Ikävää, että ongelmanasi on voimakas häpeäntunne.

Häpeää itseään ja kansaansa. Varmasti hänellä on ollut ankea lapsuus...

En todellakaan häpeä kansaani tai maatani ja olen isänmaallinen ihminen. Isänmaallisuus ei vain ole yhtäkuin talvisota tai muut yli 60v. vanhat asiat. Isänmaallisuus on tätä päivää, jokapäiväistä elämää!! Arvostan veteraaneja ja lottina toimineita naisia sekä niitä, jotka jälleenrakensivat Suomen ja maksoivat sotakorvaukset. Mutta se on mennyttä aikaa, johon ei pidä jämähtää!! Eletään tämän päivän isänmaassa eikä jossain toisen maailmansodan aikaisessa maailmassa! Isänmaa on isänmaa tänäkin päivänä, joka päivä! Isänmaallisuus on arjessa, työssäkäynnissä, lasten kasvatuksessa, verojen maksamisessa... Ei Suomileijona- paita päällä "minä olen isänmaallisempi kuin sinä"- pelleilyssä!

Et häpeä mutta aiemmin kerroit tuntevasi suunnatonta myötähäpeää...
Päättäisit jo.

Suunnatonta myötähäpeää nuissa ed. mainituissa paidoissa kekkuloijien puolesta!! Älä viitsi provosoida, kun tiedät tasan tarkkaan mitä tarkoitan :headwall:

Enhän tiedä.
En ymmärrä miksi tunnet suunnatonta myötähäpeää tietyllä tavalla pukeutuvia kohtaan.

Ällöä :x Nämä yhden asian ihmiset antaa itsestään jotenkin tosi yksinkertaisen kuvan. Kyllä, itsenäisyys on hyvä juttu, Suomi on kiva maa ja maanpuolustus on tärkeää, mutta elämään ja isänmaallisuuteen kuuluu paljon muutakin kuin se Suomileijona- paita. Tunnen suunnatonta myötähäpeää aina kun näen Suomileijona- tai Kiitos 1939-1945- paitoja :ashamed:

Ikävää, että ongelmanasi on voimakas häpeäntunne.

Häpeää itseään ja kansaansa. Varmasti hänellä on ollut ankea lapsuus...

En todellakaan häpeä kansaani tai maatani ja olen isänmaallinen ihminen. Isänmaallisuus ei vain ole yhtäkuin talvisota tai muut yli 60v. vanhat asiat. Isänmaallisuus on tätä päivää, jokapäiväistä elämää!! Arvostan veteraaneja ja lottina toimineita naisia sekä niitä, jotka jälleenrakensivat Suomen ja maksoivat sotakorvaukset. Mutta se on mennyttä aikaa, johon ei pidä jämähtää!! Eletään tämän päivän isänmaassa eikä jossain toisen maailmansodan aikaisessa maailmassa! Isänmaa on isänmaa tänäkin päivänä, joka päivä! Isänmaallisuus on arjessa, työssäkäynnissä, lasten kasvatuksessa, verojen maksamisessa... Ei Suomileijona- paita päällä "minä olen isänmaallisempi kuin sinä"- pelleilyssä!
No niin, joku ajattelee omillakin aivoilla jotain. Tuota on vain kovin vaikea näiden leijonapaitojen sisäistää.

Kiitos. Meinasi jo pää haljeta raivosta näiden sisälukutaidottomien kanssa.

Itsekö olet parempi?

Sanottaisiinko vaikka näin: olin teininä tuota leijonapaitaporukkaa...

Sinä olit skiniporukoissa?

Tiedätkö, kukaan tuntemani, jonka olen suomikuteissa nähnyt, EI ole skini, eikä rasistinen.

Yleistäminen on aika suolesta.

Isänmaa on isänmaa tänäkin päivänä, joka päivä! Isänmaallisuus on arjessa, työssäkäynnissä, lasten kasvatuksessa, verojen maksamisessa... Ei Suomileijona- paita päällä "minä olen isänmaallisempi kuin sinä"- pelleilyssä!

Tiedätkö,en ole yhdenkään suomileijona-koruja tai vaatteita käyttävän koskaan väittäneen olevansa isänmaallisempi kuin muut, itse asiassa kukaan heistä ei ole puhunut asiasta sen kummemmin mitään. Heillä on se symboli yllään, se siitä. Ei he julista sitä muutoin. Taitaa olla sivullisten luuloja vain tuo maine. Enemmän "te muut" teette asiasta numeron ja meuhkaatte :D

Kommentoisitko tähän.

Eli taitaa myötähäpeä juontaa juurensa ihan omista ajoistasi.
ps. minulla ei ole koskaan moista paitaa ollut

Mutta, jos on lusikalla annettu ei voi kauhalla vaatia. Mitäs muuta voi odottaa, kun sosioekonominen taso on useimmissa tapauksissa aika heikko ja vaikutteita imetään jo äidinmaidosta.

Ohhoh, todella alhaista sivaltaa vyön alle. Ja samanlaista mutua kuin sekin, että suomileijonapaitaiset saarnaisivat suomalaisuuden sanomaa sen enempää kuin sinä tai minä.

Keskusteltaisiinko asiasta, eikä alennuttaisi haukkumaan asioista jotka ensinnäkään eivät pidä paikkansa ja toisekseen eivät liity asiaan paljoakaan? Vyön alle sivaltaminen kun näyttää lähinnä siltä, että perustellut mielipiteet itse aiheesta ovat loppuneet ja täytyy turvautua alhaisuuksiin.

Mikäs koira siellä älähti? Kalikka kalahti?
Kommenttini oli osin yleistämistä, mutta ilman yleistyksiä olisi hankalaa keskustella ylipäätään mistään. Mutta osoitapa väitteeni täysin tuulesta temmatuksi. Kyllä _keskimäärin_ on niin, että kyseiset ihmiset sijoittuvat alempiin sosiaaliluokkiin. Harvemmin näkee leijona- tai kiitospaitoja ylemmän keskiluokan piirissä. Puhumattakaan arvoista, joita kiivaasti yritetään puolustaa. Niin kiivaasti, että se kääntyy jo koomiseksi ja itse asiaa vastaan.

Mutta, jos on lusikalla annettu ei voi kauhalla vaatia. Mitäs muuta voi odottaa, kun sosioekonominen taso on useimmissa tapauksissa aika heikko ja vaikutteita imetään jo äidinmaidosta.

Ohhoh, todella alhaista sivaltaa vyön alle. Ja samanlaista mutua kuin sekin, että suomileijonapaitaiset saarnaisivat suomalaisuuden sanomaa sen enempää kuin sinä tai minä.

Keskusteltaisiinko asiasta, eikä alennuttaisi haukkumaan asioista jotka ensinnäkään eivät pidä paikkansa ja toisekseen eivät liity asiaan paljoakaan? Vyön alle sivaltaminen kun näyttää lähinnä siltä, että perustellut mielipiteet itse aiheesta ovat loppuneet ja täytyy turvautua alhaisuuksiin.

Kommenttini oli osin yleistämistä, mutta ilman yleistyksiä olisi hankalaa keskustella ylipäätään mistään. Mutta osoitapa väitteeni täysin tuulesta temmatuksi. Kyllä _keskimäärin_ on niin, että kyseiset ihmiset sijoittuvat alempiin sosiaaliluokkiin. Harvemmin näkee leijona- tai kiitospaitoja ylemmän keskiluokan piirissä. Puhumattakaan arvoista, joita kiivaasti yritetään puolustaa. Niin kiivaasti, että se kääntyy jo koomiseksi ja itse asiaa vastaan.

Ylemmän keskiluokan piireissä ne "leijonat" löytyykin mm. sormuksista.
Vaikka mistä...

Olen ihan nähnyt.
Sekö on parempi, heittää se leijona vaikka hopeiseen taskumattiin, kuin pitää puseroa?

Ja taas. Tiedätkö, en viitsi jatkaa keskustelua kanssasi, koska tyylisi on todella nolo. Ei älykkyys aina ole koulutuksesta kiinni. Omani ei kuulu tähän, katson olevani kykenevä keskustelemaan tästä asiasta ilman että koulutuksellani on asian kanssa mitään tekoa. Joskaan en sitä tämän pidemmälle tee, kun heittäydyt tuollaiseen lapselliseen, asiattomaan vähättelyyn.

Hyvää itsenäisyyspäivää, kuitenkin, sinullekin :flower:

Sinä olit skiniporukoissa?

Tiedätkö, kukaan tuntemani, jonka olen suomikuteissa nähnyt, EI ole skini, eikä rasistinen.

Yleistäminen on aika suolesta.

Kuten myös mutu-johtopäätösten vetäminen. En ole missään väittänyt, että leijonapaitanen ihminen olisi rasistinen tai skini.

Ylemmän keskiluokan piireissä ne "leijonat" löytyykin mm. sormuksista.
Vaikka mistä...

Olen ihan nähnyt.
Sekö on parempi, heittää se leijona vaikka hopeiseen taskumattiin, kuin pitää puseroa?
Aina kun aatteet muuttuvat vaatteiksi, on myötähäpeä nostamassa päätään. Vähän sama kuin rahan näyttäminen. On vähän noloa joka paikassa korostaa varallisuuttaan.

[Aina kun aatteet muuttuvat vaatteiksi, on myötähäpeä nostamassa päätään.

Tunnet myötähäpeää gootteja, punkkareita, pissiksiä, urheilijoita, mummoja, pappoja, viherpiipertäjiä, lapsia, kaikkia kohtaan, siis =)

Itseasiassa se taskumatti on paljon tyylikkäämpi kuin halpis printtipaita ;) Ja leijonasormukset myös.

Niin, eli kyse ei ole leijonasta, vaan mielikuvasta mikä on tyylikästä ja mikä ei.
Tätä arvelin koko ketjun ajan...

Itse en osaa myötähäpeää tuntea muiden vaatetuksesta, vaikka olisikin sellaista, mitä en itseni päälle laittaisi. En myöskään yleistä tietyillä tavalla pukeutuvia persoonaltaan tietynlaiseksi- yksilöitä kuitenkin hekin, kuten varmasti kaikki muutkin.

[Aina kun aatteet muuttuvat vaatteiksi, on myötähäpeä nostamassa päätään.

Tunnet myötähäpeää gootteja, punkkareita, pissiksiä, urheilijoita, mummoja, pappoja, viherpiipertäjiä, lapsia, kaikkia kohtaan, siis =)

Ja erityisesti Matti Nykästä kohtaan.

Itseasiassa se taskumatti on paljon tyylikkäämpi kuin halpis printtipaita ;) Ja leijonasormukset myös.

Niin, eli kyse ei ole leijonasta, vaan mielikuvasta mikä on tyylikästä ja mikä ei.

Itse en osaa myötähäpeää tuntea muiden vaatetuksesta, vaikka olisikin sellaista, mitä en itseni päälle laittaisi. En myöskään yleistä tietyillä tavalla pukeutuvia persoonaltaan tietynlaiseksi- yksilöitä kuitenkin hekin, kuten varmasti kaikki muutkin.

Jotka kuitenkin haluavat samaistua ja leimautua tiettyyn kohderyhmään. Samanlaisia yksilöitä kuin lammaslauma laitumella.

Tiedätkö,en ole yhdenkään suomileijona-koruja tai vaatteita käyttävän koskaan väittäneen olevansa isänmaallisempi kuin muut, itse asiassa kukaan heistä ei ole puhunut asiasta sen kummemmin mitään. Heillä on se symboli yllään, se siitä. Ei he julista sitä muutoin. Taitaa olla sivullisten luuloja vain tuo maine. Enemmän "te muut" teette asiasta numeron ja meuhkaatte :D

Kommentoisitko tähän.

Ja nyt sitten toteat, ettet väitä suomileijonapaidan olevan kytköksissä rasismiin tai skineihin. Joten mitä tarkoitit kommentillasi että olit ennen leijonapaita, kun mä sanoin ettei mun tuntemani ole skinejä tai rasisteja? anteeksi vain, sun vastauksestasi sai ihan sen kuvan, että olet sellaisissa porukoissa ollut?

Jotka kuitenkin haluavat samaistua ja leimautua tiettyyn kohderyhmään. Samanlaisia yksilöitä kuin lammaslauma laitumella.

Sama pätee varmasti jokaiseen ihmiseen.

Kommentoisitko tähän.

Ja nyt sitten toteat, ettet väitä suomileijonapaidan olevan kytköksissä rasismiin tai skineihin. Joten mitä tarkoitit kommentillasi että olit ennen leijonapaita, kun mä sanoin ettei mun tuntemani ole skinejä tai rasisteja? anteeksi vain, sun vastauksestasi sai ihan sen kuvan, että olet sellaisissa porukoissa ollut?

Kommentoin, kun pyydettiin ja kommentoin tuohon mustaamaani kohtaan, jossa puhutaan isänmaallisuudesta, ei rasismista tai skineistä. Rautalangasta vääntäen: minun kokemukseni on, että leijonapaitoihin pukeutuvat haluavat alleviivata isänmaallisuuttaan ja antavat sillä muille kuvan siitä, että "ne muut" eivät olisi yhtä isänmaallisia. Joo-o, ei saa yleistää ja eivät kaikki leijonapaitaan pukeutuvat ole sellaisia tai ajattele näin, mutta muutamat mätämunat tuppaavat asiassa kuin asiassa pilaamaan muidenkin maineen.

Mua aina nolottaa suunnattomasti nämä leijona-asusteisiin pukeutuneet.. Mutta kukin tyylillään. Noloa se vain on.

Sun vaivasihan se on, nolostus.
Varmaan olisi helpompaa, jos muut ihmiset eivät itseä nolostuttaisi.

Muitahan ei muuttaa voi, ettei auta kun itseään tarkistella...

mulla on kaulassa kaksikin leijonaa killumassa, kultainen ja hopeinen, mutta en mä silti pukeudu valkoiseen huppuun ja heittele polttopulloja maahanmuuttajien koteihin.
Oman isänmaan arvostaminen ja rakastaminen ei ole yhtäkuin rasismi, vaikka täällä asia niin mielellään halutaan nähdä sillä tavalla...

No oho, mä en oo ymärtänytkään mitä pitää olla että voi käyttää suomileijonaa.... näköjään kouluttamaton rasisti, mielellään suht köyhistä "white trash" oloista...? huh, siis tän ketjun mukaan, ketään yksilöimättä....

Mun mielestä ihan kivoja, ei miun tyylisiä, mulla tulee niistä nimittäin jääkiekkoilijat vaan mieleen :xmas: