Lapset sai sitte jälki-istuntoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olivat välitunnilla pelanneet jalkapalloa. Toinen meidän pojista oli ottanut "Pekalta" pallon sen verran vauhdilla että Pekka kaatui. Pekalle ei käynyt mitään vaan oli noussu ylös ja jatkanu peliä. Mutta oli tuolle meidän pojalle sitte ohimennen sanonu että kohta saat turpiin. En sitte saanu kiskottua pojasta ulos mitä oli vastannut Pekalle mutta tyyliin että ite saat.

Samassa pelissä sitten Pekka ollut maalissa ja oli päästänyt monta palloa maaliin. Muut oli alkaneet vaatimaan maalivahdin vaihtoa, mutta pekka ei suostunut. Toinen meidän pojista (ei sama kuin aikaisemmin) oli sitte napannut Pekan lippiksen ja heittänyt sen kauemmas. Pekka teki saman meidän pojan lakille. Ja molemmat ilmeisesti tönineet toisiaan. Kello oli soinut ja Pekka lähtenyt itkien sisälle. Kertonut opettajalle että meidän pojat kiusaa ja haukkuu sitä. Tuo lakin ottanut poika oli pyytänyt Pekalta anteeksi.

Opettajan mielestä meidän pojat on vielä puhuttelua vailla. Sekä huomenna 15-30 min jälki-istunto.

Kyseinen Pekka todella herkkä. Toinen pojista kertoi että alkaa itkemään esim jos muut siirtyvät seuraavaan tehtävään ennenkuin hän on saanut edelliset tehtävät tehtyä. Opettajan ratkaisu asiaan on että kaikki sitten odottavat Pekkaa että saa tehtävät tehtyä.

Oisko jollain jotain kommenttia tilanteesta?

Sanon vaan että tiedän miltä sinusta tuntuu... Nykyään sisarukset eivät saa puolustaa toisiaan, kukaan ei saa puolustaa itseään ja jos joku herkempi niin sun lapset ovat pahiksia...

Alkuperäinen kirjoittaja No:
Sinulla on vain omien lastesi kertomus asiasta. Puolen tunnin jälki- istunto on ihan ok sanktio, luota siihen että opettaja osaa ratkaista tilanteet koulussa.

Tuo versio oli kyllä lähinnä kaverin lasten kertomaa. Omista en saanu kiskottua ulos juuri mitään. Kuten yleensäkin.

Sinulla on vain omien lastesi kertomus asiasta. Puolen tunnin jälki- istunto on ihan ok sanktio, luota siihen että opettaja osaa ratkaista tilanteet koulussa.

En todellakaan luota opettajiin kun olen henkilökohtaisesti nähnyt joitakin tilanteita ja ope antaa rangaistuksen vaan ja ainoastaan toiselle. Eli älä puhu p...askaa.....

Alkuperäinen kirjoittaja eräs:

En todellakaan luota opettajiin kun olen henkilökohtaisesti nähnyt joitakin tilanteita ja ope antaa rangaistuksen vaan ja ainoastaan toiselle. Eli älä puhu p...askaa.....

Harmi, että sinulla on noin huonoja kokemuksia. Minä luotan lasteni opettajaan, poikani on saanut joskus aiheesta jälki- istuntoa, toisaalta poikaani on myös kiusattu ja silloin sanktioita on tullut noille kiusaajille. Siksi mielipiteeni oli edellinen.

Sanon vaan että tiedän miltä sinusta tuntuu... Nykyään sisarukset eivät saa puolustaa toisiaan, kukaan ei saa puolustaa itseään ja jos joku herkempi niin sun lapset ovat pahiksia...

AIVAN samaa mieltä.Mennyt ihan ihmeelliseksi tämä touhu koulussa. Sinua saa kiusata , mutta jos erhehdyt puolustautumaan etkä itkemään niin saat itse tangaistuksen. Terve järki hävinnyt koulumaailmasta!

Kurjaa jos asiasta annetaan tuomio ennenkuin on kuultu molempia osapuolia sekä todistajia, joita ilmeisesti oli useitakin!

Meidän pojan koulussa on käytäntö, että jos lyö tai satuttaa toista, saa tunnin jälkkää, ja jos ärsyttää toista tai haukkuu tms aiheuttaa tappelua niin saa puoli tuntia. Ja joo meidän poika on istunut kerran molemmista.

Alkuperäinen kirjoittaja minusta:

AIVAN samaa mieltä.Mennyt ihan ihmeelliseksi tämä touhu koulussa. Sinua saa kiusata , mutta jos erhehdyt puolustautumaan etkä itkemään niin saat itse tangaistuksen. Terve järki hävinnyt koulumaailmasta!

Ja vanhempi itse koulunpenkille kun on tuo kirjoitustaito hävinnyt;)

Alkuperäinen kirjoittaja minusta:

juuri näin!

Alan olla todella väsynyt noihin välien selvittelyihin koulun kanssa. Joku viikko takaperin selvisi että tuota meidän ensimmäistä poikaa oli kiusattu melkein kk yhtäkyytiä. Viimeinen tikki oli kun keksivät pilkkalaulun jota suurinpiirtein koko luokka hoilotti. Paljastu kun tuo pikkuveli sit alko kotonakin sitä laulamaan. Oli siis mukana veljensä kiusaamisessa.

Mulla on luottamus opettajiin aika nollassa noiden kiusaamistilanteiden kohdalla. En väitä etteikö nuo meidän pojat ole osallisena asiaan mutta miksei anteeksi pyyntö riittänyt? Tuo ensimmäinen pojista sai tosissaan miettiä mitä tänään oli tapahtunut. Eli ei ollut ymmärtänyt että kiusaamiseksi lasketaan pelissä törmäily.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alan olla todella väsynyt noihin välien selvittelyihin koulun kanssa. Joku viikko takaperin selvisi että tuota meidän ensimmäistä poikaa oli kiusattu melkein kk yhtäkyytiä. Viimeinen tikki oli kun keksivät pilkkalaulun jota suurinpiirtein koko luokka hoilotti. Paljastu kun tuo pikkuveli sit alko kotonakin sitä laulamaan. Oli siis mukana veljensä kiusaamisessa.

Mulla on luottamus opettajiin aika nollassa noiden kiusaamistilanteiden kohdalla. En väitä etteikö nuo meidän pojat ole osallisena asiaan mutta miksei anteeksi pyyntö riittänyt? Tuo ensimmäinen pojista sai tosissaan miettiä mitä tänään oli tapahtunut. Eli ei ollut ymmärtänyt että kiusaamiseksi lasketaan pelissä törmäily.

mun kuopus on 7v ja koulusta kuulen vähän väliä kuin pojalla on "mennyt lujaa.." (villi poika kyseessä, ei kuitenkaan ns pahis) ja kun kysyn et jaa, onko tunnilla käyttäytynyt huonosti taikka satuttanut muita lapsia niin vastaus on aina ei, ei tietenkään. "vähän vaan oli villiä välkällä" ja mä oon että aha. saa kai sitä juosta ja pelata välkällä. ja siis ope kertoo hyvin negatiiviseen sävyyn aina pojastani. olen lopen kyllästynyt siihen. pojalla on ihan kamalasti kavereita, on tosi sosiaalinen, empaattinen kaveri. mutta poikamaisella tavalla villi, siis tykkää juosta, remuta, keksiä kaikkea kivaa jne.. sellaista pojat on poikia meininkiä. mutta koulunsa hoitaa kunnialla ja ottaa muut huomioon. en siis tajua mikä helvetin ongelma on että poika on eloisa, VÄLITUNNILLA!

Joo meillä ei myöskään mene täysin läpi mitä opettaja sanoo.... Meille siis kerrankin sanottiin, että meidän poika voisi huomenna jäädä erityisopettajan kanssa tekemään tehtäviä joissa on vaikeuksia. Suostuin, koska sehän on mukavaa jos saa apua vaikeuksiin. Seuraavana päivänä reppuvihossa viesti, että xxx jälki-istunto ei sujunut alkuunkaan jne jne.. Yhteys opettajaan ja rehtoriin ja kaikkien kertomus ja näkökulma esiin. Opettaja hävisi, kun reppuvihossakin pyydettiin lupaa saada tehdä tehtäväi erityisopettajan kanssa, ei jälki-istuntoa..

Tuntuu että tuo Pekka ja sen sisko "Liisa" pyörittää koko koulua. Lapset siis pienessä kyläkoulussa. Nuo molemmat todella herkkiä itkemään.
Tyttö kertoi Liisasta että se on hänestä kummallinen kun siltä pitää monta kertaa pyytää anteeksi ja se ei riitä siltikään. Tänään oli alkanut itkemään koska hänen pulpetiltaan oli kadonnut olemattoman pieni kumenpalanen. Isomman kohtauksen oli saanut kun hänelle oli laitettu puuroon hilloa väärään kohtaan. Liisalla oli jo paikka erityisluokkaan, mutta vanhemmat saivat puhuttua Liisan tavalliselle luokalle.
Ja tämä on aika vähän mitä minun korviin on kulkeutunut.

Niin ja siis vaadin kyllä että molemmat pojat pyytää Pekalta anteeksi ja istuvat sitte tuon jälki istunnonkin. Jospa tässä selviäs kesälomaan ilman isompia jupakoita.
Tuntuu vaan että opettaja ottanu tuon vanhemman pojan vähän silmätikuksi kun vaatii vähän erityistoimia opetuksen suhteen (on siis psykologin lausunnot ym). Mutta opettajalle teettää ylimääräistä työtä.

Meillä myös opettaja soitteli mulle töihin ja valitteli, kun tyttäreni oli haukkunut jotakin poikaa neidiksi. No, näin punaista ja illalla sitten keskusteltiin tytön kanssa siitä, että saako haukkua ja miksi hän haukkui...selvisi, että tämä poika oli koko viime talven nimitellyt tyttöäni sekä hänen kaveriaan vaikka millä nimillä. Tyttö kesti hetken ja sivalsi takaisin. Poika ei sitten kestänytkään enää ja alkoi itkemään sitä iänikuista virttä. Soitin opettajalle ja selitin tilanteen. Jälkkäriä ei tullut, mutta poika tietää nyt, että tyttöäni ei kannata nimitellä :D

Alkuperäinen kirjoittaja SaagaK:
Suomen koululaitoksissa ei juuri erilaisia persoonia sallita. Mutta taitaa syynä olla enemmänkin resurssien puute. Kertoohan sen jo kouluvalmiustestit.

samaa mieltä, erilaisia persoonia ei sallita.samaa mallia täytyis olla kaikki.

Yhteistyössä