Lapset repii hiuksista, nipistelee, tönii toisiaan!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voimaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voimaton

Vieras
Mitä ihmettä minä teen että saan tuon loppumaan?!?!

Pienempi ( 3v ) on kova repimään isompaa (5v ) hiuksista ja joskus myös puree! :O
Isompi tämän seurauksena nipistää tai tönii, joskus myös ihan syyttäkin ( mm. pienempi kerran kaatoi kissanhiekkaa lattialle, isompi tästä tympääntyneenä nipisti pienempää. Koska oli niin inhottavaa kävellä vessassa hiekkaisella lattialla :/ )

Minä en vain saa noita lopettamaan tuota!!! :(

Eilenkin nappasin pienempää tukasta ( nappasi isompaa tukasta ) että ymmärtäisi kuinka kipeää se tekee!

Lapset on kohta kuin painimatsin jäljiltä naarmuilla ja mustelmilla kun keskenään appelevat :(

ja tiedän sen, että kohta sanotaan "no onpa se kumma että oppii väkivaltaa kun itse siitä esimerkin annat" jne jne kommentteja.

Mutta otin tukasta koska halusin antaa esimerkin lapselle että se käy tosi kipeää toiselle kun hän niin tekee!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ja tiedän sen, että kohta sanotaan "no onpa se kumma että oppii väkivaltaa kun itse siitä esimerkin annat" jne jne kommentteja.

Mutta otin tukasta koska halusin antaa esimerkin lapselle että se käy tosi kipeää toiselle kun hän niin tekee!!

nyt en halua"tuomita" mutta täälläkin oli vuosi sitten juttua siitä, kun joku isä oli huitassu tyynyllä lasta, joka oli toisen kimpussa..sai sakot.

:headwall: :headwall: Voi jestas mitä idiootteja taas liikkeellä... Pitäiskö sun miehen vetää sua turpaan jotta tietäisit miten kipeetä se tekee? Mutta kuten itse jo tuossa totesit, ei varmaankaan auta asiaa että sinä tukistelet lapsiasi ja sitten kiellät jos he sitä tekevät.

Siis annanko minä noiden nyt raadella sitten toisensa kun väliin ei saa mennä mitenkään ja kunnon komento ei näytä auttavan`!??!?

Sakot ja sakot, tiedän että nykyään noin on enkä ymmärrä lainkaan...
Ei ole ihme että nykyään nuoret on hulluja kun pitäisi nätisti van sanoa että "no einari, olepas nyt kunnolla äläkä hakkaa veljeäsi..".

Ja edelleenkään, en tarkoita että lapsia saisi ___pahoinpidellä___ mitä esim luunappi ei mielestäni ole.

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:

:headwall: :headwall: Voi jestas mitä idiootteja taas liikkeellä... Pitäiskö sun miehen vetää sua turpaan jotta tietäisit miten kipeetä se tekee? Mutta kuten itse jo tuossa totesit, ei varmaankaan auta asiaa että sinä tukistelet lapsiasi ja sitten kiellät jos he sitä tekevät.

NO SANO MITÄ MÄ TEEN??!!!
ANNAN TAPELLA?!

PUHE __________EI___________ TEHOA!

ja tuo mies juttu oli aika kehno vertaus..

Jos mä naapuria pätkisin päivittäin lumitöiden ohella turpaan niin ehkä silloin mulle tarttis jonkun antaa erimerkki että tajuaisin kuin kipeetä se tekee!
Jos sitä en muuten näytä ymmärtävän.

Minähän en hiuksista repimistä ole lapselleni opettanut, joten turha alkaa aukomaan että siinähän se oppii.
Vuoen päivät olen tuota repimistä ja tappelua yrittänyt saada loppumaan mutta ei lopu, annan sit jatkaa näköjään... :/ :/

NO SANO MITÄ MÄ TEEN??!!!
ANNAN TAPELLA?!

PUHE __________EI___________ TEHOA!

Jäähylle vaan. Lelutakavarikko varmasti tehoaa myös ainakin isompaan. Ja muista ettet ihan jokaiseen tappeluun puutu, täytyy noiden sisarusten saada myös vähän keskenään tapella :D
Mulla 2- ja 4-vuotiaat pojat jotka tappelevat joka päivä ja monta kertaa päivässä. Minä puutun asiaan jos menee liian fyysiseksi tuo tappelu ja jollei auta kun sanon kerran ja varoitan niin sitten jäähylle. Tosin tuo 2-vuotias on siitä jäähystä vain innoissaan... Ja jos isoveli joutuu jäähylle niin menee ihan onnessaan sinne isoveljen kanssa supsuttamaan ja ovat rakkaudessa siellä vierekkäin :laugh: :heart:

ja tuo mies juttu oli aika kehno vertaus..

Jos mä naapuria pätkisin päivittäin lumitöiden ohella turpaan niin ehkä silloin mulle tarttis jonkun antaa erimerkki että tajuaisin kuin kipeetä se tekee!Jos sitä en muuten näytä ymmärtävän.

Minähän en hiuksista repimistä ole lapselleni opettanut, joten turha alkaa aukomaan että siinähän se oppii.
Vuoen päivät olen tuota repimistä ja tappelua yrittänyt saada loppumaan mutta ei lopu, annan sit jatkaa näköjään... :/ :/

:laugh: :laugh: :snotty:

Mulla saman ikäiset pojat ja taisteleevat koko ajan, en mee helpolla väliin, jäähylle pistän ja joskus nappaan tukasta kun hermot menee! Ja noihinkaan ei puhe tehoa :/ Kai se on toi ikä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jäähylle, taikka otat lempilelut talteen kunhan oppii käyttäytymään

On kokeiltu. :/
Karkkipäivää on peruttu, dvd:n katselukieltoa on kokeiltu mutta se auttaa aina hetken. Kunnes tulee jokin uusi pieni kinastelu jonka johdosta ovat taas toistensa kimpussa :(

Eiköhän ne lapset ole keskinäisissä nahisteluissaan jo oppineet, että tukistaminen sattuu. Ei lapsi opi empatiaa pahoinpitelystä vaan empatiamallista.

Ei ole isompi koskaan ottanu kiinni kun tietää kuin inhottavaa se on.
Eli ei tuo pienempi jäärä tiedä kuin isommalla sattuu kun repii!

Ja en mene aina väliin..
Joskus mieskin sanoo, että etkö sä aio puuttua tuohon lainkaan?!?

Mutta jos olen jo puoli päivää tingannut ja tapellut ja käskenyt olemaan kunnolla toista kohtaan niin ei sitä enää jaksa joka kinaan puuttua.

Sitten kun kuulostaa siltä että henki toiselta lähtee ( = vertaus, ei meillä oikeasti porukkaa lahdata sentään :) ) niin menen väliin ja lopetan tappelut välittömästi.

On vaan niin raskasta kun kokoajan isompaa tai pienempää tinkaa lasten kesken.
Itsekin niin hermostuu ja kiukustuu tähän tappeluun :(

Kauankohan tämä oikein kestää?!

Alkuperäinen kirjoittaja :
Lopeta riita ennenkuin menee nipistelyn tai tönimisen puolelle !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Opeta ne selvittämään kiistat puhumalla !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mutta enhän minä voi olla aivan täysin kokoajan siinä vahtimassa milloin tulee tappelu!?
Ja kaiken lisäksi kun se tulee oikeasti keskimäärin 2s aikana, _heti_ on kamala huuto ja kiljunta ja poru menossa.
On tuo pienempi sellainen pippurikasa ettei toskaan, siinä ei ensin hieman nahistella vaan täysi rähinä päälle heti.

Ja kyllähän nuo muuten on fiksuja ja tasapainoisis lapsia, erillään kun ovat niin on kuin lapsi olisi vaihtunut!!
Ovat niin rauhallisia ja kilttejä ja ihania että aivan vaikea uskoa samoiksi lapsiksi!

Ja en mene aina väliin..

Mutta jos olen jo puoli päivää tingannut ja tapellut ja käskenyt olemaan kunnolla toista kohtaan niin ei sitä enää jaksa joka kinaan puuttua.

Sitten kun kuulostaa siltä että henki toiselta lähtee ( = vertaus, ei meillä oikeasti porukkaa lahdata sentään :) ) niin menen väliin ja lopetan tappelut välittömästi.

Se kestää tasan niin kauan kun annat niiden tapella. Se pitää aina lopettaa ja heti . Ei ne muuten opi. '
Vanhemmuus ei ole aina helppoa.

Ja en mene aina väliin..

No miksi kurinpito on vain sinun vastuullasi? Jos mies on sitä mieltä, että tilanne on lähdössä lapasesta, kai hänenkin pitää kyetä puuttumaan?!

Alkuperäinen kirjoittaja :
Ja en mene aina väliin..

Se kestää tasan niin kauan kun annat niiden tapella. Se pitää aina lopettaa ja heti . Ei ne muuten opi. '
Vanhemmuus ei ole aina helppoa.

Luetko edellisen..
Eli mä en mitenkään voi ehtiä esim wc-käynniltä, imuroinnilta, pyykkien ripustamiselta tai talon lämmitykseltä sekunnissa tai parissa paikalle.
Tottakai teen hommalle lopun ennenkuin kun kinnolla sotivat jos vain jo kuulen ja ennakoin että "ahaa,kohta huudetaan ja tapellaan":
__tietenkin__ menen puhumaan lapsille ja selvittämään heidän kanssaan mikä on.
Jos leluista tapellaan niin tehdään yhdessä jokin kompromissi asian suhteen.

Masentavaa kun täällä tulee aina sellainen olo, että muut olettaa etten mitään asian eteen ole tehnyt, ja että ihan uusavuton vanhempi olen.
Kuka vanhempi nyt ei puutu tuollaiseen asiaan ja estä sitä, ei kukaan kait?!

Tämä kopsattu jostain sivuilta jotka hävisivät juuri kun sen kopioinnin tein...

Älä ryhdy tuomariksi joka kerta lasten riidellessä. Koska jokainen lapsistasi haluaa olla suosikkisi, he yrittävät jatkuvasti saattaa muut sisarukset huonoon valoon vanhempien silmissä. Päättämällä tuomarin tavoin kuka on väärässä, annat lasten ymmärtää, että toinen heistä on "kiltti" ja toinen "tuhma". Kiltti lapsi kokee olevansa suosikkisi, ja tuhma lapsi toivoo seuraavalla kerralla pääsevänsä kostamaan siskolleen tai veljelleen. Ryhtymällä tuomariksi oikeastaan palkitset lapset riitelemisestä, jolloin se vain lisääntyy. Ilmoita sen sijaan lapsillesi uudesta säännöstä: aina kun he alkavat tapella, heillä on kaksi minuuttia aikaa lopettaa ja päästä sopuun. Mikäli sopua ei löydy, lähetä lapset huoneisiinsa 20 minuutin ajaksi. Jos lapset valittavat, ettei se ole reilua, tai toinen heistä jupisee, että toista lasta pitäisi rangaista riidan aloittamisesta, sano heille, ettei ratkaisun reiluus liikuta sinua. Sinulle on tärkeintä, että he oppivat lopettamaan riitelyn.

Kysy "jäähyn" päätyttyä lapsiltasi, kuinka heidän mielestään ongelma jatkossa voitaisiin ratkaista. Heillä saattaa olla omia ehdotuksia, esim.: "Voisimme laittaa nimemme väriliituihin, jotta tietäisimme, kummat ovat kumman." Saatat myös joutua ehdottamaan heille ratkaisua. Pidä mielessäsi, että lasten täytyy opetella tulemaan toimeen toisten kanssa, ja oppiminen alkaa kotona. Opettamalla lapsesi sopimaan keskinäiset riitansa opetat heitä myös tulemaan toimeen ystäviensä kanssa.

Palkitse lapset kiltteydestä. Kehu heitä ja osoita heille huomiota kun näet heidän tulevan toimeen keskenään. Tämä menettelytapa muokkaa lasten käytöstä tehokkaasti. Monet vanhemmat jättävät lapsensa huomiotta heidän ollessaan sovussa ja huutavat heille heidän alkaessaan riidellä. Tällaiset vanhemmat kiinnittävät huomiota ainoastaan huonoon käytökseen. Ja jotkut lapset mieluummin saavat negatiivista palautetta kuin jäävät täysin vaille huomiota.

Ja en mene aina väliin..

No miksi kurinpito on vain sinun vastuullasi? Jos mies on sitä mieltä, että tilanne on lähdössä lapasesta, kai hänenkin pitää kyetä puuttumaan?!

Tottakai hän puuttuu klo 16-06 välisenä aikana kun kotona on!
Herranisä mitä olettamuksia täällä taas on,kuten edellisessä viestissäni kirjoitin..

En minä hänelle töihin voi soittaa että "tuus nyt kaveriks ku tääl tapellaan ja minua ei uskota."

Lapset uskoo isäänsä paremmin kuin minua, eli auktoritetti-ongelma minulla on enkä osaa asiaa korjata :(

Olkinallen lainauksessta:
"Pidä mielessäsi, että lasten täytyy opetella tulemaan toimeen toisten kanssa, ja oppiminen alkaa kotona. Opettamalla lapsesi sopimaan keskinäiset riitansa opetat heitä myös tulemaan toimeen ystäviensä kanssa."

Tämä on aivan tosi.
Olen miettinyt, että onko tuo nyt vain jotain sisarusten raivoa kun eivät toistensa kanssa meinaa toimeen tulla.
Päiväkodissa eivät tappele kenenkään kanssa ja isompi tulee naapurin lastenkin kanssa toimeen erittäin hyvin!

Ole nlohduttautunut sillä, että minä tappelin veljeni kanssa pienenä tosi paljon. Juuri kuten minun lapseni nyt.
Toivon että menee pian ohi, itse aloitimme tappelut kouluiällä ja lopetimme kun muutin kotoa pois :D
joten jospa nämä minun lapset vaikka rauhoittuisi hieman esikoisen mentyä kouluun viimeistään :)

Mulla 2- ja 4-vuotiaat pojat jotka tappelevat joka päivä ja monta kertaa päivässä. Minä puutun asiaan jos menee liian fyysiseksi tuo tappelu ja jollei auta kun sanon kerran ja varoitan niin sitten jäähylle. Tosin tuo 2-vuotias on siitä jäähystä vain innoissaan... Ja jos isoveli joutuu jäähylle niin menee ihan onnessaan sinne isoveljen kanssa supsuttamaan ja ovat rakkaudessa siellä vierekkäin :laugh: :heart:

Tää on niin mun näppiksestä :D :D

Meillä kun tappelu meni jokapäiväiseksi loppui yhteisleikit.
Pidettiin pojat omissa leikeissä 2päivää, ruokapöydässä olivat yhtäaikaa.
Toisena päivänä oli jo tosi tylsää. Sen jälkeen onkin mennyt jo 2viikkoa ilman tappelua , kiistoja on kyllä mutta ei enää fyysisiä.