lapset rajoittaa elämää! - vai rajoittaako?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja emmi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä mä sanon ainakin että rajoittaa, tottakai. Mutta se ei silti tarkoita sitä, että elämä loppuisi, vaan se tarkoittaa että se muuttuu. On opeteltava elämään ja tekemään juttuja niin, että lapset ovat mukana kuvioissa joka jutussa. Siinä pitää luopua jostain, mutta vastineeksikin saa sitten paljon. Ei ne lapset siis ole mikään elämän loppu, vaan vain iso muutos elämään!

Ja se muutos tapahtuu kyllä aikalailla huomaamattomasti, ainakin omalla kohdallani. Kun tulee äidiksi, oppii vaistomaisesti elämään sellaista elämää, johon ne lapsetkin sopivat.

Elä nyt päätäs tuollaisilla ajatuksilla vaivaa...Elä elämääs ja kyllä nämä asiat tuppaavat ajallaan ratkeavan. Itse en todellakaan 20 vuotiaana ollut vielä valmis mihinkään. Enkä todellakaan halunnut edes mitään sitoumuksia. Aikaa meni reilut 10 vuotta ennenkuin edes pystyin sisäistämään ajatusta perheestä. Lähde oluelle tai leffaan ja tee jotain mitä ikäises ihmiset tekevät ja jätä nämä pähkäilyt tulevaisuuteen, jonnekin sinne kauas!!! :)

rajottaa. Koira ja 2 muksua. Mun koira tottelee ja tekee niinku sanon, voin ottaa mukaan mihin vaan voin jättää yksin, ei valita pahasta ruuasta yms. En tekis lapsia jos nyt saisin päättää. Lapset 2 ja 4v, koira 9v

Minä sain esikoiseni 22 vuotiaana (samana syksynä täytin 23v.) ja täytyy näin jälkikäteen sanoa, että olisi saanut tuo esikoinen syntyä ehkä vuoden tai pari myöhempään. Nyt jo kulunut reilu kymmenen vuotta tuosta esikoisen syntymästä. Kuopus syntyi kun olin 29v. Riippuu tietenkin paljon ihmisestä ja iästä, että rajoittaako lapset elämää vai ei. Minun mielestäni lapset eivät rajoita elämää.

Alkuperäinen kirjoittaja mama2:
Lähde oluelle tai leffaan ja tee jotain mitä ikäises ihmiset tekevät ja jätä nämä pähkäilyt tulevaisuuteen, jonnekin sinne kauas!!! :)

Mä en oikein ymmärrä miksi näitä ei voi tehdä vaikka lapsia onkin. Lisäksi aika monella 20vuotiaalla on jo lapsia, kyse kun ei enään ole 15vuotiaista teineistä vaan aikuisista ihmisistä.

Alkuperäinen kirjoittaja emmi:
Alkuperäinen kirjoittaja kk:
Kuinka vanha olet ap? Aika auttaa noihin ajatuksiin...

20- vuotias.

Varmaan lähempänä neljääkymmentä ajattelet vähän eri tavalla kuin nyt. Kannattaa tosiaan unohtaa lapsen tekeminen ainakin kymmeneksi vuodeksi. Mieti asiaan reilu kolmekymppisenä uudestaan.

Yhteistyössä