Lapset päiväkotiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

"..."

Vieras
Vaikka kuinka tästä itketään ja maristään, että ihan on normaalia pienetkin lapset sinne viedä ja se on aivan ok, en silti veisi omaani 1,5v. Ihan vauvoja ovat vielä ja oppivat koko ajan uusia asioita. Äitiä ja syliä tarvitaan ja kaivataan monessa mutkassa. Kyllä lapsi sopeutuu, mutta miksi lapsen pitää aina sopeutua? Miksi se on lapsi, joka laitetaan sopeutumaan? Elämää takana min 9kk, ja hoitoon. Ei ole oikein.

Et sitten voinut mennä jankkaamaan noihin miljoonaan muuten ketjuun, jota asiasta on vaan piti oikein oma perustaa, että voit korostaa kuinka hyvä äiti sinä olet

Mikä ongelma sulla on? Tietääkseni tämä on keskustelupalsta ja täällä saa tehdä aloituksen itseään kiinnostavasta aiheesta? Minä en ole korostanut omaa äitiyttäni, ainoastaan ketonut mielipiteeni mitä tulee pienten lasten päivähoitoon laittamiseen. Se ei liene koko äitiys?

Tehdään täällä useita peräkkäisiä aloituksia typerämmistäkin aiheesta. Olen ap:n kanssa täysin samaa mieltä. Lasta pitäisi ajatella, kyllä se pieni ihminen vielä vanhempiaan tarvii vaikka onkin "jo" 9kk. Mielestäni lapsen paikka olisi tuolloin vielä kotona eikä missään hoidossa.

En tiedä muista äideistä, mutta itse en ainakaan omaa vauvaani (tällä hetkellä 7kk) parin kuukauden päästä mihinkään päivähoitoon tai edes osapäivähoitoon viedä. Muutenkin mulla on periaate, että hoidan lastani mahdollisimman paljon itse. Miellän asian niin, että kun olen kerran lapsen tehnytkin, niin päävastuu hänen hoitamisestaan ja huolehtimisestaan on todellakin minulla.

En minä toki moralisoi aikaisin töihinkään palaavia äitejä, sillä jokainen tekee omat ratkaisunsa. On ihmisiä, joista tulee huomattavasti huonokuntoisempia (henkisesti) mikäli ovat pitempään kotosalla. Itse puolestani viihdyn lapsen kanssa mainiosti vielä tässä vaiheessa, ja aionkin lastani hoitaa kotona siihen kolmeen ikävuoteen. Tuolloin täytyy sitten katsoa, onko parempi vaihtoehto päivähoito vai jonkun läheisen hoiva.

Tuttavapiiriini kuuluu ihmisiä, joita suorastaan hämmästyttää ja kummeksuttaa, ettei lapseni, 9kk, ole vielä kertaakaan ollut yötä pois luotani. Kuittasin asian sanomalla, että tässä vaiheessa lapsen paikka on vielä kotona (niin öisin kuin päivisinkin) ja että minä en tuonkaltaista "vapautta" lapsestani vielä tässä vaiheessa kaipaa. Ehtii kyllä olemaan yökylässä vielä paljon, eikä haittaa, ellei vielä sitä rumbaa aloita. Vaarinsa on joskus hoitanut reilun tunteroisen, mikäli minun on ollut päästävä esim kampaajalle. Useimmiten vaarinsa on kuitenkin hoitanut lasta niin, että olen itse ollut paikalla (siis samassa rakennuksessa) mutta vaari sitten viettänyt aikaa lapsen kanssa.

Voi luoja näitä ketjuja riittää :headwall:
Monta näitä tarvitaan päivässä?
Suosittelen hankkimaan sisältöä siihen omaan elämään.

Eipä näy sinunkaan elämäsi sisältö hääviä olevan, kun on nähtävä noin paljon vaivaa yhdestä ketjusta. Eikä tosin minullakaan, kun piti tarttua kommenttiisi. Tässäpä me ollaan koolla, kaikki elämässämme sisältöä vailla olevat.

[QUOTE="vieras";24937136]Eipä näy sinunkaan elämäsi sisältö hääviä olevan, kun on nähtävä noin paljon vaivaa yhdestä ketjusta. Eikä tosin minullakaan, kun piti tarttua kommenttiisi. Tässäpä me ollaan koolla, kaikki elämässämme sisältöä vailla olevat.[/QUOTE]

Yhdestä ketjusta? :D
Pitäisi laskea kuinka monta ketjua tänäänkin on jo aiheesta tehty/keskusteltu.

kyllähän se oli enne hyvä poiki aj ahoitaa lapset kotona koska työkin oli pääosin kotona..mies tienasi reissussa tai toimistolla /tehtaalla tai sitten oli maatila joss avaimo hoiti omat homamnsa lasten ohella tai teki ompelu ym töitä kodin ja lasten kera..nykyään pitäisi yhteiskunnan elättää kaikki 1-8 lapseen vaikka samanlaista tarvetta työntekijöihin tai lapsikuolleisuutta ei ole ..kyllä muysta saa ola kotona mutta ei parane kenenkään valittaa kun ei saa tarpeeksi rahaa ym.ja joku kiintiö pitäisi kyllä olla siihhen valtioavusteiseen lapsien tekoon..jokaisella on oikeus lapsiin mutta ei niistä sentään kenneliä tarvitse tehdä.

Yhteistyössä