Lapset päiväkotiin kun isä on kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiira

Vieras
Tilanne olisi se etä mies jää työttömäksi lokakuussa, minä olen siihen asti lasten kanssa kotona.
Lokakuussa minulla alkaa työt ja mies on kotona. Ollaan kummiskin saatu lapsille siihen lokakuun alkuun hoitopaikat ja mietinkin että kannattaako niitä enää perua? Mies Joka tapauksessa etsii uuden työn, vaikkei sitä silloin heti olisikaan. Miten ne päiväkodissa suhtautuu siihen?
On niin ruuhkasta kaikkialle että siinä olisi sitten hoiyopaikat valmiina, ilman jonoja.
On kummiskin melkein sata prosenttisen varmaa että viimeistään tammikuun lopussa miehellä on työ, jollei sitä ennenkin.

Mitä te tekisitte, onko jollain ollu lapset hoidossa jos jompikumpi kotona?

Älä peru hoitopaikkoja, sillä jos sen teet niin ette saa uusia kovinkaan nopsaan vaikka mies työllistyisikin. Tulee karenssi. Jos irtisanoo kunnallisen hoitopaikan, niin uusi hakemus menee passiiviseen jonoon, eli odotusaika voi olla 4 kk vaikka isä työllistyisikin.

Mun tutulla on lapset joka päivä hoidossa 7-16, kesälläkin, vaikka isä on kotona. Tätä mä en suoraan sanottuna ymmärrä. Isä ei edes vie tai hae lapsia, vaikka päiväkoti on lyhyen kävelymatkan päässä :|

Mulla oli lapset osa-aikahoidossa parina päivänä viikossa vaikka olin kotona. Esikoinen virikkeiden takia (seurakunnan kerhot kierrämme kaukaa) ja kuopus kuntoutuksellisista syistä lastenneurologin ja puheterapeutin suosituksesta. Ei minkäänlaista ongelmaa - paitsi muutamalle palstaharmaalle :whistle:

Niin, mäkin arvelin että paikat voisi olla vaikea saada uudestaan, varsinkin lyhyellä varoajalla.

Voiskohan lapset olla siellä puolipäiväsenä, ja sitten jatkaa kokoaikasena kunhan työ löytyy, tietoja oisko?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin, mäkin arvelin että paikat voisi olla vaikea saada uudestaan, varsinkin lyhyellä varoajalla.

Voiskohan lapset olla siellä puolipäiväsenä, ja sitten jatkaa kokoaikasena kunhan työ löytyy, tietoja oisko?

Kyllä tuo mun mielestä onnistuu.Kannattaa varmistaa vielä päiväkodista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Tottakai voivat =), toinen vaihtoehto on se että pidät heidät hoidossa kokopäiväisenä (tyyliin 9-15) vaikka kahtena päivänä viikossa. Näin heille tulee tutuksi myös päiväuniaika ja se, mitä päiväkodissa iltapäivisin tapahtuu, ja siirtyminen kokoaikaiseen hoitoon sujuu kivuttomasti.

Yhteistyössä