Lapset keskenään kotona?

• Viestiketjun aloittaja Ylihuolehtivako
  • Ensimmäinen viesti
Ylihuolehtivako
Koi seitan nyt mahdollisimman lyhyesti selittää tapahtumat.. Eli tyttäreni(9v) meni koulukaverinsa luokse yökylään( jonka luona on aikaisemminkin yökyläillyt), vanhempia en sen tarkemmin tunne,mutta tytöt on ooleet paljon tekemisissä muutenkin ja minulla oli ihan turvfallinen olo kun tyttö yökylään lähti. Annoin kyllä ohjeeks tytölle että jos ikinä mitään tulee niin aina voit tulla kotiin on kello mitä vian. Soitat vain ovikelloa niin kyllä yölläkin joku herää varmasti,kun hän ei tahtonnut avaimia mukaan ottaa. Oli sovittu että tytöt saavat käydä koululla diskossa,mutta klo 21 pitää kotona olla. Tyttöni laittoi minulle tekstiviestillä 21.3kaveri ei suostu läteen vieläkään kotiin ja hän ei tahdo enään olla, mie sitten soitin tutulle valvojalle diskoon ja käskin passiittaa tytöt pois. Tässä vaiheessa jo mietin että olisisn käskennyt tytön kotiin. Klo 23.30 soi ovikello tosi kovasti ja kun unenpöpperöissäni ovelle pääsin oli tyttö sielä 25aseteen pakkasessa, ilman hattua ja hanskoja itki hysteerisenä aivan jäässä olevana. Hän oli koittannut soittaa minulle mutta en ollut herännyt tähän ja sitten oli akku loppunut. Kun he olivat menneet kaverin luokse diskosta ei siellä ollutkaan ketään kotona. Vanhemmat olivat lähteneet juhlimaan. Kotona oli ollut vain lappu asiasta ja ilmoitus että tulevat aamuun mennessä. Tyttöni jok aon tottunut siihen että aikuinen on iltasin ja öisin paikalla oli kai joutunnut jonkinlaiseen pakokauhuun ja käynnyt tivaamaan aikuista paikalle, loppujen lopuksi oli tullut kaverilta vain ohjeeks epainu kotiisi.
Mie olin aivan järkytynyt että ihan oikeesti voiko joku jättää 8 ja 9v tytöt keskenään noin vain? Minulle ei tuollaienn tulisi ikinä mieleeni ja mielestäni tosi törkeetä oli myös etä heillä oli vastuu myös tytöstäni.. Kun asiaa koitin toisen äidin kanssa selvittää tuli luuria korvaan. Mutta sanokaas nyt muut reagoinko liikaa ja ylisuojelen lastani?

Yhteistyössä