Lapset ja nuoret vastaan mielenterveys ja päihde

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pikku Mii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pikku Mii

Aktiivinen jäsen
21.05.2005
4 220
0
36
Eli näiden kahden niin erilaisen työn välillä pähkäilen..Heittäkääs ihmiset vaikka molemmista hyviä tai huonoja puolia. Asioita joita kannattaa ottaa huomioon jne..

No onneks mulla on koulu vasta alkanut ja vielä aikaa päättää
:D

Kun tonne kouluun hain olin varma et haluan suuntautua lapsiin ja nuoriin, varma olen vieläkin siitä että siinä ammatissa viihtyisin jne.. Mut toisaalta kiinnostais päihdetyökin..toisaalta taas tuntuu ettei musta olis siihen..

No eiköhän se tässä työssäoppimisjaksojen myötä ala selvitä..Mut heittäkää silti vaikka omia kokemuksianne ym. :wave:

Oon nyt mielisairaalassa töissä. Tykkään kyllä, oon vähän alussa vielä joten en kovin pitkän kokemuksen äänellä voi puhua. Ei ole kovin fyysistä työtä kuten vaikka vuodeosastolla voi olla mutta kuormittaa aika paljon pääkoppaa. Päihdealasta ei ole kokemusta, olisi kiva joskus vaikka sosiaalisairaalassa työskennellä.. kattoo jos sinne joskus pääsee. Joiltain olen kuullut että päihdepuoli on vielä rankempaa koska siellä pyörii niin ne samat tyypit samoine ongelmineen.

Alkuperäinen kirjoittaja EH:
Oon nyt mielisairaalassa töissä. Tykkään kyllä, oon vähän alussa vielä joten en kovin pitkän kokemuksen äänellä voi puhua. Ei ole kovin fyysistä työtä kuten vaikka vuodeosastolla voi olla mutta kuormittaa aika paljon pääkoppaa. Päihdealasta ei ole kokemusta, olisi kiva joskus vaikka sosiaalisairaalassa työskennellä.. kattoo jos sinne joskus pääsee. Joiltain olen kuullut että päihdepuoli on vielä rankempaa koska siellä pyörii niin ne samat tyypit samoine ongelmineen.

Juu varmasti totta.. tää kiinnostaa mua ehkä koska mm.oma äitini on alkoholisti..Ja oonhan mä jonku verran tuohon liittyen nähny..ihan sitä hoitajien työtä esim.katkaisuhoidossa jne... En mä kyllä katkolle haluisikaan.. mut on varmasti paljon muitakin vaihtoehtoja.. Kait ne tässä kouluaikana selviää.. =)

itsekin aikoinaan pähkäilin suuntaumisen kanssa. Totesin, että töitä saa varmasti, vaikkei olisi juuri kyseiseen alueeseen suuntautunut, joten mietin mitä opiskelisin mieluiten. Vastaukseksi tuli mt- ja päihdetyö, koska se teoriana kiinnosti selkeästi eniten. Ajattelin myös, etten halua keskittyä vain johonkin ikäkauteen, vaan mt- ja päihdetyössä on todella monipuolinen kenttä, jossa tapaa kaikenikäisiä ihmisiä. Työ on raskasta, mutta antoisaa!

Alkuperäinen kirjoittaja noo:
itsekin aikoinaan pähkäilin suuntaumisen kanssa. Totesin, että töitä saa varmasti, vaikkei olisi juuri kyseiseen alueeseen suuntautunut, joten mietin mitä opiskelisin mieluiten. Vastaukseksi tuli mt- ja päihdetyö, koska se teoriana kiinnosti selkeästi eniten. Ajattelin myös, etten halua keskittyä vain johonkin ikäkauteen, vaan mt- ja päihdetyössä on todella monipuolinen kenttä, jossa tapaa kaikenikäisiä ihmisiä. Työ on raskasta, mutta antoisaa!

Juu tuo on varmasti totta..raskasta mutta antoisaa..Mitä sä teet tuolla alalla?Ootko jossain laitoksessa tms? Jos saa udella..

Mua houkuttelee todella tuo lapset ja nuoret, siksi et mulla on paljon kokemusta lapsista, mä viihdyn niiden parissa ja se on työtä jota jaksaisin tehdä pitkäänki, ihan vaan työnilosta =) Mut silti, ku oon sellanen ihminen luonteeltani..et tuntuu että haluis auttaa jotenkin enemmän, esim.tukea..auttaa vaikeessa tilanteessa olevia jne..

No sanoisin, että aika varmasti päiväkotiin pääset töihin, vaikka olisit suuntautunut toisin. Päihde- ja mt-työhön tod. näk. et pääse, jos olet muualle suuntautunut.

Luulisin, että esim. lastenkodissa on enemmän hyötyä päihde&jne suunnasta kuin lasten ja nuorten hoidosta ja kasvatuksesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
Alkuperäinen kirjoittaja EH:

Juu varmasti totta.. tää kiinnostaa mua ehkä koska mm.oma äitini on alkoholisti..Ja oonhan mä jonku verran tuohon liittyen nähny..ihan sitä hoitajien työtä esim.katkaisuhoidossa jne... En mä kyllä katkolle haluisikaan.. mut on varmasti paljon muitakin vaihtoehtoja.. Kait ne tässä kouluaikana selviää.. =)

Ei susta tunnu että se päihdetyö tulisi sitten liian lähelle?

Mä olen suuntautunut lähihoitajana mielenterveys, kriisi ja päihdetyöhön ja sairaanhoitajana mielenterveystyöhön. Eli ei se ainakaan mun mielestäni huono valinta ole, kun olen siihen kahteen kertaan suuntautunut. Päihdepuolella olen ollut mm. sellaisessa kuntoutumisyksikössä ja sairaanhoitajana olen ollut jonkun verran psykiatrisilla osastoilla. Toisille se työ sopii ja toisille ei todellakaan...

Yhteistyössä