Lapset ilman aikuisia kaupassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Miksi niitä 4-5-vuotiaita lapsia pitää lähettää kauppaan JOS ei ne tiedä paljonko on rahaa ja mitä sillä saa?
Eilen olin kaupassa ja pikkutyttö laittoi tiskille kolikoita, kysyi myyjältä "Paljon täs on?", haki vuorotellen suklaamunia ja jäätelöitä ja kysyi myyjältä "Paljon tää maksaa?" ja "Riittääks mun rahat?".

Mun veli oppi 3-vuotiaana rahan arvon ja osasi laskea hintoja ja kävi yksin kaupassa, minä taisin osata vasta 6-vuotiaana. Eikö vois antaa lapselle vaikka lapun missä on summa paljonko rahaa on? Tai varmistaa että lapsi tosiaan osaa edes vähän katsoa.

Meillä on ostosten tekoa harjoiteltu, niin että olen itse ollut kaupassa mukana ja sitten kun on osanneet rahanarvon (kouluiässä on pojat olleet jo) ovat ihan yksin saaneet mennä ostoksille.

Tekemällä oppii :) Ketä se haittaa, jos he siellä opettelevat?
Jos häiritsee myyjiä, niin muistakoon, että ovat asiakaspalvelussa. Ja en usko, että näitä tämänikäisiä asiakkaita on yksin ostoksilla ihan myyjien hermojen menettämiseen asti. Tai tietty, jos myyjällä on tosi heikot hermot...

[QUOTE="Vieras";23646269]Tekemällä oppii :) Ketä se haittaa, jos he siellä opettelevat?
Jos häiritsee myyjiä, niin muistakoon, että ovat asiakaspalvelussa. Ja en usko, että näitä tämänikäisiä asiakkaita on yksin ostoksilla ihan myyjien hermojen menettämiseen asti. Tai tietty, jos myyjällä on tosi heikot hermot...[/QUOTE]

Ruuhka-aikaan varmasti jo se yksikin tekemällä opetteleva lapsi aiheuttanee hermojen kiristymistä - eikä ainoastaan myyjissä.

[QUOTE="Vieras";23646269]Tekemällä oppii :) Ketä se haittaa, jos he siellä opettelevat?
Jos häiritsee myyjiä, niin muistakoon, että ovat asiakaspalvelussa. Ja en usko, että näitä tämänikäisiä asiakkaita on yksin ostoksilla ihan myyjien hermojen menettämiseen asti. Tai tietty, jos myyjällä on tosi heikot hermot...[/QUOTE]

No mutta ruuhka-aikaan kun on muutenkin piiitkät jonot. Eikö vois harjoitella silloin kun on hiljaisempaa? En tiedä häiritsikö myyjää, mutta moni asiakas hermostui.

No kyllä minun mielestäni lapsikin on asiakas ja minua ärsyttävät enemmän lapsia sietämättömät niuhotädit siellä kaupassa.

Onko se lapsi sitten niin paljon muita tärkeämpi asiakas, jolla on "oikeus" hidastuttaa kymmenen muun asiakkaan ostoksia, kun oikeasti vanhempien kuuluisi opettaa nuo asiat sille lapselle ensin? Rauhaisaan aikaan viivytyksellä tuskin on merkitystä, mutta mistäs sen tiedät milloin sitä ruuhkaa on ja milloin ei. Erittäin mustavalkoista leimata joku "lapsia sietämättömäksi niuhotädiksi" jos ei katso hyvällä täysin aiheetonta viivytystä vilkkaaseen kauppa-aikaan.

Tiedoksesi, että olisin hyvin voinut vetää lapsen syrjään(jos myyjä ei ollut vielä lyönyt tuotteita koneeseen) ja tarjonnut apuani rahojen laskussa, koska oikeasti pidän lapsista, sekä luonnollisesti heitä myös mieluusti autan.=) Moinen tehtävä vain ei minusta kuulu kassalle, lähinnä tuo kassalta pois ja sinne takaisin pinkominen. Toki olen nähnyt mm. vanhusten antavan kaikki pikkuhilunsa kassalle laskettavaksi. Lähes samanlainen tilannehan olisi ollut tuon lapsen kohdalla kysymyksessä jos lapsi ei olisi lähtenyt kassalta vuorotellen hakemaan jäätelöä ja suklaamunia.

Yhteistyössä